Gündem Haberleri

    Farklı olun, kazanın

    Hürriyet Haber
    05.10.2003 - 00:00 | Son Güncelleme:

    ABD perakende sektörünün önde gelen eğitmenlerinden ve Retail Success'in yazarı George Whalin, ‘‘Sektörde artık ‘yeni trend' olarak sadece ‘farklılaşmak' geçerli. Müşterinin beklentisi çok yüksek ve bunları karşılamak için de yüzlerce perakendeci sırada’’ dedi.AMERİKAN perakende sektörünün önemli isimlerinden George Whalin, Türk perakendecilere ‘‘ne olursanız olun farklı olun’’ tavsiyesinde bulundu. 25 yıllık aktif mağazacılıktan sonra ABD'nin en önemli perakende eğitmenleri arasına giren ve son dönemde en çok satan kitaplar arasında yer alan Retail Success adlı kitabın yazarı Whalin, ‘‘Perakende sektöründe en son gelinen nokta farklılaşmadır. Müşterilerin beklentileri artık çok yükseklerde ve bu beklentileri karşılamak isteyen yüzlerce perakendeci var. Rekabet artık çok keskin. Böyle bir ortamda yapılacak tek şey farklılaşma’’ dedi. George Whalin, ‘‘Öyle şeyler yapacaksınız ki, müşteriler sizin gerçekten farklı olduğunuza inanacak’’ diye konuştu.22-23 Ekim tarihlerinde Hürriyet'in de iletişim sponsoru olduğu Perakende Günleri'nde bir konferans verecek olan Whalin farklılaşmayı da her alanda sağlamak gerektiğini vurguladı. Whalin şöyle konuştu:‘‘Üründe, mağazanın yapısında, çeşitte, mağazanın yerinde, müşteri hizmetinde, çalıştırdığınız elemanlarda; farklı olan kazanacak. Yani müşteriyi olumlu etkileyecek şekilde farklı olan; mağazacılıkta trend artık bu. Amerika'da belirli bir perakende bölgesinde ya da alışveriş merkezinde olmayan ancak kendilerinin bulunduğu noktalarda sıradışı mağazalar yaratan küçük perakendeciler var. Bu mağazalar, müşterilerin hem özellikle oraya gitmek için uzun mesafe araba kullanmayı göze alabilecekleri hem de tatilleri esnasında ziyaret etmek isteyecekleri mağazalar. Bir mağaza ürünleri satıldığı ve oradaki alışveriş süreci müşterileri tatmin ettiği sürece aranan mağaza olmaya devam eder. Aranan mağaza olmak artık önemli.’’ BÜYÜK DEĞİŞİME UYUNMağazaların büyük bir değişim geçirdiğini belirten ve geleneksel olarak ‘‘şu ürünleri şu mağazalarda buluruz döneminin’’ geride kaldığını savunan George Whalin, ‘‘Bir bakıyorsunuz, sadece gıda ürünleri satan bir markette tanınmış bir ayakkabı zinciri reyon açmış. Yani beklenmedik mağazalarda beklenmedik ürünlerle karşılaşıyorsunuz’’ dedi. Artık değişimi yakalamak için teknolojinin de çok etkin kullanıldığını söyleyen Whalin bu konuda ABD'de yürütülen son çalışmalar hakkında da bilgi verdi. Whalin, ‘‘Mesela kablosuz bilgi uygulamaları çok önemli. Bazı büyük perakendeciler ‘radyo frekanslı kimlik etiketleri' (RFID) kullanmaya hazırlanıyor. Şu anda test edenler var. Bu teknoloji, tedarikçiden, perakendecinin dağıtım merkezine, mağaza raflarına ve satın alma işleminin gerçekleşmesine kadar geçen evrede ürünün hareketini izleme imkanı sağlayacak’’ diye konuştu. Mağaza-katalog internet üçlüsüyle başarı gelirGEORGE Whalin, tüm perakende kanallarında önemli değişimler yaşandığını belirterek, internetin en önemli satış kanalı olacağını vurguladı. Whalin, ‘‘Internet geliştikçe ve yaygınlaştıkça giderek daha fazla tüketici kitap, CD, hazır giyim vb. gibi ürün gruplarını internet yoluyla alacak. En önemli değişiklik ise mağazalar ile internet arasındaki entegrasyondur. Şimdi perakendeciler müşterilerini web sitelerini ziyaret etmeleri, ne alacaklarına karar verdikten sonra siparişi internet üzerinden vermelerini sonra da en yakın mağazalarından ürünlerini almaları konusunda teşvik ediyor’’ dedi. Alışveriş için hem mağaza, hem katalog, hem de internet gibi kanalları kullanan müşterilerin sadece mağazadan alışveriş yapanlara göre daha fazla para harcadıklarını da belirten Whalin, ‘‘Yakın gelecekte en başarılı perakendeciler, bu üç satış kanalını kendi bünyesinde en iyi entegre edenler olacak’’ diye konuştu.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı