Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Ertesi sabah bayılmışım

21 yaşındayım; iki hafta önce grip geçirmiştim. Astım hastası olduğum için antibiyotik alamadım ve doktora da gidemedim. Hasta olduğum akşam çok ateşlendim; hem yanıyor hem de zangır zangır titriyordum. Sabah uyandığımda rahattım. İşe gitmek için kalktım ve metroda bayılmışım. Bütün vücudumda uyuşma, karıncalanma hissettim. Geç ayılmışım. İlk defa böyle bir şey başıma geliyor; anormal bir durum olup olmadığını ögrenmek istiyorum.

Gül İLHAN

BAYILMANIZ,
daha önce ve sonrasında olmadığı için, kaygılanacak bir durumun olmadığını sanıyorum. Gerek hastalık haliniz ve gerekse yüksek ateşe bağlı terleme nedeniyle sıvı kaybı, tansiyonunuzu düşürerek böyle bir duruma yol açmış olmalı. Ancak bu düşünce, sizi muayene etmeden yapılmış bir tahminden öte anlam taşımaz. Eğer bayılmanız tekrarlarsa bir doktora başvurmayı ihmal etmeyin.

Ben bu arada mektubunuzdaki başka konulara da değinmek istiyorum. Grip geçirdiğinizi ve astım hastası olduğunuz için antibiyotik kullanamadığınızı belirtmişsiniz. Öncelikle, geçirdiğiniz hastalığın grip olma ihtimali düşük. Muhtemelen soğuk algınlığı geçirmiş olmalısınız; çünkü grip daha ağır bir hastalıktır. Öte yandan hastalığınız, grip de soğukalgınlığı da olsa, bunların tedavisinde antibiyotiklerin bir yeri yoktur. Bu hastalıklar virüslerle oluştuğu için antibiyotikler hiçbir yarar sağlamaz. Bu hastalıklarda antibiyotikler ancak, sonradan gelişen bakterilere bağlı komplikasyonlar oluşursa kullanılabilir. Değinmek istediğim bir başka konu da, astım hastası olduğunuz için antibiyotik kullanmaktan kaçınmanız. Astım hastalarının antibiyotik kullanmamaları diye bir şey söz konusu değildir. Doğru olan, hiç kimsenin doktor tavsiyesi olmadan antibiyotik kullanmamasıdır. Astım, alerjik kökenli bir hastalık olduğu için, bu hastalığı olan kişilerin sadece antibiyotiklere değil diğer ilaçlara karşı da dikkatli davranmaları ve ne gibi hallerde hangi ilaçları kullanabileceğini doktorlarından öğrenmeleri doğru olacaktır.
X