Ev tekstilini krizde yol haritası korudu 3.3 milyar dolar göründü

Sadi ÖZDEMİR
15.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 15.01.2011 - 13:14

2010’u 2.7 milyar dolarlık ihracatla kapatan Türk ev tekstili sektörü, 2011 için 2008 yılı ihracat rakamı olan 3.3 milyar doları hedef koydu.

Küresel krizi aşmak için yeni strateji geliştiren ve 2008, 2009 ve 2010’da dünyanın en önemli üç ev tekstili fuarının merkezi Frankfurt, Şanghay ve İstanbul’da büyük mücadele veren sektör, 2011’de en az 3 milyar dolarlık ihracat yapacak. 12-15 Ocak’ta Frankfurt’ta düzenlenen dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil’e 156 Türk firmasının katıldığını söyleyen Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, “2011’de kriz öncesine dönüyoruz. Sadece Heimtextil’deki 3 günlük iş bağlantıları ile yıl içinde 1 milyar dolarlık ihracat yaparız” dedi.
Trendleri belirliyoruz
Önce İstanbul’daki ev tekstili fuarında, sonra Şanghay’daki trend alanlarında UTİB olarak büyük başarı yakaladıklarını, bunun üzerine Heimtextil’den de kabul geldiğini belirten Burkay, “İstanbul’da Inkrit Berbee ile çalışıyoruz. Berbee, önceden Heimtextil ile çalışırdı. Almanlar, Şangay ve İstanbul’daki tasarımları görünce Heimtextil’de de trend alanında bize yer verdiler. 2011 ve 2012’nin trendlerini 6 ay önce biz gösterdik, burada daha yeni gündemde” diye konuştu.
Türkiye’nin ev tekstili ihracatının 2008’de 3.3 milyar dolar iken, 2009’da krizin etkisi ile 2.5 milyara düştüğünü belirten İbrahim Burkay, “2010’da yükselişe geçtik ve 2.7 milyar dolara ulaştık. 2011’de 3.3 milyarı tekrar geçeriz” dedi.
Nasıl başardık
Ev tekstili sektörünün krizden çıkışının yol haritasının aslında kriz öncesinde 2007 yılında belirlendiğini söyleyen Burkay, şunları dile getirdi: “2007’de Birlik olarak Bursa’da bir çalıştay yaptık. Sanayicileri, bürokratları ve bilim adamlarını buluşturduk. Ev tekstilinde yol haritasını belirledik. Kriz bastırınca bu yol haritası panzehir oldu. Temelde; teknik tekstili, ‘Turkish Hometekstile’ kavramını ve önümüzdeki 10 yıl için 15 hedef pazarı ortaya koyduk. Bu ana çerçevede çalışmaları başlattık. Çin’den korkuluyordu, 2008’de ilk kez Şanghay’da fuara katıldık ve Çin’in Avrupa’dan yılda 4 milyar dolarlık ev tekstili ihracatından pay almak için savaşmaya başladık. Çin’den ev tekstili alan yakın pazarlara da bize dönmeleri için odaklandık.”

Denizli’nin girişimci ruhu yeniden canlandı

DENİZLİ İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, “Kentimizin ekonomisi ihracata ve tekstile çok bağlı olduğu için krizden çok derin etkilendik. Ancak 2010 gerçek toparlanma yılı oldu. Girişimci ruh Denizli’ye geri geldi. İhracatımız yüzde 23 artarak 2 milyar 150 milyon doları aştı. Kriz öncesinde 145 bin kişi olan sanayide çalışan sayımız krizde 129 bine düşmüştü. Şimdi 155 bine yükselmiş durumda. Denizli Türkiye’de üretilen 10 havlu ve bornozdan 8’ini, çarşaf ve nevresimin yarısını üretiyor. Birlik olarak markalaşmada atağa kalktık ve Made in Denizli logosuyla yeni kampanya başlattık” dedi. Denizli Belediye Başkanı Nihat Zeybekçi de ev tekstilinde işlerin yeniden açıldığını ve Denizli’nin yeniden atağa kalktığını belirterek, “Ben de
aslında tekstilciyim ve burada moralimiz çok daha iyileşti” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı