Euroyu papazlar pazarlıyor

Hürriyet Haber
12 Aralık 2001 - 02:03Son Güncelleme : 12 Aralık 2001 - 02:03

Avrupa Birliği üyesi ülkelerde hükümetler, 1 Ocak 2002 tarihinde ulusal paraların yerine tedavüle girecek olan ortak para euroyu halka ‘‘pazarlamak’’ için reklam kampanyaları yürütüyor.

Kamuoyunu ikna görevi, kimi ülkede devlet büyüklerine, kimi ülkede komedyenlere, kimilerinde de papazlara düşüyor.

Le Monde'da yayımlanan bir habere göre, ortak Avrupa parasını ‘‘halka satmak’’ için Hollanda 67 milyon euro harcarken, Fransa'nın reklam bütçesi 45 milyon, İsveç'in ise sadece 3 milyon euro.

Fransa'da euroya geçiş kampanyasının yıldızı Lise adlı genç bir kız. Fransa'nın en büyük reklam şirketlerinden Publicis'in yürüttüğü kampanyada, Lise, üzerinde euro amblemi taşıyan sırt çantasıyla, halka ortak paraya nasıl geçileceğini anlatıyor. Almanya'nın işi daha zor. Ulusal paraları markı ‘‘ekonomik gücün sembolü’’ olarak gören Alman halkının yeni ortak paraya ikna edilmesi gerekiyor. Halkın güvendiği ve sevdiği ‘‘Alman büyükleri’’ televizyonda görünüp ‘‘Euro'nun neden önemli olduğunu’’ ve ‘‘Yeni Avrupa parasına neden güvendiklerini’’ anlatıyorlar.

Alman hükümetinin bu ‘‘ciddi’’ kampanyasının aksine, İtalya ve İspanya euroyu ‘‘mizah ve şaka yoluyla’’ benimsetmeye çalışıyor. Stendapçılar ve komedyenler televizyonlarda euroyla ilgili parodiler yapıyorlar.

Halkı bilgilendirme ve hazırlama kampanyasını en çok ciddiye alanlar (ve bu işe en çok para ayıranlar) ise Hollandalılar. Halkın en zengininden en fakirine kadar her kesimine yönelik - biraz aşırıya kaçan - bilgilendirme çalışmaları ta 1999'dan beri devam ediyor. Portekiz ise, koyu katolik köylülerini euro kullanmaya ikna etmek için papazlardan yardım görüyor. Köy kiliselerinde ‘‘ortak paranın faziletleri’’ anlatılıyor.Ayça BARUT / HŞS

Hangi ülkede kim tanıtıyor?

Fransa'da Lise adlı genç kız.

Almanya'da kamuoyu önderleri.

İspanya ve İtalya'da komedyenler.

Hollanda'da devlet kampanyası.

Portekiz'de papazlar.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı