Facebook’dan markalara çağrı: mobil olun kazanın

Hürriyet Haber
22.06.2017 - 15:18 | Son Güncelleme: 22.06.2017 - 15:18

Facebook’un Yürütme Kurulu Başkanı (COO) Sheryl Sandberg ve Airbnb’nin Pazarlama Grup Başkanı (CMO) Jonathan Mildenhall, 20 Haziran 2017 tarihinde Hürriyet’in Türkiye Resmi Temsilcisi olduğu Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ndeki bir panelde biraraya geldiler.

ŞİRKETLERİN TOPLUMA KARŞI SORUMLULUKLARI VAR

Cannes Lions’da, Facebook’un Yürütme Kurulu Başkanı (COO) Sheryl Sandberg ve Airbnb’nin Pazarlama Grup Başkanı (CMO) Jonathan Mildenhall “Building Community Through Creativity on Mobile” (Mobil Yaratıcılıkla Topluluk oluşturmak) başlıklı oturumda  konuştular.

Dünyanın en yaratıcı iş insanları arasında gösterilen Wieden&Kennedy Yaratıcı Yönetmeni Colleen DeCourcy, onlara mobil cihazlardaki yaratıcı içerikler hakkında sorular sordu.  Şirketlerini başarıya götüren unsurları anlatan iki yıldız isim topluma karşı büyük sorumluluk taşıdıklarını belirttiler. Kendilerini dinleyen reklamcılara, mobil platform oluşturmanın ve insanların hayatına anlam katabilmenin önemini hatırlattılar.

Sherly Sandberg, Facebook’un “amacının yalnızca insanların bağlantı kurmalarına ve paylaşım yapmalarına yardımcı olmak değil, iyi olan şeyler çevresinde toplanan topluluklar  inşa etmek” olduğunu söyledi. Dostluk, dayanışma, karşılıklı sevgi ve saygı etrafında buluşan insanların markayı da geleceğe taşıdığını yurguladı.

Sandberg , “1.9 milyar kullanıcımıza karşı iyilik ve empati” yaratan “iyi şeyler inşa etme yükümlülüğümüz var… aynı değerleri paylaştığımız için 2008’de 23 yaşındaki bir çocuğun  (Mark Zuckerberg) şirketinde işe başladım” diye konuştu.  Zuckerberg’in “Pek çok sorunu olan bir dünyayı birbirine yakınlaştırıyoruz… ama hepimiz insanız, hepimiz bireyiz“ sözlerini hatırlattı.

 Facebook’dan markalara çağrı: mobil olun kazanın
'Facebook’un Yürütme Kurulu Başkanı (COO) Sheryl Sandberg'

“GRUPLAR OLMAZSA BİZ BİR HİÇİZ”

Airbnb Pazarlama Grup Başkanı Jonathan Mildenhall, pazarlamacıların topluluk oluşturma fikrini soyut bir kavram olarak algılamaması gerektiğine dikkat çekti.

Airbinb’nin iş yapma biçiminin özünde insanları birbirine bağlamak yattığını anlattı.  “Bizim çevremizdeki grup olmazsa, biz bir hiçiz” sözleriyle  teknolojinin, özünde  insanları günlük yaşamlarında biraraya getirmeye yaradığını vurguladı.

 Facebook’dan markalara çağrı: mobil olun kazanın
'Airbnb Pazarlama Grup Başkanı Jonathan Mildenhall'

İKONİK MARKALAR VE SADIK MÜŞTERİLER

DeCourcy, günümüzde pazarlamacıların sahip olması gereken düşünce sisteminin, geçmişin ikonik markalarıda da  var olduğunu anlattı. Wieden&Kennedy’nin efsanevi kampanyalar yaptığı Nike’ın  müşterilerini kendi markası çevresinde toplamayı başardığını hatırlattı.

Nike’ın markasını sadece ürün ve hizmet satmak için değil, insanların içindeki gücü ortaya çıkarmalarına yardımcı olma amacıyla yaratığını anlatan Decoury şöyle konuştu:

“Nike, insanların potansiyelini ortaya çıkarmayı hedefledi. Nike’ın özü, kendini geliştirmek isteyen sporculardan oluşan topluluklar yaratmaktı.  Her zaman geçerli olan bu kavram, günümüzde geçmişte olduğundan çok daha güçlü bir biçimde kendisini hissettiriyor.”

TOPLULUK MARKAYA DEĞER KATAR

Cannes Lions’daki söyleşide, şirketlerin nasıl değer yaratacağı ve nasıl kar edeceği konusu üzerinde de duruldu. Sheryl Sandberg, markaların mobil cihazlar için yaratılan özel reklam çalışmalarına ağırlık vermesi gerektiğini vurguladı.

Airbnb’nin küresel marka yaratmanın tüm kurallarını yıktığını anlatan Mildenhall, “Her Airbnb deneyimi birbirinden farklıdır. Bizim amacımız  ürünü standartlaştırmak değil, insani değerleri standartlaşturmaktır” şeklinde konuştı.        

“BAŞPARMAK DURDURAN” YARATICI ÇALIŞMA

Sandberg; mobil cihazlarda insanların durup, izleyecekleri, “Başparmaklarını durduran” reklamlar yaratmanın önemini şu sözlerle anlattı.

“Mobil reklam, markanızı anında müşteriyle buluşturur. Test edebilir, gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz. Facebook ve Instagram’da çok  sayıda insana ulaşabilir, yaptıklarınızı ölçüp, düzeltir, geliştirebilirsiniz. Saniyeleri değil, sonuçları ölçebilirsiniz. Reklamverenler için önemli olan kimin ilanınızı gördüği, kimin görmediği ve neyin iş sonuçlarına yansıdığıdır.”

GÜCÜ KULLANMAK ÖNEMLİ

ABD’de mobil reklamcılığın, her gün bir Super Bowl kitlesi kadar geniş izleyici kitlesine ulaştığını anlatan Sandberg, “Super Bowl için reklam yapabilirsiniz, ertesi gün de o reklamı izleyen kişilerle Instagram ve Facebook üzerinden yeni bir reklam kampanyası yürütebilirsiniz. Bu gücü kullanmak çok önemli” şeklinde konuştu.  

KULLANICILARIN YARATTIĞI İÇERİK

Airbnb’nin Pazarlama Grup Başkanı (CMO) Jonathan Mildenhall mobilin gelişiminin  kullanıcıların yarattığı içerikte muazzam bir artışa neden olduğunu söyledi. Airbnb’nin ölçümlerine göre, üyelerinin geliştirdiği içeriklerin sosyal medyada yayınladıkları reklamlardan altı kat daha fazla izlendiğini anlatan Mildenhall şu tavsiyede bulundu:

“Sizin çevrenizde oluşan topluluğun kendi fikirlerinin, ifadelerinin ve seslerinin markanız tarafından benimsenmesine izin vermeniz çok önemli. Markanın görevi topluluğunuzun yarattığı konulara yönelmek, onları işlemek ve bu alanlara maddi yatırım yapmaktır. “

“Akmerkez’in desteklediği Cannes Lions Yaratıcılık Festivali 24 Hazirana kadar Fatoş Karahasan’ın izlenimleri ile her gün www.hurriyet.com.tr’de .”

Facebook’dan markalara çağrı: mobil olun kazanın

fatoskarahasan@twitter
fatoskarahasan@instagram 

 

 

 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı