Spor Haberleri

« Hürriyet.com.tr
MENÜ

F1 Button fırtınasıyla başladı Vettel'le sürdü

Formula 1'de dün koşulan Abu Dabi Grand Prix'siyle sona eren 2009 sezonu, şampiyon pilot Jenson Button'ın ulaştığı birinciliklerle başladı, genç pilot Sebastian Vettel'in çıkışıyla devam etti.

A.A.
SON GÜNCELLEME
Formula 1'de 17 yarıştan oluşan 2009 sezonu, 29 Mart tarihinde koşulan Avustralya Grand Prix'siyle “start” alırken, dün koşulan Abu Dabi Grand Prix'siyle sona erdi.

Sezona fırtına gibi bir giriş yapan Brawn GP'nin İngiliz pilotu Jenson Button, Avustralya, Malezya, (Çin Grand Prix'si hariç), Bahreyn, İspanya, Monaco, Türkiye Grand Prix'leri olmak üzere ilk 7 yarıştan 6'sını kazanma başarısı göstermesi, şampiyon olmasını sağlayan unsurların başında geliyor.

Button'ın bu sezon grand prix kazandığı son yarışın, İstanbul Park pistinde koşulan Türkiye Grand Prix'si olması dikkati çekti.

İngiliz pilot kazandığı 6 yarışın 4'üne ilk sıradan (Pole position) başlarken, sezonun 4. yarışı Bahreyn Grand Prix'sinde 4. cepten ve 7. yarış olan Türkiye Grand Prix'sinde de 2. cepten start almasına rağmen yarışı birinci bitirmeyi başardı.

Button, 17 yarış içerisinde sadece 30 Ağustos tarihinde koşulan Belçika Grand Prix'sini tamamlayamazken, 9 yarışta da “kürsüye çıkma” (ilk 3'te yer alma) hakkını kazandı.

-SEBASTIAN VETTEL RÜZGARI-

Sezonu şampiyon tamamlayan İngiliz pilot Jenson Button gibi öne çıkan bir diğer pilot ise Red Bull Renault'nun 22 yaşındaki Alman sürücüsü Sebastian Vettel oldu.

2009 sezonunda ilk sırada başladığı 4 yarıştan Çin, İngiltere, Japonya olmak üzere, 3'ünü birinci tamamlamasını bilirken, ilk cepten start aldığı Türkiye Grand Prix'sinde, Jenson Button'a geçildi. 17 yarış sonunda pilotlar klasmanında, Button'ın 11 puan ardından 84 puanla ikinci olan Vettel, sezonun son yarışı Abu Dabi Grand Prix'sine 2. sıradan başlamasına rağmen, yarışı zirvede tamamlayarak, sezonu 4 birincilikle kapattı.

Vettel sezon boyunca Monaco, Macaristan ve Avrupa Grand Prix'lerinde damalı bayrağı göremezken, 8 yarışta “kürsüye çıkma” başarısını gösterdi.

-2009 “MODEL” İSTATİSTİKLER-

Sezonda markalar klasmanında yarışan 10 takım adına, 25 farklı pilot mücadele etti. Pilotlar arasında sadece Ferrari sürücüsü Luca Badoer, 2 yarışta mücadele ederek, en az direksiyon başında kalan sürücülerden oldu.

Badoer, Macaristan Grand Prix'sinde kaza geçiren Felipe Massa'nın yerine geçmiş, ancak kendisinden beklenilen performansı gösteremeyince takımdaki eski görevi olan test pilotluğuna dönüş yapmıştı.

2009 sezonundaki 17 mücadelede, Jenson Button, Sebastian Vettel, Mark Webber, Lewis Hamilton, Rubens Barrichello ve Kimi Raikkönen olmak üzere 6 pilot birinciliği tadarken, 2005 ile 2006 yıllarında üst üste dünya şampiyonluğu yaşayan İspanyol Fernando Alonso'nun hiçbir yarışta galip gelememesi, istatistikler arasında en ilginci olarak göze çarptı.

İlk cepten (pole position) sezon boyunca 8 farklı isim başlarken, Toyota pilotu İtalyan Jarno Trulli Bahreyn Grand Prix'sinde, o dönem Force India adına yarışan Giancarlo Fisichella Belçika Grand Prix'sinde ve Renault'nun İspanyol pilotu Fernando Alonso da Macaristan Grand Prix'si sonunda ilk sıradaki yerlerini koruyamayarak, birinci olma fırsatını değerlendiremediler.

-EV SAHİPLİĞİ YAPAN PİSTLER-

Formula 1 yarışlarına bu sezon aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 16 farklı ülke ev sahipliği yaparken, İspanya bu önemli organizasyonu ilk olarak Barcelona kentinde 10 Mayıs'ta Katalunya Grand Prix'si adı altında, ardından da 23 Ağustos'ta Valencia kentinde Avrupa Grand Prix'si adı altında düzenledi. İspanya'nın ev sahipliği yaptığı Katalunya Grand Prix'sini Brawn GP'nin İngiliz pilotu Jenson Button, Avrupa Grand Prix'sini ise McLaren Mercedes takımının İngiliz pilotu Lewis Hamilton kazanmıştı.

Pilotların en çok efor sarf ettiği pist, 78 tur attıkları Monaco Grand Prix'si oldu. Şehir içindeki caddelerde düzenlemesi sebebiyle zorluk seviyesi yüksek olan pistte bu sezon zaferle ayrılan sürücü Jenson Button olurken, diğer yarışlara göre daha az tur attıkları 44 turluk Belçika Grand Prix'sini, Ferrari'nin Fin pilotu Kimi Raikkönen kazanmayı bildi.

Organizasyona ev sahipliği yapan 17 pistten 4'ünde yarış, saatin tersi yönünde koşulurken, Singapur Grand Prix'si tek gece yarışı, Abu Dabi Grand Prix'si de bu sezon ilk kez Formula 1'i düzenlemesi özellikleriyle diğer pistlerden sıyrıldı.

Türkiye, Singapur, Brezilya ve Abu Dabi Grand Prix'leri saatin tersi yönünde koşulan yarışlar olurken, pilotlar İstanbul Park pistindeki 8 numaralı virajın kendilerini çok zorladığını ifade etti.

-SEZONUN OLAYI-

2009 sezonuna damgasını vuran olay ise 25 Temmuz'da koşulan Macaristan Grand Prix'si sıralama turlarında yaşandı.

Ferrari pilotlarından Brezilyalı Felip Massa, sıralama turları sırasında kafasındaki kaska yaklaşık 1 kilogram ağırlığındaki bir çelik yayın çarpmasıyla kaza yaptı. Olaydan hemen sonra başkent Budapeşte'deki Hoved hastanesinde ameliyat edilen Massa'nın sezonu kapattığı açıklandı. Brezilyalı pilot takımını Macaristan Grand Prix'si de dahil olmak üzere, 8 yarışta yalnız bıraktı.

İtalyan Ferrari takımı ise Massa'nın boşluğunu takımda test pilotluğu yapan Luca Badoer ile doldurmaya çalışsa da Badoer'in performansından memnun kalmayarak, Fisichella'yı kadrosuna kattı.

Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler