Eşine havada yaptığı doğum günü sürprizinde şampanyayı kaldırdılar

MEY İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, geçen yıl ocak ayında eşinin doğum gününü Viyana’da kutlamaya karar verdi. Yorgancıoğlu çiftinin bindiği Türk Hava Yolları’nın (THY) Viyana uçağı tırmanışını tamamlayıp servis başlayınca ilk sürpriz havada gerçekleşti.

Haberin Devamı

THY’nin business class’a servis yapan kabin görevlileri şampanya eşliğinde pastayı Yorgancıoğlu çiftine sundu:

- İyi ki doğdunuz...

Galip Yorgancıoğlu, yola çıkmadan önce THY ile konuşmuş, pasta ve şampanya servisini organize etmelerini sağlamıştı. Eşine sordu:

- Sürprizimi beğendin mi?

- Evet, çok teşekkür ederim.

Galip Yorgancıoğlu, bu yıl ocak ayında eşinin doğum gününe denk gelen tarihte iş için Londra’da olacağını farketti. Eşine öneride bulundu:

- Çocucuğumuzu da al Londra’ya gel. Doğum gününü Londra’da kutlayalım.

Eşinin bineceği Londra uçağı için geçen yılki gibi önceden THY’yi aradı:

- Eşime şampanya eşliğinde doğum günü pastası servis etmenizi rica ediyorum.

Londra’da buluştuklarında eşine sordu:

- Havada şampanya eşliğinde pasta sürprizimi beğendin mi?

Haberin Devamı

- Teşekkür ederim. Pastayı getirdiler ama şampanya yoktu.

- Neden?

- Şampanya servisini kaldırmışlar.

Galip Yorgancıoğlu, havada iki doğum günü karşılaştırmasını Diageo’nun bünyesindeki KetelOne Vodka’nın dünyadaki başarısı nedeniyle düzenlediği sohbet yemeğinde yaptı. THY’nin değişen şampanya politikasını anımsattım:

- THY, business class’da "hoşgeldiniz" tepsisinde şampanyayı kaldırdı. Ancak, isteyen olursa servis yapıyorlar. Yeni uygulama böyle. Uçakta kendiniz olmasanız da sizinki eşiniz adına istemek değil mi?

- Bilmiyorum. Eşim şampanyayı sormuş, "Servis edemiyoruz" yanıtı vermişler.

Galip Yorgancıoğlu, Mey İçki’nin votkanın başında yer aldığı serisinin Pazarlama Müdürü Zeliha Şener ve İstanbul’74 galerisinin ortağı Demet Müftüoğlu Eseli’nin eşlik ettiği buluşmada THY’nin bazı hatlarda alkollü içki servisini kaldırmasını şöyle yorumladı:

- THY, dünyada önde gelen markalar arasına yükseldi. Bu yolda başarıyla yürürken alkollü içki tartışması çıkaracak kararlar almalarına anlam veremedim. Yorgancıoğlu’na alkollü içki pazarının seyrini sordum:

- ÖTV yükselince fiyatlar da çok arttı. Rakı tüketiminde yüzde 10, şarapta yüzde 15 gerileme var.

THY’yi başta fındık, kayısı, incir olmak üzere dünya çapındaki ürünlerimiz için tanıtım vitrini gibi kullanmanın yararı üzerinde çok durdum. Aynı şeyin Türk rakısı ve şarabı açısından da geçerli olduğunu savunuyorum.

Haberin Devamı

Tartışmayı bırakıp, konuya bu çerçeveden baksak olmaz mı?

Yazarın Tüm Yazıları