Ev tekstilinde trend değişiyor

Hürriyet Haber
09.12.2009 - 12:20 | Son Güncelleme:

Tüketicilerin, bugüne kadar sanayi sektörleri ve toplu yaşam mekanlarının ilgi alanında bulunan, güvenlik ve hijyeni ön planda tutan, zamandan tasarruf sağlayan, “yanmaz, leke tutmaz, ütü gerektirmeyen, anti bakteriyel” özelliklere sahip teknik tekstil ürünlerine yöneldiği bildirildi.

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) Genel Sekreteri Erol Türkün, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin, şu anda ev tekstilinde Avrupa'daki en büyük üretim merkezi olduğunu, bunun Türk ev tekstilinin gelecek yıllardaki rekabetçi gücünü daha da pekiştirdiğini belirtti.

Türkün, bu başarının aslında Türkiye'nin çok büyük olması değil, Avrupa'daki üreticilerin kan kaybetmesinden kaynaklandığını ifade ederek, şöyle devam etti:

“Avrupa'da ev tekstili halen İtalya, Belçika, İspanya, Almanya gibi ülkelerde ağırlıklı olarak devam ediyor. Tabii bu üreticiler genellikle orta ve ortanın üstü fiyat kategorisindeki üretimleri sürdürüyorlar. Daha alt üretim de aşağı yukarı Türkiye ve Uzak Doğu'ya kaymış durumda. Türkiye şu anda Uzak Doğu'yla sıkıntı yaşıyor. Fakat, Türk sanayicileri en iyisini yapmaya çalışıyor. Bu arada, özellikle Ar-Ge çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor ve yapmaya devam edersek rekabet şansımızı daha ileriye taşıyacağımızı ben kuvvetle muhtemel görüyorum.”

“TÜRKİYE'YE YABANCI İLGİSİ ARTIRIYOR”

Bu süreçte, hükümetten de beklentileri olduğunu, ancak öncelikle sektörün ev ödevini iyi yapması gerektiğini vurgulayan Türkün, şöyle konuştu:

“Bunca senedir yapılan üretim, kalite ve teknolojiye yönelik yatırımlar, belli bir aşamaya geldi. Türkiye genellikle Avrupa teknolojisini, dünyanın en iyi teknolojisini kullanır. Firmalardaki makinelerin yaşları hayli gençtir, bu anlamda teknolojik olarak da Avrupa'dan üstünlüğümüz var. Avrupa da zaten uzun zamandan beri teknolojik yatırım yapmıyor. Dünyanın ikinci büyük ev tekstili fuarı birkaç seneden beri daha da büyüyerek, gelişerek devam ediyor. Bu, yabancı alıcıların Türkiye'ye olan ilgisini de artırıyor. Tabii Türkiye'nin bir avantajı da bu pazarlara lojistik olarak, bölgesel ve konum itibariyle yakın olması, gelecek pazarlar dediğimiz, Rusya, Türk cumhuriyetleri, Irak, İran, Suriye gibi ülkelerin merkezinde olması, gelecek için çok önem arz ediyor. Bizler de bunun farkındayız, avantajlarımızı kullanmak istiyoruz.”

“SON TÜKETİCİNİN TERCİHİ BU YÖNDE”

Teknik tekstilin, otomotiv, yapı, izolasyon, yol yapım, huzur evleri, savunma ve uçak sanayi ve tıp gibi birçok alanın çok önemli girdilerinden bir tanesi olduğuna dikkati çeken Türkün, daha önce sanayi sektörlerinin ve toplu yaşam mekanlarının ilgi alanındaki bu ürünlerin, artık evlere girmeye başladığını bildirdi.

Türkün, yaşam koşullarının hızla değiştiğine değinerek, şunları kaydetti:

“Bunlar çeşitli aprelerle, nano teknolojilerle kumaşın üzerine aplikasyonu yapılan ürünler. Bunlar tabii kullanıcının hayatını kolaylaştıran, temizliğini kolaylaştıran, eve girince koku salan, evin içindeki sigara dumanı ve pis havayı emen tarzda çok önemli kumaşlar, artık ülkemizde de üretilmeye başladı. Son tüketicinin tercihi bu yönde olacaktır. Çünkü, hayat o kadar hızla akıp gidiyor ki insanlar, perdeyi 6 ayda bir yıkayacağına, ya is tutmayan veya çok rahat temizlenebilen, yıkandıktan sonra ütülenmeden asılan, hayatı kolaylaştırıcı ürünleri tercih ediyor.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı