Fantezi bitti ayaklar yere bastı

Hürriyet Haber
28.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Avrupa’daki krizin otomotiv sektöründe bütün dengeleri değiştirdiği dün kapılarını açan Paris fuarında net olarak ortaya çıktı. Avrupa’daki fuarlarda firmalar alternatif yakıtlı yani elektrikli ve hibrit araçlarla gövde gösterisi yaparken, bir yıl içinde hızla bu alandan tamamen vaçgeçip krizde ayakta kalabilecekleri ucuz modelleri vitrine çıkardı.

DÜNYANIN en büyük otomobil fuarlarından biri olan ‘Uluslararası Paris Otomobil Fuarı’ dün ekonomik krizin gölgesinde kapılarını 113’üncü kez açtı. Basın açılışı dün gerçekleşen fuarın 14 Ekim’e kadar 1.5 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Frankfurt Otomobil Fuarı ile dönüşümlü olarak gerçekleştirilen ve 29 Eylül 2012 tarihinde otomobil meraklılarına kapılarını açacak olan fuarda, bu yıl tam 170 yeni model sergileniyor. Bu modellerin 111’i dünya, 29’u Avrupa, 39’u ise Fransa prömiyerinden oluşuyor.

Ayakta tutacak modeller

Son 17 yılın en ağır ekonomik krizini yaşayan ve iyileşmenin 2015’ten önce zor göründüğü Avrupa’da yaşanan sıkıntılar Paris fuarında net olarak ortaya çıktı. Geçtiğimiz yıllarda özellikle Avrupa’daki fuarlarda firmalar alternatif yakıtlı yani elektrikli ve hibrit araçlarla gövde gösterisi yaparken, bir yıl içinde hızla bu alandan vaçgeçip ucuz modelleri vitrine çıkardı. Birkaç elektrikli yeni model dışında hemen hemen her marka ayakta kalabileceği ekonomik araçlarla direndiğinin sinyallerini veriyor. /images/100/0x0/55eaa08af018fbb8f88c6051

Küçük sedanlar kurtaracak

Sadece Doğu Avrupa, Türkiye ve Rusya pazarlarında ilgi gören ve genellikle büyük fuarlarda yer bulamayan küçük sedan araçlar ise bu yıl firmaların adeta krizde kurtaracısı oldu. Avrupa’da krize bağlı olarak gelir seviyelerin düşmesi bu tip araçlara olan talebi artırınca, Peugeot 301, Citroen C-Elysee, Seat Toledo ve Skoda Rapid modelleriyle fuardaki yerini almış. Ayrıca küçük sınıfta ekonomik modellere Opel Adam’la katılırken, Renault da Fransız rakibi Peugeot’nun 208 modeline Bursa’da ürettiği yeni Clio ile karşılık veriyor. Bu modellerin en büyük pazarının Türkiye olması beklenirken, Avrupa’da da önemli talep bekleniyor.

Peugeot piyano yaptı, ben test ettim


FRANSIZ Peugeot, Paris fuarına damgasını vurdu. Hem 301 modelini sergileyen hem de 2008 ve Onyx isimli konsept modelleriyle dikkat çeken Peugeot, tasarım konusundaki iddiasını bir ilke imza atarak geliştirdiği piyanoyla ortaya koydu. İlk kez bir otomobil fuarında yeni modellerin dışında yine bir piyano sergilendi. Ziyaretçiler yeni modelleri incelerken, Peugeot markalı piyanoyla çalınan parçaları dinledi. Bende yeni piyanoyu test eden basın mensuplarından
biri oldum.

Paris’te ‘Clio’ tarlası/images/100/0x0/55eaa08af018fbb8f88c6053

PARİS fuarının evsahibi markalarından Renault, Bursa’da ürettiği yeni Clio ile gövde gösterisi yaptı. Bir tepe formunda hazırladığı özel standında tam 15 yeni Clio’ sergileyen Renault, adeta bir ‘Clio tarlası’ oluşturmuş. 200 milyon Euro yatırımla Oyak Renault tarafından Bursa’da üretilen yeni Clio, Renault’un krizdeki Avrupa’daki en büyük kozu olacak. Yine Bursa’da üretilen yeni Clio Grand Tour’da fuarda sergilendi.

Yeni Verso’yu Türk mühendis geliştirdi

TOYOTA’nın Paris fuarındaki en büyük kozu ise yeni Auris ve Adapazarı’nda ürettiği yeni Verso oldu. Toyota
ilk kez yeni Verso modelini Türk mühendislere emanet etti. Mehmet Kılıç isimli Türk mühendis yeni Verso’nun şef mühnedisi olarak görev yaptı. Böylece Toyota, sadece Türkiye’de model üretmekle kalmadı artık Türk mühendislere de uluslararası projelerde yer vermeye başladı.

Küçük lüks yarışı kızıştı

PARİS fuarında ekonomik krizin etkileri anlamında diğer bir dikkat çeken ise lüks markaların son dönemde bir tek orta sınıfta büyüme çabası. Audi, Paris’te yeni A3’ü, Volvo V40’ın 4x4 versiyonunu, Mercedes A ve B Serisi modellerini, BMW ise 1 Serisi ve yeni küçük modeli olacak Active Tourer’ı vitrine çıkardı.
Tüm lüks markalar Volkswagen’in dünya tanıtımını yaptığı yeni Golf’ü referans alarak kriz döneminde orta sınıftan daha fazla pay kapmak istiyor. Bu sınıfta Toyota yeni Auris’le iddiasını artırırken, VW ise görsel olarak çok radikal bir değişiklik yapmadığı yeni Golf’le iddiasını devam ettiriyor.

Peugeot Onyx/images/100/0x0/55eaa08af018fbb8f88c6055

FRANSIZ Peugeot’nun fuardaki sıradışı konsepti Onyx, markanın üretebileceği süper spor otomobil modeli hakkında fikir veriyor.

İzmitli yarışçı

KORELİ Hyundai’nin Avrupa pazar için İzmit’te ürettiği küçük modeli i20’nun yarış versiyonu Paris fuarında tanıtıldı. i20 RS ile Hyundai yeniden ralliye yani WRC’ye dönüş yapaacak. Araçtan İzmit’te en az 1000 adet üretilecek. Hyundai ayrıca fuarda dünyanın ilk seri üretim hidrojenli aracını tanıttı.

Bursalı Qubo

FUARDA vitrine çıkan bir başka Made in Turkey model ise Tofaş tarafından Bursa’da üretilen Fiorino’nun yeni versiyonu oldu. Avrupa’da Qubo ismiyle satılan aracın Nitro versiyonu beğeni topladı./images/100/0x0/55eaa08af018fbb8f88c6057

Eylemler damga vurdu

DÜNYA basınının yakından takip ettiği fuara otomotiv şirketlerine karşı düzenlenen eylemler damga vurdu. Çevreci Greenpeace örgütü, yeni Volkswagen Golf’ün dünya tanıtımı yapıldığı sırada eylem yaparak, aracın yeterince çevreci olmadığını iddia etti.
FRANSIZ Peugeot-Citroen (PSA) Grubu çalışanları da, şirketin 8 bin kişinin işine son vermeye hazırlandığı kararını Paris Fuarı önünde yaptığı gösteriyle protesto etti.

 

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı