Fark yaratmak için kaç ölü gerekir

Bangladeş’te, içindeki 5 tekstil atölyesinde çalışan 3 binden fazla işçinin üzerine çöken 8 katlı Rana Plaza’nın enkazından binden fazla cesetle birlikte ümit ışığı da çıktı

Haberin Devamı

24 Nisan’da, Bangladeş tarihinin en ölümcül endüstriyel kazası yaşandı. Dakka’da, içinde konfeksiyon atölyeleri bulunan 8 katlı Ra/images/100/0x0/563da05cf018fb32c8ef3d65na Plaza çöktüğünde içinde 3 binden fazla işçi çalışıyordu. Binden fazlası hayatını kaybetti. Aralarında hala kimlik tespiti yapılamayanlar var. Tarihi kazayla birlikte, ülkedeki 20 milyon dolarlık konfeksiyon sektörü ve fabrikalardaki kötü çalışma koşulları yeniden gündeme geldi.
Bu “Bana ne, dünyanın öbür ucunda olmuş bir şey. Sorumluluğum yok” diyerek sırtınızı dönebileceğiniz bir konu değil. Çünkü o ölen işçilerin ürettiği tişörtlerden biri şu anda sizin sırtınızda olabilir.


Dünyanın gözden çıkarılabilir, fakir Doğu’sunda Batı için üretim yapan fabrikaların, o fabrikalarda çalışan işçilerin içinde bulunduğu ortamın sağlıksız koşulları ilk kez duyduğumuz bir şey değil. Uluslararası zincir markalar, koleksiyonlarını ucuza üreten fabrikaların koşullarını bal gibi biliyor. Her zaman o koşullarda çalışan işçiler ölüyor. 2005’ten bu yana en az 1800 tekstil işçisi Bangladeş’te hayatını kaybetti. Bu konuda sorumluluk alan, şeffaf davranan markalar kadar, Zara gibi Greenpeace’in önünde kamp kurduğu markalar da var. Ama bu kadar çok ölümlü bir kazayı saklamak, görmezden gelmek mümkün olmadığından sonunda kendilerini topluca hareket etmek zorunda hissettiler.

Sektörün en büyükleri, bir kaç gün önce Bangladeş’teki fabrikalarda güvenliğin sağlanması için türünün tek örneği bir birlik oluşturdu.
İsveçli H&M, Bangladeş’ten en fazla mal satın alan marka. Pazartesi günü, kendilerini yasal olarak bağlayacak 5 yıllık bir kontrata imza attı ve diğerlerini de katılmaya çağırdı. Birkaç saat içinde Hollandalı C&A, İngiliz Tesco, İspanyol Inditex (Zara’nın da sahibi) aynı kontrata imza atacağını duyurdu. Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Tchibo da katıldı onlara. Ben bu yazıyı yazarken Abercrombie&Fitch’ten de katıldıklarına dair haber geldi.

Fark yaratmak için kaç ölü gerekir

Birliğe katılanlar atölyelerde bağımsız güvenlik denetimleri yapılmasını sağlayacak, fabrika koşulları ile ilgili raporları halkla paylaşacak, gerekli onarım ve düzenlemeler için gereken parayı sağlayacak. Ayrıca girişim için yıllık 500 bin dolar bağışlayacaklar. Güvenlik koşullarını ve uygun çalışma şartlarını sağlamayan atölyeler ile iş yapılmayacak. 5 yılın sonunda Bangladeş’teki 5 bin atölyeden bin kadarının elden geçirilmesi planlanıyor.
Yeni kötü haber, iki gün önce Kamboçya’dan geldi. Asics için ayakkabı üreten bir fabrikanın çatısı işçilerin üzerine çöktü. En son yaralı sayısı 7, ölü sayısı 2’ydi. Önlem almak, hareket geçmek için kaç kişinin ölmesi gerekir?

 

Haberin Devamı


AVM’LERDE BU HAFTA

 

Haberin Devamı

Dijital oyun festivali

 

Fark yaratmak için kaç ölü gerekir

Trump Alışveriş Merkezi, Türkiye’nin ilkAVM Digital Oyun Festivali’ne ev sahipliği yapıyor: GameX in Trump! Bugün başlayan festival pazar akşamına kadar sürecek. Sergi Salonu’nda son teknoloji bilgisayarlarda oyun turnuvaları, sevilen oyun karakterlerinin gerçeğe dönüşmüş halleri, oyun konsolları, oyun simülatörleri ve daha birçok sürpriz biraraya gelecek. Festival tüm oyun tutkunlarına açık. Katılmak isteyenler www.gamexnow.com/trump adresinden online kayıt işlemleri yaptırabilir. Dereceye giren oyunculara sürpriz hediyeler verilecek.


Gençlik festivali



Fark yaratmak için kaç ölü gerekir

Gordion AVM, 18 Mayıs- 9 Haziran tarihleri arasında, aralarında Hande Yener ve Fattah Can’ın da bulunduğu pek çok ünlü ismin katılımıyla ikinci kez düzenlenecek olan Gordion Gençlik Festivali’ne ev sahipliği yapacak. AVM içindeki yaşam alanlarında ve açık otopark alanında düzenlenecek renkli etkinliklerde; stil yarışması yapılacak, ünlü Dj’ler performanslarını sergileyecek ve Türkiye’nin en sevilen sanatçıları akustik performanslar, söyleşiler ve imza günleri aracılığıyla Ankaralı hayranlarıyla buluşacaklar.

Haberin Devamı



İron Man burada

Bugünden itibaren pazar akşamına kadar İstanbul Cevahir AVM’de “LG ile Iron Man Ol” aktivitesi var. Arttırılmış gerçeklik (Augmented reality) uygulamasında ziyaretçiler kendilerini Iron Man’e dönüştürebilecek. Aynı zamanda özel Iron Man 3D içeriklerini izleme, video oyunları oynama, sürpriz hediyeler kazanma ve LG’nin 2013 model Cinema 3D Smart TV’lerini de deneme şansı da var.

 

Drama atölyesi



Fark yaratmak için kaç ölü gerekir

Ataköy Galleria, her Cumartesi çocuklara yönelik düzenlediği etkinliklere yarın “drama ve orff atölyesi” ile devam ediyor. Orff atölyesinde yaşıtları ile keyifli saatler geçiren minik misafirlerin sosyal ve iletişim becerileri gelişiyor, drama atölyesi ise sözel ve bedensel ifade yeteneklerinin artmasına katkı sağlıyor. Katılım tüm çocuklara ücretsiz. 15:00’te etkinlik alanında olmanız yeterli.

 

Haberin Devamı



http://twitter.com/alısveriscadisi


Yazarın son yazıları

#13 Mayıs 2013Kadıköy çarşı AVM’ye karşı
#6  Mayıs 2013 Kaostan modaya: Punk geri döndü
#29 Nisan 201310 maddede BB ve CC kremler
#26 Nisan 2013Organikçiye her gün bayram
#23 Nisan 2013Vitrinden son haberler
#19 Nisan 2013  Bana festivalini söyle sana ne giyeceğini söyleyeyim


YAZARIN TÜM YAZILARI İÇİN >>

 

 

Yazarın Tüm Yazıları