Eskişehir'de Tüketici Hakem Heyeti toplantısı

Güncelleme Tarihi:

Eskişehirde Tüketici Hakem Heyeti toplantısı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2017 12:44

Eskişehir'de Tüketici Hakem Heyeti toplantısı

Haberin Devamı


ESKİŞEHİR,(DHA)- GÜMRÜK ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 2017 yılı Tüketici Hakem Heyeti bölgesel eğitim toplantısı Eskişehir'de gerçekleştirildi
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci'nin talimatıyla, Türkiye genelinde faaliyet gösteren 1011 tüketici hakem heyetini kapsayacak şekilde 32 bölgede bölgesel eğitim programları düzenleniyor. Bu kapsamda Eskişehir, Afyonkarahisar ve Uşak il ve ilçe tüketici hakem heyetlerinin başkan, üye ve raportörlerine yönelik bölgesel toplantısı Eskişehir Ticaret İl Müdürlüğü'nün ev sahipliğinde yapıldı. Toplantıya Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Fatma Çağlar, Gümrük ve Ticaret Uzmanları Tuğba Hazal Sayalgı ile Sibel Bolatcan, Eskişehir Ticaret İl Müdürü Cemil Kürkçü, Afyonkarahisar Ticaret İl Müdürü Ömer Yıldırım ve Uşak Ticaret İl Müdürü Abdulhafiz Bozdağ ile Eskişehir, Afyonkarahisar ve Uşak il ve ilçe Tüketici Hakem Heyetlerinin Başkan, üye ve raportörleri katıldı. 
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Fatma Çağlar toplantının açılış konuşmasında, bölgesel eğitim programının, 3 Temmuz - 29 Eylül 2017 tarihleri arasında 81 ili kapsayacak şekilde 32 bölgede Türkiye genelinde faaliyet gösteren tüketici hakem heyetlerinin başkan, üye ve raportörlerine yönelik olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ikincil mevzuatının anlatılması, hakem heyetleri arasında uygulama birliğinin sağlanması, son yargı kararlarının değerlendirilmesi, talep ve önerilerin alınması amacıyla yapıldığını söyledi.
İlk defa 1995 yılında yayımlanan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile hukuk sistemimize dahil olan tüketici hakem heyetleri kuruluşundan bu yana 22 yıllık bir süreçte önemli bir tecrübe ve bilgi birikimine sahip olduklarını dile getiren Çağlar, bu dönem zarfında tüketici hakem heyetlerinin, önemli kararlar aldıkları, yargının üzerindeki iş yükünü önemli ölçüde azalttıklarını ve tüketici bilincinin gelişmesinde önemli bir rol oynadıklarını, 2014 yılında yaklaşık 5.5 milyon, 2015 yılında 3 milyon, 2016 yılında yaklaşık 1.5 milyon ve 2017 yılının ilk 6 ayında ise yaklaşık 300 bin tüketicinin Tüketici Hakem Heyetlerine haklarını elde edebilmek amacı ile başvurduğunu açıkladı.
Fatma Çağlar, 2017 yılı Temmuz ayı sonu itibari ile Eskişehir, Afyonkarahisar ve Uşak il ve ilçe tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuruların 9 bin 395'inin tüketici lehine, 1758'inin de aleyhine sonuçlandığını, ayrıca tüketici hakem heyetlerinin kırtasiye, demirbaş, huzur hakkı ücreti gibi ödeme kalemleri için gerekli ödemelerin ayrıldığı ve bu konudaki ihtiyaçların tamamının giderildiğini, önümüzdeki dönemde yapılacak çalışmalarla tüketici hakem heyetlerimizin daha etkin, daha hızlı, daha nitelikli kararlar almasını temin edecek adımlar atılmasının sağlanacağını belirtti.
--

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!