Erken rezervasyon yaptırana indirim imkanı

Güncelleme Tarihi:

Erken rezervasyon yaptırana indirim imkanı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2008 00:00

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) 2.Başkanı Seçim Aydın, yabancı turist ile yerli turiste uygulanan fiyat farkının nedeninin erken rezervasyon olduğunu söylüyor.

Aydın, "Ülkemizde de erken rezervasyon sisteminin benimsenmeye başlaması ve uygulanması ile birlikte bu sorun aşılmaya başlamıştır" diyor.

Tatil programlarında yerli turist ve yabancı turiste uygulanan fiyatlardaki farklılıklar neden kaynaklanıyor?

Türk turizminde en çok şikayet edilen konulardan bir tanesi, yerli turist ile yabancı turiste dönük olarak hazırlanan programlarındaki fiyat ayrımıdır. Yerli turist, yurt dışından gelen turistler ile aynı mekanda aynı dönemde kalmasına karşın daha pahalı tatil yaptığını aktarır genelde.

Bize aktarılan bu şikayetlere sebep olan durum erken rezervasyon sisteminin uygulanıp uygulanmamasından kaynaklanıyor aslında. Yazın yapacağı tatil için aylar öncesinden rezervasyon yaptıran ve bunun için belli bir kapora ödeyen yabancı turist, ciddi indirimlerden yararlanıyor. Bizde ise genelde son dakikada tatil kararı alıp erken rezervasyon sistemi alışkanlık haline getirilmediğinden normal tarife ile tatil yapılıyor. İşte bu tür şikayetlere konu olan durumun nedeni bu.

Ülkemizde de erken rezervasyon sisteminin benimsenmeye başlaması ve uygulanması ile birlikte bu sorun aşılmaya başlamıştır.

Erken rezervasyon, yerli turiste beş yıldızlıdan, delüxe kadar çeşitli kategorideki tesislerde yüzde 30 erken rezervasyon indirimi ve yüzde 50’lere varan fiyat avantajı sağlamaktadır.

Ayrıca erken rezervasyon tesislerin sezonda uygulayacakları aksiyonları belirlemeleri konusunda fikir vermeyi sağlıyor ve özellikle yerli turistlerin son dakika satışlardan dolayı istedikleri oda ve tesis taleplerini alamamak gibi sorunları da ortadan kaldırıyor.

Kurların sürekli değiştiği dönemlerde erken rezervasyon yaptıranların yazın olabilecek artışlardan etkilenmemesi de ayrı bir fırsat. Erken rezervasyon her geçen gün bir trend olarak yükseliyor. Bu sistem her geçen yıl istikrarlı bir şekilde devam ederse sektörel anlamda da bir düzen oluşacaktır. Bu da iç turizmi oldukça rahatlatacaktır.

n
Basında yer alan haberlerde "mavi bayraklı plajlarımızın" arttığını okuyoruz. Mavi bayrak kavramının tam olarak ne olduğu hakkında, kriterleri ve uluslar arası boyutu hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

Avrupa Topluluğu, kendi ülkelerinde yüzme amacı ile kullanılacak göl ve deniz suları için gerekli su kalitelerini belirleyen mikrobiyolojik parametreleri, yol gösterici ve uyulması zorunlu hükümler olarak ortaya koymuştur.

Bu çalışmalar 1987 yılında Avrupa Çevre Eğitim Vakfı (FEEE) tarafından yürütülen Mavi Bayrak Kampanyası adı altında birleştirilmiş önce 11 AT ülkesi daha sonra 22 ülkede başarı ile uygulanmıştır. 2001 yılında ise Avrupa’nın dışında yer alan ülkelerden gelen talepler doğrultusunda kampanyanın kapsamı genişletilmiş olup Avrupa Çevre Eğitim Vakfı’nın adı Çevre Eğitim Vakfı olarak değiştirilmiştir.

Başlangıçta öncelikle AB Yüzme Suyu Direktiflerinin uygulanması, çöp toplama ve sağlık ekipmanlarıyla uygun ve güvenli bir ortamın sağlandığı plajlar ile ilgili kriterler, birkaç kez revize edilmiştir. Mavi Bayrak plaj kriterlerinin bu düzenlemeler sırasında giderek daha da sıkılaştırılmasına rağmen, bu kampanyaya katılma isteği artmaktadır.

Plajlar ile ilgili yeni kriterler, yöredeki atıksu arıtma tesisi, kanalizasyon sistemleri gibi belediye hizmetlerini kapsayacak, sürdürülebilir kalkınma ve Yerel Gündem 21 öncelikleri üzerinde odaklanmaktadır.

2004 yılında yürürlüğe giren yeni marina kriterlerine çevre eğitimi ve çevre yönetimi odaklı bir anlayış getirilmiş, ayrıca Mavi Bayraklı marinalarda marina güvenliği ön palana çıkarılarak, Çevre Yönetimine geçiş konusunda ilk adımlar atılmıştır. Mavi Bayrak alınması sırasında, plajlar için 27, marinalar için ise 22 kriter vardır. Bunların bir kısmı zorunlu, bir kısmı ise kılavuz kriterlerdir.

Bu kriterleri sağlayan plaj ve marinalara bir yıl süreyle Mavi Bayrak verilerek ödüllendirilmektedir. Mavi Bayraklı plaj ve marinalar Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı tarafından internet ortamında yayınlanarak tüm dünyaya duyurulmaktadır.

Avrupa Çevre Eğitim Vakfı’na 1991 yılında ilk kez Avrupa Topluluğu dışında Finlandiya kabul edildikten sonra, ülkemizde de Mavi Bayrak Kampanyasına yönelik çalışmalar başlamıştır.

1992 yılı Mart ayından itibaren her 15 günde bir olmak üzere Çanakkale’den Hatay’a kadar 2 bin 500 kilometrelik sahil şeridinde tespit edilen 300 noktada Avrupa standartlarına uygun olarak mikrobiyolojik ve fiziko-kimyasal analizler yapılmaya başlanmıştır. Analizlerin yapılması konusunda Bakanlığımız ile Sağlık Bakanlığı arasında Nisan 2001’de bir protokol düzenlenmiş olup proje için ayrılan ödenek Sağlık Bakanlığı bütçesine aktarılmaktadır.

Mavi Bayrak Projesi Sağlık Bakanlığı ve Bakanlığımızın öncülüğünde 1993 yılında kurulan Türkiye Çevre Eğitim Vakfı’nın (TÜRÇEV) eşgüdümünde yürütülmektedir. 2007 yılında Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı’nca yapılan değerlendirmeler sonucunda 235 plaj ve 14 marinanın Mavi Bayrak ile ödüllendirilmesi uygun görülmüştür.

Şikayetler TÜRSAB’a

Seyahat acenteleri ile ilgili şikayetlerimizi nereye bildireceğiz?

Tatilinizi seyahat acenteleri aracılığıyla yapıyorsanız Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Tüketici İlişkileri Departmanına başvuruda bulunabilirsiniz.

Seyahat acentenize başvurmanıza rağmen sorun çözülmediyse, eksik yada ayıplı hizmetin tespit edildiği tutanak, satın alma ürününün özelliğini gösteren broşür, katalog, makbuz, satış sözleşmesi vs. belgelerle birlikte TÜRSAB Tüketici İlişkileri Departmanına bir dilekçe ile başvurmanız gerekmektedir.

Dilekçe de imza telefon, faks ve adres bulunmasına özen gösterilmelidir.

TÜRSAB Tel : 0212 259 84 04 Faks : 0212 259 06 56
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!