Facebook ve Skype yatırımcısı Türkiye’de alacak şirket arıyor

Hanife BAŞ
22 Ocak 2010 - 00:00Son Güncelleme : 21 Ocak 2010 - 21:57

Dünyada 30 milyar dolarlık yatırım finansmanına sahip 14 teknoloji ve internet yatırımcısı, Türkiye’de internet sektörüne odaklandı. Doğan Online’ın (DOL) da sponsorları arasındaki NuBridge Risk Sermayesi Zirvesi’nde, Facebook’un da yatırımcısı Accel, Türkiye’de satın alabileceği ‘oyun’ sitesi aradığını açıkladı.

DÜNYADA 30 milyar dolarlık yatırım finansmanına sahip en büyük 14 teknoloji ve internet yatırımcısı, Türkiye’de internet sektörüne yatırım yapma fırsatlarını araştırmaya geldi. Bunlar arasında bulunan Facebook’un da yatırımcısı olan Accel, Türkiye’de online oyun alanında yatırım yapabileceği bir şirket aradığını açıkladı. Doğan Online (DOL), Sardis, mynet sponsorluğunda düzenlenen NuBridge Risk Sermayesi Zirvesi’nde Türk internet girişimcileriyle bir araya gelen büyük yatırımcılar, büyük potansiyel gördükleri Türkiye’ye ileride yatırım yapabileceklerini söylediler. Türkiye’ye gelen şirketler arasında Facebook, Skype, Macromedia, Gameforge ve Lenovo gibi markaların da yatırımcıları bulunuyor.
‘Oyun’a yatırım yapacak
Facebook’un yatırımcıları arasında bulunan yatırım şirketi Accel’in yöneticisi Harry Nelis, Türkiye’de özellikle oyun alanında yatırım yapacak firma aradıklarını bildirdi. Nelis, “Türkiye’de doğrudan yatırımımız yok. Genç nüfusa sahip ülkede internet oyunları çok seviliyor. Bu alanda önemli potansiyel var. Gameforge tarzı oyunlara ve sitelere yatırım yapmak istiyoruz. Türkiye’de, bu alanda arayışımız var. Dünyada 100 milyon kişi internetten oyun oynuyor” dedi. Yeni çığır açacak, ilginç internet firmalarına yatırım yapmak istediklerini ve özellikle oyun firmalarıyla ilgilendiklerini aktaran Nelis, dünyada internet kullanımında ilk üçte olmasının Türkiye’ye ilgi göstermelerinde etkili olduğunu kaydetti. TA Associates’ın Londra’dan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Morgan Seigler de, internet şirketlerine 600 milyon dolardan fazla yatırımları olduğunu belirterek, Türkiye’de geçen yıllarda iş ağı sitesi Çember.net’i satın aldıklarını, yeni satın alma fırsatlarına da baktıklarını ifade etti. Avrupa ve Amerika’da yüzden fazla şirkete yatırım yapan Index Venture’ın Ortağı Shardul Shah da, firmanın Skype, MySQL internet girişimlerine yatırım yaptığını, Türkiye’de yatırım yapacak internet şirketi aradıklarını ve fırsatlara baktıklarını belirtti. 3TS Capital Partners Ortağı Jozsef Köver ise Türkiye’deki fırsatlara da bakmak istediklerini vurguladı.

e-kolay.net, 2010’da iki kat büyüyecek

ZİRVEDE yatırımcılara sunum yapan Doğan Online (DOL) CEO’su Babür Çelebi, yabancı yatırımcılara grup hakkında bilgi vererek, şunları söyledi: “DOL bünyesinde yer alan Gezisitesi.com, spor ve at yarışı bahisi konusunda faaliyet gösteriyor. Yüzde 25 pazar payına sahip. Videoblog sitesi Azbuz.com da bünyemizde. Hepsinde geçen yıl önemli büyüme kaydettik. Medyanet geçen yıl yüzde 35 büyüdü. e-kolay.net’te dört marka altında, 13 kategoride, 12 servis veriyoruz. e-kolay ‘ın geçen yıl cirosu yüzde 34 büyüdü. İnternet trafiğinde ise yüzde 37 büyüme oldu. 2010’da cirosal büyümeyi ikiye katlamak istiyoruz. e-kolay, sektöründe en büyüklerden, önemli bir kitleye ulaşıyor.”

Türkiye genç nüfusuyla internette çekici ülke

ZİRVEYİ düzenleyen NuBridge Venture Ortağı Pamir Gelenbe, şunları söyledi: “Zirveye katılan firmaların dünyada 30 milyar dolarlık mali yatırım gücü var. Türkiye’nin yeniliğe açık genç internet kitlesine sahip olması da yatırımcıları buraya yatırım yapmaya teşvik eden önemli neden. Türkiye yabancı yatırımcılar için çekici bir ülke.”

Zamanla küçükler girdi

ALMAN Huber Burda Media’nın kırktan fazla yatırımını yöneten Acton Capital Partners’ın Yönetici Ortağı Dr. Jan Gisbert Schultze, 1999-2000 yıllarında Türkiye’de yaşadığını ve internet sektörünün kuruluşuna tanıklık ettiğini anlatarak, şunları söyledi: “Başlangıçta sektörde büyük gruplar vardı. Dünyada şu anda internet kullanıcı sayısı milyarlara ulaştı. Zamanla küçük girişimciler de girdi.”

Hepsiburada.com günde 10 bin sipariş alıyor

ELEKTRONİK ticaret portalı Hepsiburada.com’un Yönetim Kurulu Üyesi Şahin Tulga, sitenin Deloitte ve diğer bağımsız kaynaklar tarafından Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitesi olarak belirlendiğini hatırlatarak, “Geçen yıl 60.5 milyon ziyaretçi çekti. 2.2 milyon abonesi var. Günde 4 bin sipariş alıyor, bazı günler sipariş sayısı 10 bine çıkıyor.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı