Evlere dondurulmuş gıda servisi

Hürriyet Haber
27.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

Merko Gıda, yeni yılda evlere dondurulmuş gıda servisi yapacak. Merko internet üzerinden süpermarketlerden yüzde 20-30 daha ucuza, evlere dondurulmuş gıda servisi yapacak

Merko Gıda Murahhas Azası Hakan Severge, www.icebox.com.tr. adresindeki internet satış sitesiyle 2 Ocak 2001 tarihinden itibaren süpermarketlerin yüzde 20 ile 30 daha ucuzuna evlerin kapısına kadar dondurulmuş gıda teslim etmeye başlayacaklarını söyledi.

Severge, yeni girişimleriyle amaçlarının dondurulmuş gıdanın bazı handikaplarını gidermek, tüketiciye ucuza bir alternatif sunmak olduğunu belirtti.

Kendi ürettikleri ürünlerde indirimin yüzde 40'lara varabileceğini ifade eden Severge, ilk etapta İstanbul'un Haliç'ten Boğaz'a kadar olan belli bir bölgesine hizmet vereceklerini, daha sonra bunun İstanbul'un tamamı ile Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyükşehirlere yayılacağını kaydetti.

Aylık ciro hedeflerinin ilk etapta 100 bin dolar olduğunu belirten Severge, "Biz kendi ürünlerimiz dışında Uno mamülleri gibi başka firmaların ürünlerini, ithal bazı ürünleri de satıyoruz. Sitemizde 120 çeşit ürün var. Ürün çeşidimize, yaza kadar organik meyve sebze ürünleri ve dondurmayı da ekleyeceğiz ve 150-160 çeşidin üzerine çıkacağız" dedi.

Internet satış sitesinden şirketten şirkete (B2B) satışlarının da yapılacağını duyuran Severge, lojistik hizmetleri kendilerinin vereceğini, siparişleri mümkün olduğu kadar aynı gün 3-4 saat içerisinde ulaştıracaklarını belirtti.

Sektörün en büyük ihracatçı firmasıyız

Grup olarak salça, dondurulmuş gıda ve meyvesuyu konsantresi imalatı yaptıklarını hatırlatan Hakan Severge, son 2-3 senedir Türkiye'de sektörün en büyük ihracatçı firması olduklarını söyledi.

Merko Gıda Murahhas Azası Severge, şöyle devam etti: "Yaklaşık 65 milyon dolarlık ciromuzun 45-47 milyon doları ihracata dönük. Son senelerde ketçap, mayonez, hardal gibi eklediğimiz ürünler de var. Tabii mevcutların yanında bazı yabancılarla olacak işbirliklerinde yeni ürünler gündeme gelebilir.

Türkiye'de hali hazırda faaliyet gösteren belli bir ölçeğin üzerindeki bütün gıda şirketlerine yabancı ilgisi var. Bizim de şu anda 3 ön görüşmemiz var, ama halka açık şirket olduğumuz için resmi birşey olmadan söyleyemiyorum. Büyük çaplı birleşmeler değil."

Halka açılmadan önce, 1995 yılında 2 tesisleri bulunduğuna işaret eden Severge, son 10 yılda yaklaşık 80 milyon dolar yatırım yaptıklarını ve dolaylı iştirakleriyle birlikte 8 tesise ulaştıklarını söyledi.

Euro sektörü ciddi etkiledi

2001 için hiçbir yatırım düşünmediklerini ifade eden Severge, gıda sektörü ihracatının Euro'nun değer kaybetmesinden ciddi şekilde etkilendiğini, bu sene ihracatlarını dolar bazında artırmalarına karşın karlılığı koruyamadıklarını söyledi.

İç piyasada da ödememe problemi nedeniyle sektörde likit sorunu başladığına işaret eden Hakan Severge, "Euro'nun değer kazanması gıda sektörünü epey rahatlatır. Gıda sektörünü bugün dolaşın, halinden memnun olan firma bulamazsınız" diye konuştu.

Son zamanlarda dondurulmuş gıda sektörüne yapılan yatırımın azaldığına dikkat çeken Severge, "İç piyasada perakende bazında ciddi bir artış olmadı. Gerçek anlamda tüketim artışı restoran, yemek fabrikaları, otel, tatil köyleri tarzı toplu tüketim yerlerinde oldu" dedi.

Hakan Severge, Türkiye'de dondurulmuş gıda tüketiminin et ve tavuk hariç yıllık kişi başına 700-750 gram olduğunu, gelişmiş ülkelerde bu oranın 20 ile 60 kilo arasında değiştiğini kaydetti. (aa)

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı