Spor Haberleri

« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Eve hapsedildik

Ford Rallye Sport Türkiye Takımı’nın patronu, "Federasyon, sponsorlar ve organizasyonlar ayağını başarılı götürürken sporcu ayağında aynı başarıyı gösteremedi. Pilotlarımız gelişmediği için yurt dışı zaferlerine hasret kaldık" dedi.

Ayhan GÜNER
SON GÜNCELLEME
FORD Rallye Sport Türkiye Takımı’nın patronu... Ülkemizin yetiştirdiği ender pilotlardan biri... 30 yılı aşkın otomobil sporunun içinde... Yani işin mekteplisi Serdar Bostancı... 17 otomobili yöneten bu sektörün usta ismi ile enine boyuna konuştuk

-Şimdiki pilotlarla sizin zamanınızdaki pilotlar arasında ne gibi fark var?

Öncelikle ben bizim zamanımızda yarışan pilotlara "kendi çalıp kendi oynayan pilotlar" diyorum. Şimdiki pilotların hizmet ayaklarına geliyor. Bugün her şey tamamen değişmiş durumda. Başarılı pilot olma şansları çok daha fazla çünkü işleri sadece pilotluk.

-Türkiye’den Loeb çıkar mı?

Türkiye’de geçmişten bu yana iyi pilotlar çıktı, bundan sonra da çıkacaktır ama Loeb demek kolay değil. "Loeb olunmaz, Loeb doğulur" bence. Bizde de belki benzer kabiliyetlere sahip kişiler vardır ve keşfedilmeyi bekliyorlardır. Belki Anadolu’nun bozkırlarında şu an hayvan otlatıyorlardır, belki tanker şoförlüğü yapıyorlardır veya şu ana kadar hiç direksiyon başına geçmemişlerdir bile.

Loeb olunmaz

Loeb
gibi bir pilot, yarışan diğer yüzlerce binlerce kişinin arasından seçilebiliyor. Hem kendi adıma hem de Ford Rallye Sport Türkiye adına söyleyebilirim ki biz de bu konuya önem veriyoruz. Nasıl bir Pele’nin yerini kimse dolduramıyorsa bu tip pilotlar da özel yeteneklerle doğmuş olmalı.

- Bizde motorsporları bitti mi?

Kesinlikle bitmedi. Belki en parlak, en iyi günlerini yaşamıyor ama 30 sene öncesi ile mukayese edecek olursak çok iyi bir yerde. Bazı kısa inişler ve çıkışlar yaşanıyor.

-Markalar neden bu işten el çekiyor?

Bu tabloyu ben bu şekilde görmüyorum. Türkiye’de otomobil sporlarına kaynak aktaran birçok büyük firma var. Ford Otosan’ın Türkiye’de ralliye devam ediyor olmasının sebebi Ford’un dünyada da motorsporlarına ve özellikle ralli branşına pazarlama stratejisi olarak ağırlık ve önem vermesidir. Eksilmeler çoğalmalar konusuna gelince de evet bu sene kimi markalar yarışmıyor Türkiye’de ama bu sene motorsporlarına yeni giren büyük firmalar da oldu ve büyük bütçelerle girdiler. Mesela Yurtiçi Kargo, Lassa, İpragaz. Keza bu senenin en büyük yatırımlarından birini Arkas Otomotiv gerçekleştirdi. Motorsporlarının başına bir talih kuşu kondu.

-Türkiye’de niçin seyirci yarışlara çekilemiyor?

Ne yazık ki bu yalnızca motorsporlarının sorunu değil. Türkiye’deki birçok sporun daha, hatta ve hatta görsel sanatların da bir sorunu bu. Maalesef futbol maçları hariç tribünler dolmuyor, seyirci gelmiyor. Bence bunun 2 sebebi var. Birincisi benim naçizane bir isim taktığım sorundur ki, o da "Eğlence kirliliği"dir. İnsanlar yol kenarında piknik yapmayı, TV’de dizi seyretmeyi bu tip müsabakalara gitmeye tercih ediyorlar. İkinci sebep ise bu müsabakaların görselliği iyice artmış şekilde evlerine kadar medya aracılığı ile gelmesinden kaynaklanıyor olabilir.

Emre’den siftah

-Ford Motorspor’un gelecekteki planları neler?

Ford Rallye Sport Türkiye Takımı, 1998’den beri birçok yenilikçi projeye imza atmıştır, yapılmamış birçok ilki başarmıştır. Yurt içini hiç ihmal etmeden yurt dışına bakmak, Avrupa, Dünya Ralli Şampiyonası’nda pilotlar yarıştırıp, önceki sorunuzda sorduğunuz "Loeb gibi pilotlar Türkiye’den neden çıkmıyor" sorusunun cevabını bulmak gibi hedeflerimiz var. İlk adımı pilotumuz Emre Yurdakul’la, ağustos başında Dünya Ralli Şampiyonası’nın Finlandiya etabına katılarak atacağız. Maceramıza Almanya ve İngiltere’de devam edip önümüzdeki yıllarda daha da geliştireceğiz.

-Federasyonu masaya yatırırsak artı ve eksileri nelerdir?

Türkiye’de motorsporlarının geldiği yere bakacak olursak federasyona ve federasyon yetkililerine şükran duymamız gerekir. Bu arada federasyonu eleştirebileceğim tek konu şu olabilir; dünyada bu işin başarılı olması için 3 tane ayağın güçlü olması gerekir.

Bunun birinci ayağı sporcular. Diğer ayağı sponsorlar ve üçüncüsü de organizasyondur. Federasyonumuz sponsorlar ve organizasyonlar ayağını başarılı götürürken sporcu ayağında aynı başarıyı gösteremedi. Pilot ayağımız yeterince gelişmediği için yurt dışı zaferlerine hasret kalmış durumdayız. Yani bizi evimize hapsetti.

Bunları da Beğenebilirsiniz