Teknoloji Haberleri

TEKNOLOJİ

    Facebook Snapchat'e rakip çıkarıyor

    Hürriyet Haber
    26.04.2016 - 16:27 | Son Güncelleme: 27.04.2016 - 07:38

    Facebook, Snapchat ve benzeri uygulamaların popülaritesinin artması nedeniyle benzer bir kamera uygulaması geliştirmek için kolları sıvadı.

    Facebook kullanıcıları fotoğraf ve metin paylaşmak için daha az zaman harcarken, diğer kullanıcıların içerikleri arasında pasif biçimde dolaşmaya daha fazla zaman ayırıyor. Bu durum Facebook kullanıcılarının içerik oluşturma konusundaki heveslerinin azaldığını gösteriyor. 1.5 milyar kullanıcısını sürekli olarak etkileşim içinde tutmak isteyen sosyal paylaşım sitesi için söz konusu hevessizlik bir sorun niteliği taşıyor. Bu amaç doğrultusunda çeşitli taktikler geliştirmeye çalışan Facebook'un üzerinde durduğu en son çözüm ise Snapchat benzeri bir kamera uygulaması. Kullanıcılar söz konusu uygulama üzerinden video kaydı yapabildikleri gibi canlı video yayını da gerçekleştirebilecek. Canlı yayınlar ve kaydedilen videolar, kullanıcıların Facebook arkadaşları tarafından görüntülenebilecek.

    Söz konusu özelliğin henüz geliştirme aşamasında olduğu belirtilirken, asla son kullanıcıyla buluşmama ihtimalinin de bulunduğu ifade edildi. Kaynaklar, projenin Facebook bünyesindeki "Arkadaş Paylaşım" ekibi tarafından geliştirildiği bilgisini de paylaşabiliyor. Facebook üzerinde fotoğraf paylaşımı son yıllarda önemli ölçüde azalmış durumda. 2015'in üçüncü çeyreğinde Facebook kullanıcılarının yüzde 37'lik kısmı platform üzerinde fotoğraf paylaştı. Pazar araştırma şirketi GlobalWebIndex'in verilerine göre, bu oran bir önceki yıla göre yüzde 59'luk bir düşüşü işaret ediyor.

    Facebook daha önce Snapchat benzeri deneme yapmıştı

    Dolayısıyla Facebook'un bu konuda bir şeyler yapması gerekiyor. Ancak sosyal ağın geçmişte kendi uygulamalarını geliştirme ve pazarlama konusunda sorunlar yaşadığı da biliniyor. Facebook, daha önce yayınladığı Snapchat benzeri bir uygulama olan Poke'u 2014'ün mayıs ayında kapatmıştı. Uygulama, yaklaşık 1,5 yıl boyunca uygulama mağazalarında boy göstermişti. Sosyal paylaşım sitesi, 2014'ün aralık ayında yayınladığı ve yine Snapchat etkisi taşıyan bir uygulama olan Slingshot'ı yayınlamıştı. Ömrü fazla uzun olmayan Slingshot, 2014'ün aralık ayında diğer Creative Labs uygulamalarıyla birlikte kapatılmıştı.

    Facebook'un yeni kamera uygulamasıyla makus talihini yenip yenemeyeceği merak ediliyor. Uygulama pazarındaki genel eğilim, bu konuda Facebook'a pek yardımcı olacak gibi gözükmüyor. İndirilen uygulama sayısı son yıllarda düzenli biçimde azalıyor. ABD'de gerçekleştirilen bazı araştırmalar, pek çok akıllı telefon kullanıcısının zamanının yüzde 80'ini üç favori uygulamayla geçirdiğini gösteriyor.

    Facebook, söz konusu eğilimi bir fırsata çevirme konusunda da çalışmalar yapıyor. Şirket, uygulamalarını indirecek kişi bulmakta zorlanan şirketlere Messenger üzerinde geliştirdiği sohbet robotlarıyla hizmet sunmayı amaçlıyor. Yeni kamera uygulaması ise Facebook kullanıcılarını daha fazla içerik oluşturmaya teşvik etme hedefini taşıyor.

    Teknoblog tarafından hazırlanmıştır.

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı