Face Off’taki aktörler yeterince kaslı deÄŸildi

Güncelleme Tarihi:

Face Off’taki aktörler yeterince kaslı değildi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 03, 2004 00:00

Face Off filminde Cage ve Travolta'nın yüz ve vücut kısımları bilgisayarlarda birbirlerine dönüşüyordu. Bu görsel efektlere imza atan Serhan Zelzele Hürriyet'e konuÅŸtu.Hollywood’un bildik birçok filminde katkısı olmuÅŸ bir Türk grafiker Serkan Zelzele. Çalıştığı ve katkıda bulunduÄŸu bütün filmleri sıralayınca ÅŸaşırdık kaldık. Titanic, Face Off, X-Files, Volcano, End of Days, Hollowman, Gattaca, Uprising, Red Planet, Frequency, Harry Potter, Scooby Doo, Gigli, Doctor Dolittle 2, Solaris, Daredevil, X Men 2.  Los Angeles’ta son dört senedir çalıştığı Rhythm&Hues Studios ÅŸirketinin kendine ait bir görsel efekt Oscar’ı da var.Çocukluk yıllarında iz bırakan Banker Kastelli reklamındaki bir logo animasyonu, bugünkü mesleÄŸini seçmesinde rol oynamış: ‘Kamera labirente benzeyen bir kale görünümdeki duvarların arasında dolaşırken birden duvarların üstüne çıkıyor, yükseliyor ve aslında gezmiÅŸ olduÄŸunuz mekanın logonun ta kendisi olduÄŸunu görüyorsunuz. O reklamı 10-15 sene evvel, bilgisayar tecrübesine sahip birinin gözüyle seyretmediÄŸim için, hala bilgisayarda yapılıp yapılmadığına yüzde yüz emin deÄŸilim; fakat çok etkilenmiÅŸtim, yıllarca bir gün bu görsel sihirbazlığın bir parçası olabilmeyi hayal ettim. ’Serkan, ÅŸimdi hayallerini Hollywood’da gerçekleÅŸtiriyor.Rüyanızı Türkiye’de gerçekleÅŸtirmeyi denemiÅŸ miydiniz?-Liseden mezun olurken, Mimar Sinan Ãœniversitesi Güzel Sanatlar bölümünün yetenek sınavına girdim, kazanamadım. Baktık, Mimar Sinan’da bir yerlere gelemeyeceÄŸiz, o zaman rotayı Ä°ngiltere’ye doÄŸrulttuk. ÊDemek, Türkiye’deki maceranız baÅŸlamadan bitmiÅŸ. Sonra ne oldu?- Ablam Londra’da bir otelde ön büro müdürüydü. Bana oradan bir dil okulu, bir grafik üniversitesi bir de iÅŸ buldu: Bir otelde temizlik işçiliÄŸi... Evet dil bilmezsen alırsın deterjanı, tuvalet temizlersin. Ä°ki sene Londra’daki bir Amerikan üniversitesinin Güzel Sanatlar bölümünde okuduktan sonra, okulumun Los Angeles’daki kampüsüne yatay geçiÅŸ yaptım. Hala iyi ki yapmışım dediÄŸim bir ÅŸey var ki, o da eÄŸitimimin yaratıcı kısmını Avrupa kıtasında tamamlamış olmam.ABD’yi seçmenizde Los Angeles’ın ve Hollywood’un etkisi herhalde büyüktür.- Son senemde UCLA’ın (University of California, Los Angeles) dijital efekt, bilgisayar grafik eÄŸitimi veren akÅŸam kurslarına yazıldım. Güzel sanatlar artı bilgisayar grafikleri diplomalarımı cebime koydum ve iÅŸ aramaya baÅŸladım. Altı ay iÅŸsiz kaldım, kesin dönüşü düşünmeye baÅŸlamıştım ki üç yerden mülakat teklifi geldi. Üçüncüsü beni uçuran iÅŸ oldu; bilgisayarda görsel efektler yapan bir film ÅŸirketinden çağırmışlardı. Ä°ÅŸ tam benlikti. Neydi bu tam sizlik olan iÅŸ?- Hani filmlerde aktörler bilgisayarda sanki süper zekaymış gibi takır tukur hesaplar falan yaparlar. James Bond ayakları... Veya bipleyen sonar radarlar, FBI suçlu arama-tarama programları gibi uçuk grafikler. Ä°ÅŸte bunları senaryolara uygun tasarlayıp animasyonlarını yapacaktım. Daha sonra aynı ÅŸirketteki görsel efektler bölümüne kompozitör olarak geçiÅŸ yaptım. Kompozitörler film kareleri ile kendi departmanlarından aldıkları farklı elementleri bilgisayarda birleÅŸtirirler. Yani biz ÅŸirketteki son durağız. Sizin tescilli baÅŸarılarınız var mı? Ödüller mesela?- Titanic, görsel efekt dalında Oscar’a adaydı. Oscar’lar dağıtıldığı zaman, bizim ÅŸirketin ismi de törende efektleri yapan ikinci büyük ÅŸirket olarak anıldı. Ben mutfaktaydım ve salondan zafer çığlıkları geliyordu... Çalıştığım Rhythm&Hues Studios ÅŸirketinin kendine ait bir görsel efekt Oscar’ı da var. ‘Babe’ adlı filmde hayvanları konuÅŸturmuÅŸlardı. Face Off filminde de çalıştınız?- O filmde hastanede kullanılan monitörlerde görülen grafiklerin bir çoÄŸunun hazırlanmasında çalışmıştım. Teknoloji harikaları gibi görünen, bol fonksiyonlu renkli grafiklerdi. Gerçekleri herhalde bu kadar abartılı deÄŸildir. Gerçi bizim yaptığımız tasarımlar yavaÅŸ yavaÅŸ gerçek programların tasarımlarında da görülmeye baÅŸlandı. Onlar mı bizden çaldı, Hollywood mu ileriyi gördü, onu bilemiyorum.Hollywood’ta böyle tartışmalar çok oluyor sanıyorum. NASA ve Hollywood yapımları arasında da aynı tartışmalar yaÅŸanmıştı...- Face Off’ta ameliyatların gerçekleÅŸtirildiÄŸi tıbbi laboratuvarda, Nicholas Cage ve John Travolta’nın yüz ve vücut kısımları bilgisayarlarda birbirlerine dönüşüyordu; iÅŸte ‘morph’ tekniÄŸi dediÄŸimiz bu geçiÅŸleri ben yapmıştım. Grafiklerde kullanmak için bize verilen, aktörlerin vücudunu gösteren fotoÄŸraflar yeterince kaslı deÄŸildi. Bilgisayarda deÄŸiÅŸiklikler yapmak zorunda kaldım; hatta bir tanesinde kafadan aÅŸağıyı kesip baÅŸkasının vücudunu eklemiÅŸtim. Bu fotoÄŸrafları kimseye göstermeyeceÄŸimize dair bir kağıt imzalatmışlardı. Kuyumcu gibi her gece bu fotoÄŸrafları kilitli bir yerde sakladık. Hala bu yüzden, detayları anlatırken tedirgin oluyorum. Tek söyleyebileceÄŸim aktörlerin vücutları insanların hayal ettikleri gibi mükemmel deÄŸil!Julia Roberts’a nasıl hızlı mail yazdırdım?Julia Roberts, ‘En Ä°yi Arkadaşım Evleniyor’ filminin bir sahnesinde gizlice kayınpederinin ofisine giriyor ve sanki onun aÄŸzındanmış gibi bir mail yazıyor. Bu sahne için benden istedikleri ÅŸuydu: Kayınpederinin sahibi olduÄŸu ÅŸirketin üç boyutlu logosunu yapıp ekran koruyucu olarak Julia’nın kullanacağı bilgisayara koymak. Sonra o logoyu durmadan 360 derece döndürmek. Tabii ki gördüğünüz her ÅŸey, Julia’nın mouse ve klavye hareketlerine göre kontrol edilen atmasyon interaktif grafikler. Tamamen senaryo için düzenlenmiÅŸ.Kate Winslet’in aÄŸzından nasıl buhar çıkardımTitanic filminde, buz gibi kutup sularında geçen sahneleri Meksika’nın sıcak sahillerinde çektiler. Bizden istedikleri, bu sıcak görüntüyü bilgisayarda soÄŸuk bir görüntüye dönüştürmekti. Bana verdikleri sahnede de Kate Winslet’in yakından çekilmiÅŸ bir pozu var. SoÄŸuk bir atmosfer verebilmemiz için insanların ağızlarından soÄŸukta çıkan duman efektini yapmamız gerekiyor. Bizim ÅŸirkette buzhane gibi bir oda kuruldu, her yeri simsiyah kaplandı. Bir çalışanımız üzerine siyah bir çarÅŸaf geçirdi ve sadece dudak kısmını açıkta bıraktı. Adam nefes alıp konuÅŸtukça aÄŸzından duman çıkıyor, kameraman da filme kaydediyor. Sonra adamın dudak kısmını bilgisayarda yok ettik ve sadece dumanı Kate Winslet’in dudağının üzerine bilgisayarda kare kare yapıştırdık. Kolay gibi gözükse de, aktörler kafalarını saÄŸa-sola çevirmeye, koÅŸmaya, yürümeye, hatta ellerini ağızlarının üzerine götürmeye baÅŸlayınca iÅŸlem tamamen kabusa dönüşüyor...Serkan’dan bu iÅŸi yapmayı düşünenlere tavsiye: ‘Önce evlenin sonra bu iÅŸe girin! Çünkü evlenmeye vaktiniz olmayacak. EvlendiÄŸiniz insanın da peygamber sabrına sahip olması gerekir. Bunu eÅŸim Burçin çok iyi bilir. Ben iÅŸten fırlayıp kendi düğünüme yetiÅŸmeye çalıştığımı hatırlıyorum. Bana komik gelmiÅŸti ama davetlilerin eÄŸlendiÄŸini zannetmiyorum!Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!