Eyüp Sabri Tuncer yurtdışına açılıyor

Hürriyet Haber
19 Kasım 2009 - 15:55Son Güncelleme : 19 Kasım 2009 - 15:55

Eyüp Sabri Tuncer, uluslararası pazarlara açılma hedefi doğrultusunda, “doğal yaratıcılık” kavramını temel alan “EST 1923” markasını oluşturdu.

EST 1923 markası Türkiye pazarına ilk olarak, Cool Care antibakteriyel el hijyen ürün serisi, parfümlü ve parfümsüz antibakteriyel el temizleme jeli, spreyi ve mendilinden oluşan seriyle girdi.

Eczanelerde satışa sunulan seri kapsamında geliştirilmesi planlanan ürün serileri de doğal ve bitki ekstreleriyle zenginleştirilmiş ürünlerden oluşacak.

Markanın çıkış noktası olan uluslararası pazarlara açılıp, dünya markası olma vizyonu çerçevesinde 2010 yılında Avrupa ülkelerine ihracatın başlatılması hedefleniyor.

Düzenlenen basın toplantısında konuşan EST 1923 Yönetim Kurulu Başkan Vekili Engin Tuncer, Cool Care antibakteriyel el temizleme spreyinin günlük üretim kapasitesinin 150 bin adet olduğunu ve mendilleri ürettikleri makinede günlük 120 bin adet üretim yaptıklarını anlattı.

Tuncer, yüksek kapasiteli üretim hacimleriyle, EST 1923 Cool Care antibakteriyel el hijyen ürün serisini yurt içi ve yurt dışı pazarlara, talepleri rahatlıkla karşılayacak miktarlarda sunacaklarını bildirdi.

Son zamanlarda ortaya çıkan grip salgını sonrasında antibakteriyel ürünlere ilginin çok arttığına işaret eden Tuncer, temizlik ve hijyen sektörünün yalnızca 2 aylık sürede yüzde 64'lük büyüme gösterdiğinin tahmin edildiğini kaydetti.

“ANTİBAKTERİYEL ÜRÜN PAYI YÜZDE 10'DAN YÜZDE 30'A YÜKSELDİ”

Engin Tuncer, bu pazar içinde daha önce yüzde 10 paya sahip olan antibakteriyel ürünlerin payının, yüzde 30'a yükseldiğine dikkati çekerek, salgın haberlerinin çıkmasından önce antibakteriyel ürünler konusunda üretim yapan firma sayısı 3 iken, bugün bu sayının 55-60 arasında olduğu tahmin edildiğini açıkladı.

Merdiven altı sağlıksız üretim yapanların eklenmesiyle, sayının da artığını dile getiren Tuncer, “Ancak sağlık ve hijyen açısından son derece önem taşıyan bu ürünlerin gerçek amacına ulaşabilmesi için belli standartlarda ve kalitede üretilmesi gerekiyor” dedi.

Tuncer, EST 1923 markasının yalnızca eczanelerde satılacak olmasına ilişkin şu bilgileri verdi:

“Bu ürünün, hijyen ürünü olması nedeniyle yalnızca eczanelerde satılması gerektiğini ve bu tür ürünlerin eczacılar tarafından tüketicilere sunulmasının ve tavsiye edilmesinin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Ürünlerin eczanelere ulaştırılmasında kullanılan dağıtım sistemi ve sıkı denetim dolayısıyla eczanelerde bulunan hiçbir ürünün merdiven altı veya sahte üretimden gelmediği, dolayısıyla kaliteli ve güvenilir olduğu garantisi, tüketicilerin EST 1923 Cool Care antibakteriyel el hijyen ürünlerini eczanelerden güvenle satın almalarını sağlayacaktır.”

“SEKTÖR YETERLİ SEVİYEDE DEĞİLDİ, O YÜZDEN GİRMİYORDUK”

Tuncer, 2004 yılında antibakteriyel ürünleri üretmek konusunda Sağlık Bakanlığına başvuru yaptıklarını kaydederek, “Sektör yeterli seviyede değildi, o yüzden girmiyorduk” dedi.

Ürünler için yeni yatırıma yapmadıklarını, şu anda Türkiye'nin “en yüksek kapasiteli kozmetik üretim tesisi”ne sahip bulunduklarını ifade eden Tuncer, ihracata yönelik hazırlıkları bulunduğunu bildirdi.

Kolonyanın ihracatının zor olduğuna değinen Tuncer, ancak yeni ürünleriyle dünya pazarında yer almaya başlayacaklarını ifade ederek, “Bu konseptle ilgili, yurt dışında mağazalar açma, Avrupa'da büyük şehirlerde zincir mağazalar açma şeklinde çalışmamız olacak. Avrupa'daki ülkelerin başkentlerini hedefliyoruz ilk olarak. Örneğin Paris, bu sektörün başkenti” diye konuştu.

Bu ürünlerin kişisel hijyen ürünleri olduğuna işaret eden Tuncer, Türkiye'de insanların söz konusu ürünlerle aynı özelliklere sahip kolonya kullandığını, tahminlerine göre bugüne kadar salgın hastalıkların anormal derecede yayılmamasının sebebinin kolonya olduğunu dile getirdi.
Tuncer, su ve sabunun verdiği temizliği hiçbir ürünün vermeyeceğini vurgulayarak, bu ürünlerin destekleyici iken günde 3 kezden fazla kullanılmasının doğru olmadığını söyledi.

Engin Tuncer, ellerde zararlı bakteriler kadar yararlı bakteriler de bulunduğuna değinirken, ürünlerin doğru kullanılması durumunda fayda sağlayacağını anlattı.

“AMBALAJ KALİTESİNE DİKKAT ETMEK GEREK”

EST 1923 Teknik Koordinatörü Sönmez Hafızoğlu, ambalajı hava alan ürünlerde çeşitli bakteri ve mantarlar ürediğinden, bunların kullanımının, ellerin temizlenmesinden çok bakteri ve mantara maruz kalmasına yol açtığını belirterek, tüketicileri, satın alacakları antibakteriyel ürünler konusunda marka güvenilirliği ve üretim kalitesinin yanı sıra ambalaj kalitesine de dikkat etmeleri konusunda uyardı.

EST 1923 Ürün Yöneticisi Ayşe Demir, EST 1923 Cool Care antibakteriyel el hijyen ürün serisinde, 50 ml'lik antibakteriyel el temizleme jeli, 150 ml'lik antibakteriyel el temizleme spreyi ve 24'lü pakette tek kullanımlık antibakteriyel mendillerin yer aldığını anlattı.
Demir, EST 1923 Cool Care antibakteriyel el hijyen ürün serisinin tavsiye edilen son kullanıcı fiyatlarının, jel için 5 lira, sprey için 6 lira, mendil için 5 lira olduğunu kaydetti.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı