Spor Haberleri

« Hürriyet.com.tr
MENÜ

F25 Samsun'da üretildi

Bir Farr Yacht Design tasarımı olan F25 OD Samsun’da üretildi.

Arif Erdem
SON GÜNCELLEME

FARR PLATU 25 den sonra ki ayni segmentteki  FYD’nin yeni teknesi 25 OD  hazır. Yarış ve gezi yelkencilinin çok önemli, ciddi ve başarılı tasarımcı gurubu ülkemizde artık tekne üretmekte.

Olimpik yelkenci Şükrü Sanus (1996 Atlanta 470) ve arkadaşları Cemil Ökten ile Erol Subaşı tarafından temelleri atılan 1000 m2 kapalı alanda şu anda teknenin kalıpları üretiliyor ve ilk F25’hazırlanıyor

Bu öykü bir hayal ile başlıyor.

Şükrü Sanus ile arkadaşları  ufak ama hafif ve güçlü bir yarış teknesi hayal ediyorlar. Bu hayalin kağıda dökülmesi ile “gerçeğe giden yolda” ilk adımlar atılıyor ve FYD’nin (Farr Yacht Design) kapısı çalınıyor.

VOR VE AC DENEYİMLERİ AKTARILDI

Karşılıklı beyin fırtınalarından sonra, bu boy segmentinde dünyada bir boşluk olduğu da düşünülerek, F25 OD ortaya çıkıyor. FYD bu tekneye VOR ve AC’den edindiği tecrübelerini aktarıyor ve ardından kollar sıvanıyor.

Teknenin gövdesi cam elyaf ve SAN köpükten epoksi reçine, dış elyafların elle yatırılması ve vakumlanması, orta katman köpüğün yapıştırılması ve vakumlanması ve iç elyafların elle yatırılması ve vakumlanması şeklinde gerçekleşecek.

ÇOK HIZLI VE ÇOK EĞLENCELİ

Bu sayede elyaf katlar minimum hava boşluğu ile yapışırken reçinenin fazlası emilerek ağırlıktan tasarruf edilecek. Teknenin salma, fini, dümen palası ve mili karbon elyaftan üretilecek. tüm ağırlık torpile konarak aynı deplasmanda çok yüksek bir stabilite elde edilecek. i anlamı ise “bol bol sürat ve eğlence!!”
Üretim ise çok yüksek standartlarda yüzde 100 Türk işçiliği ile gerçekleşecek.

İPLER GÜVERTE ALTINDAN YÜRÜYECEK

 Türkiye’de sadece “en ucuz”, “en basit” değil, “en kaliteli”nin de üretilebileceğinin kanıtı olacak. Türkiye’nin uzmanlığı ile getirisi yüksek “one-off” yarış teknesi üretimi merkezi olma yolunda ilerleyecek.

Tüm yelken ayarları güverte altından orta konsola, ana yelken timcisinin önüne getirilecek. Aynı şekilde ön saha yelkeninin r ince ayarları da trimcinin hemen ulaşabileceği şekilde güverte altından gelecek. ayar iplerinin üzerine basma ya da iplerin birbirine karışması ihtimali ortadan kaldırılacak.

EN YÜKSEK WMG HIZI

Teknenin balon yelkeni ise artık tüm yeni yarış teknelerinde olduğu gib asimetrik ve teleskopik gönderli. Bu sayede kavança ve balon trimci tek kişinin yapabildiği bir işe dönüşecek.

, teknenin tam pupa (180) değil de, 150 derecelerde en yüksek VMG hızına ulaşması ve bu hızdan dolayı hissedilen rüzgar açısının azalarak, hiç bir zaman gönderi rüzgar üstüne almaya gerek duyulmaması.. .
( 25 TWS - 153 derecede 17 knots)
Teknenin deplasman/ballast oranı 2/1 olacak. Yani toplam ağırlığın yarısı torpilde bulunuyor.
Makine gücü olarak 6 hp’lik dıştan takma bir motor kullanılacak.


Bunları da Beğenebilirsiniz