Eyşan Özhim’in yerini Rumen model Diana Dandoe aldı

Güncelleme Tarihi:

Eyşan Özhim’in yerini Rumen model Diana Dandoe aldı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 20, 2005 00:28

Kurulduğu günden beri marka yüzü olarak Eyşan Özhim’le çalışan Network yedi yıllık alışkanlığına son verdi. 2005-2006 Sonbahar-Kış sezonu için ünlü manken Diana Dandoe ile anlaştı. Markanın tasarımcısı Arzu Kaprol ile büyük değişimi ve sonbahar-kış koleksiyonunu konuştuk.

Network neden marka yüzünü değiştirme kararı aldı?

- Dünyada çok az marka kendine bir yüz seçip onunla ilerliyor. Güzellik markaları dışında konfeksiyon ve hazır giyim markalarında bu çok az görülen bir davranış. Genelde birkaç sezonluk anlaşmalar imzalanıyor. Fakat Network Eyşan Özhim’i marka yüzü ilan etti. Ona şirket içinde profesyonel bir görev vererek tüketici gözünde bir kimlik geliştirdi. Ama isimler ve yüzler zamanla eskiyebiliyor. Bu da öyle bir şeydi. Eyşan’la 12 sezon birlikte çalışıldı. Bu büyük bir kararlılık ve cesaret isteyen bir işti.

Eyşan Özhim çektiği bütün kataloglarda kendini yenilemeyi, bizi her defasında şaşırtmayı çok iyi başardı. Her sezon caddelerde asılı billbordlara bakakalır, iç geçirirdik. Son sezonun beyaz saçlı fotoğraflarında büyü bozuldu mu?

- Evet biz de tüketici de böyle hissettik. Gerçekten de Eyşan her sezon kendini çok iyi yenilemişti. Her sezon başka bir kadındı. Hatta yurtdışından gelen müşteriler çoğu zaman aynı model olduğuna inanmadılar. Network’den ayrılmak biraz da Eyşan’ın kendi tercihi oldu. Yeni yüzle birlikte markaya dinamizm geldi.

Yeni mankeninizi nasıl seçtiniz?

- Mehmet Hotiç (Network Genel Müdürü) seçti. Diana Dondoe yurtdışında çok tanınan bir manken. Mehmet Bey, Nina Ricci’nin Paris mağazasında bir fotoğrafını görmüş. Çok heyecanlanmış. Geldi, bize anlattı. ‘Bir manken gördüm, gördüğüm an işte bu kadın Network kadını, dedim. Gözlerimi alamadım’ dedi. Hemen irtibata geçtik. Çok ünlü bir manken olduğunu öğrendik.

Network kadını kimdir? Bir fotoğraftan o kadının Network kadını olup olmadığı anlaşılır mı?

- Anlaşılır. Network kadınının bir anayasası vardır. Biz yaptığımız her üründe, tasarladığımız her objede bu anayasaya bağlı kalıyoruz. Network kadını dinamik, şehirli, aktüel, heyecanlı, elegan bir kadın. Seksi; ama bu seksapel içinde gizli, bağırmıyor.

Marka yüzü değişirken marka içeriği de değişti mi?

- Değişmedi, güncellendi. Bu sezon Network değerlerini tüketiciye tekrar hatırlatacağız. Koleksiyon yapısını daha net gösterebilmeyi arzu ediyoruz. Network altı yıllık bir marka. Ama herkes daha eski olduğunu zannediyor. Çünkü markanın temelleri köklü bir stratejinin üzerine oturtulmuş. Dolayısıyla biz çok önemli bir değişikliğin peşinde değiliz.

Geçtiğimiz sezon Network satışları nasıldı?

- Geçen sezon bir önceki sezona oranla yüzde yirmi beş büyüdük. Marka yüzünü değiştirmemizin satışla herhangi bir ilgisi yok. Network’ün çok doğru bir koleksiyon, çok doğru bir ürün yapısı var. Bir koleksiyon hazırlarken yaratıcı olmaya önem verdiğim kadar ticari olmasına da önem veriyorum. Bu sebeple tasarım departmanı ile pazarlama departmanı birlikte çalışıyor. Ne kadar çok kavga ediyoruz bir bilseniz. Günlerce kapanıyoruz, saatlerce tartışıyoruz.

Üç yıldır Network’le çalışıyorsunuz. Hayatınızda neler değişti? Daha çok insana ulaşıyor olmak size nasıl bir tatmin veriyor?

- Network sayesinde çok geniş bir kitleyle çok yakın bir temas içerisindeyim. Akşam bir yere gittiğimde etrafımda kaç kadının Network giydiğini sayıyorum. Bu Arzu Kaprol markası için çok gerçekçi olmayan bir hayaldi. Hayallerim gerçek oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!