Erken rezervasyon giderek yaygınlaşıyor

Hürriyet Haber
13.05.2010 - 16:39 | Son Güncelleme:

Havaların ısınımasıyla birlikte turizm sezonu giderek hareketlenmeye başlarken erken rezervasyon döneminin de sonuna yaklaşıldı.Erken rezervasyona Türk tüketicisinin bakış açısını ve bu konunun satışlara nasıl yansıdığı üzerine değerlendirmeler yapan Google Türkiye Turizm ve Seyahat Sektörü Sorumlusu Ali Yılmaz konuyla ilgili internetin nimetlerini kullanarak bir yazı kaleme aldı.

Yılmaz, ilk olarak ‘erken rezervasyon’ kelimesinin son 3 yılda gerçekleşen aranma sayısındaki eğilimi grafikle gözler önüne serdi. Her sene biraz daha erkene gelen erken rezervasyon döneminin Google’da yapılan aramalara yansıdığını belirten Aydın, 2008’de Şubat sonlarında başlayan aranma sayısındaki artış, 2009’da Şubat’ın ilk yarısına kaymış, bu sene ise Ocak sonunda başlamış gözüküyor.

Yılmaz, bu yıl içinde arama artışlarının hızlanmasında 31 Ocak günü gazetelerde çıkan erken rezervasyonda seyahat sigortası haberlerinin önemli bir etken olduğunu ifade etti.  Grafikte de görüldüğü üzere arama sayısındaki bu artış  7-13 Şubat haftasında en üst noktaya ulaşmış ve daha sonra düşmeye başlamıştır.  Yine aynı şekilde aramalar birinci erken rezervasyon döneminin bitiş tarihi olan 8 Mart’ta en üst noktaya çıkıyor. İkinci erken rezervasyon dönemine girişle birlikte Nisan başında tekrar canlanan aranma sayısı bu dönemin son günü olan 5 Nisan’da yine bir tepe noktayı yakalıyor.

Erken rezervasyon giderek yaygınlaşıyor

ARANMA SAYILARI 2010’DA  İKİYE KATLADI

2008 ve 2009’da “Erken rezervasyon” kelimelerinin aranma sayısının hemen hemen aynı seviyede seyrettiğini ifade eden Aydın, 2010 yılında bu rakamın iki katına çıktığını belirtiyor. Bu artışı birkaç şekilde yorumlayan Aydın, “Bunlardan ilki ve en önemlisi seyahat sigortası; tüketici parasının yanmayacağını bildiği için daha rahat satın alıyor. İkincisi ise Ağustos ayının Ramazan’a denk gelmesinden dolayı tatile çıkmak isteyenler, Haziran ve Temmuz’a sıkışıp yer bulamama korkusuyla şimdiden satın almayı tercih ediyor. Üçüncü ve son olasılık ise tüketicinin artık erken  rezervasyon kavramına alışmış olması ve bu fırsatı değerlendirme yönünde hareket geçmesi” dedi.


Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı