« Hürriyet.com.tr
MENÜ

F1'de her bir pilot yılda 3.6 milyon dolarlık lastik kullanıyor

Formula 1 en büyük teknoloji savaşlarının yaşandığı arenalardan biri. Elbette bu kadar çok teknolojinin kullanıldığı Formula 1'de önemli bütçeler harcanıyor.

Ardıç AYTALAR/BUDAPEŞTE
SON GÜNCELLEME
F1de her bir pilot yılda 3.6 milyon dolarlık lastik kullanıyorBunlar içinde de lastiklerin oldukça ayrı bir yeri var. Çünkü bir pilot için her yarışta tam 84 adet lastik kullanıyor. Bu lastiklerin bir tanesinin fiyatı ise yaklaşık 2 bin 400 YTL (bin 500 dolar). Yani bir pilotun bir yarıştaki lastik maliyeti 201 bin 600 YTL (138 bin Dolar). Bir sezonda 18 yarış olduğuna göre bir pilotun sezon boyunca toplam lastik maliyeti ise 3 milyon 628 bin YTL oluyor (2 milyon 479 bin dolar). Buna birde Formula'de 22 pilotun start aldığını eklersek bir yıllık lastik maliyetinin 10 milyon YTL'ye (7 milyon dolar) yaklaştığını görüyoruz.BİR TEK BRIDGESTONE KALIYORFormula 1'de bu sezon Michelin ve Bridgestone arasında bir lastik savaşı yaşanıyor. Ancak önümüzdeki yıldan itibaren yeni kurallar çerçevesinde bir tek Bridgestone takımlara lastik sağlayacak. Bu sezon Renault'un başı çektiği 6 takım Michelin kullanırken, Ferrari'nin de aralarında bulunduğu 5 takım Bridgestone lastikleriyle yarışıyor. Önümüzdeki yıldan itibaren Formula 1'deki tek lastik üreticisi olacak olan Bridgestone'un Motorsporları Müdürü Hiroshi Yasukawa bu konu hakkında yaptığı açıklamada lastiğin çok önemli olduğunu belirterek "Lastik olmasa otomobilleri kullanamazlar. Lastik, otomobillerin hem büyük hem de çok önemli bir parçası "diyor. Her yarış için takımlara 2 farklı özellikli 7 takım kuru, 3'ü şiddetli yağış için olmak üzere 7 takım yağmur lastiği hazırladıklarını söyleyen Yasukawa, "Her takımın farklı stratejisi var. Ona göre lastikleri deneyip kullanacaklarını kendileri belirliyorlar. Genel olarak takımların kullandığı lastikler birbirinden çok farklı değil. Ama her yıl mesela Macaristan Grand Prix'i hep sıcak havada olurdu. Bu yıl 20 derecede oluyor. O yüzden lastiklerin özellikleri değişiyor. Lastik basıncı çok önemli çünkü aracı kullandıkça lastiğin ısısı değişiyor. Bu büyük farklara yol açabiliyor " diye anlatıyor. İstanbul'da lastik seçiminin, pistin yapısından dolayı biraz daha zor olduğunu anlatan Yasukawa, F1'e girmeden önce markalarının bilinirliğinin düşük olduğunu söyleyerek, "Teknoloji ve gücümüz bilinmiyordu. Şimdi çok arttı. Dünyada 46 fabrikamız var. Türkiye'de de Sabancı'yla iyi bir ortaklığımız var" dedi.Hangi lastik kaç yarış kazandı1-Goodyear 368 (1965-98)2-Bridgestone 95 (1998-2005)3-Michelin 93 (1978-84, 2001-05)4-Dunlop83 (1958-70)5-Firestone 49 (1960-66, 1972)6-Pirelli 42 (1950-57, 1985-91)7-Continental 10 (1954-58)7-Engelbert 10 (1952-58)


Bunları da Beğenebilirsiniz