Eroğlu, Bigstar’la Avrupa’da 300 milyon Euro’ya koşacak

Emre ÖZPEYNİRCİ
21 Şubat 2005 - 01:37Son Güncelleme : 21 Şubat 2005 - 01:37

Dünyanın en fazla tanınan 10 jean markası arasındaki İsviçreli Bigstar’ı 10 milyon Euro’ya satın alan Eroğlu şirketler grubu, Bigstar sayesinde 5 yılda Avrupa’da 300 milyon Euro ciro hedefliyor.

COLLİNS’i kısa sürede Rusya’nın bir numaralı jean markası yapan Eroğlu Grubu, Avrupa’da büyümek için ise dünyaca ünlü İsviçre’li ’Bigstar’ı satın aldı. Eroğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, dünyanın en fazla tanınan 10 jean markasından biri olan Bigstar’ı almalarının hem kendileri hem Türkiye için büyük bir şans olduğunu belirterek, ‘Sadece 10 milyon Euro’ya satın aldığımız Bigstar ile Avrupa’da büyüyüp 5 yıl içinde 300 milyon Euro ciro hedefledik’ dedi.

Bigstar’ın Almanya’nın Weil am Rhein bölgesinde yer alan genel mürkezinde yapılan uluslararası basın toplantısında konuşan Eroğlu, son yıllarda gerek yönetim gerekse strateji hatasından dolayı Bigstar’ın zor günler geçirdiğini belirterek, ‘Şirket 6 ay önce iflas başvurusunda bulunmuş ve satışa çıkarılmıştı. Bizde son 2-3 yıldır kendileri ile işbirliği içinde olduğumuz için talip olduk’ dedi. Kendileri dışında Bigstar’ın bir çok talibi olduğunu ama kendilerinin tercih edildiğini söyleyen Eroğlu, ‘Bigstar’ın şu an için Amerika ve Polonya hariç tüm haklarını ve varlıklarını 10 milyon Euro’ya satın aldık’ dedi.

POLONYA VE AMERİKA SIRADA:

Polonya’daki lisans hakkının önümüzdeki günlerde sonuçlanacağını belirten Eroğlu, Amerika’da lisans hakkını ise 3 sene sonra alacaklarını kaydetti. Bigstar’ın iflas başvurusunda bulunmuş bir şirket olmasına rağmen 2004 yılında 2 milyon adetlik satış ve 50 milyon Euro’luk bir ciro elde ettiğini belirterek, ‘Bigstar krize girmeden önce toplam cirosu 300 milyon Euro civarındaydı. Bizimle birlikte güçlenerek tekrar eski günlerine kavuşacak. Bizim hedefimiz 5 yıl içinde yeniden 300 milyon Euro’ya ulaşmak’ dedi. Bir Türk firmasının dünyaca tanınan bir markayı satın almasının çok önemli bir başarı olduğunu altını çizen Eroğlu şöyle konuştu: ‘Tekstil alanında bir ilk olan bu satın alma Türkiye’nin tanıtımı açısından da çok önemli. Biz dünyanın en fazla tanınan 10 jean markasından biri olan Bigstar’ı almanın büyük bir şans olduğunu düşünüyoruz. Bigstar özellikle Almanya, İsviçre ve Fransa’da çok ciddi ve güçlü bir pazara sahip. Bigstar, hem Eroğlu Grubu’nun dünyada büyümesini hem de diğer markalarının güçlenmesini sağlayacak.’

İSVİÇRE’NİN İLK MARKASI:

Bigstar Genel Müdürü Gerhard Mollenkopf ise toplantıda yaptığı konuşmada, Bigstar’ın her açıdan güçlü bir grup olan Eroğlu Grubu tarafından satın alınmasından büyük mutluluk duyduklarını belirterek, ‘İnanıyoruz ki böyle güçlü bir grubun içinde Bigstar’ı eski günlerine kavuşturacağız’ dedi. Bigstar markasının 1974 yılında doğduğunu ve 1979 yılında global bir marka olarak tescil edildiğini belirten Mollenkopf şöyle konuştu: ‘Bigstar İsviçre’nin ilk uluslararası ve iyi konumlanmış markası haline geldi. Markanın en büyük pazarları arasında Almanya, Fransa, İsviçre, Avusturya, ABD, Benelüks ülkeleri, Rusya, Ukrayna ve Polonya yer almaktadır. 2004 yılında 50 milyon Euro ciro elde eden markanın genel merkez ve lojistik merkezinde 100 kişi istihdam ediliyor. Bu kişiler yeni yapıyla aynı şekilde çalışmaya devam edecek.’dedi. Bütün ticari faaliyetlerinin yeni ve tek bir şirkette toplanması ile markanın mevcut yöneliminin güçleneceğini belirten Mollenkopf, ‘Gelecek Bigstar markası için Eroğlu’nun güvenilir ve güçlü sahipliğinde son derece sağlam temelleri olan iş planı iye çalışanlar arasından çok iyimser görülmektedir’ dedi.

İsim hakkı yüzünden 100 milyon Euro kaçar

BİGSTAR’ın Türkiye’de isimi hakkının Termal isimli bir şirkete ait olduğunu belirten Nurettin Eroğlu şöyle konuştu: ‘Bu şirket Bigstar’ın isim hakkını tesadüfen Türkiye’de tescil ettirmiş. Daha sonra Çak şirketi Bigstar’ı Türkiye’ye getirip, iyi satış yapınca bu şirket çıkmış isim hakkı Türkiye’de bize ait demiş ve mahkemelik olmuşlar. Daha sonra İsviçre’li şirkete gelin bizimle çalışın demişler. Onlarda çaresiz kabul etmişler ’ İsim hakkı konusunda hem de alacak yüzünden 10 yıldır mahkemelik olduklarını hatırlatan Eroğlu, ‘Eminim kısa zamanda sonuçlanacaktır. Bizim için Türkiye’de satış yapmak önemli değil. Sadece üretim yapmak istiyoruz. Eğer Bigstar’ın bir kısmını Türkiye’de üretirsek 100 milyon Euro’luk bir ihracat geliri sağlayacaz’ dedi.

Hedef 5 yılda 1 milyar Euro ciro

1983 yılında fason üretim ile faaliyete başladıklarını hatırlatan Nurettin Eroğlu, bugün toplam 100 bin metrekare alana sahip 4 fabrikada Colins ve Loft markalarının dışında Tommy Hilfiger, Calvien Klein, GAP, Next gibi ünlü firmalar içinde üretim yaptıklarını söyledi. Eroğlu, 2004 yılında 20 milyon adetlik bir üretim rakamına ulaştıklarını ve toplam üretimin yüzde 80’ini ihraç ettiklerini belirtti.

Eroğlu, ‘Colins bugün Rusya’nın en fazla satan jean markası. Şu anda Rusya’da 36, Ukraynada 22 mağazamız var. Yurtdışındaki toplam mağaza sayımız ise 70. Bu shop ve cornerlarla birlikte 1470 ulaşıyor’ dedi.

Eroğlu, ’Bigstar’ ve diğer markalarının da gücüyle 5 yıl içinde 1 milyar Euro’luk bir ciroyu hedeflediklerini söyledi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı