Erkek markanın kadın atağı

Güncelleme Tarihi:

Erkek markanın kadın atağı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 17, 2005 00:00

Bir marka düşünün, tam 50 yıl erkek takım elbisesi üretsin. Kalıbıyla, kumaşıyla, kalitesiyle erkek hazır giyim pazarında iyi bir yer edinsin. Türkiye’nin 41 noktasında tüketici ile buluÅŸsun...EskiÅŸehirli marka Sarar’dan bahsediyoruz. Sarar ellinci yaşına bastığı yıl, yani geçen yıl kendine yeni bir vizyon belirledi. Ailenin genç ferdi Gözde Sarar’ın öncülüğünde Sarar Kadın markası yaratıldı. Sarar Kadın bu yıl ikinci sezonunu yaşıyor. Gözde Sarar, Sarar’ın kurucularından Celalettin Sarar’ın kızı. Sekiz senedir ÅŸirkette çalışıyor. ABD’de iÅŸletme okuduktan sonra iÅŸe baÅŸlamış. Her departmanda, fabrikanın her köşesinde staj görmüş. Yaklaşık üç yıl gömlek fabrikasını yönetmiÅŸ. Yeteri kadar olgunlaşınca Sarar Kadın markasını yaratmakla görevlendirilmiÅŸ. Markanın satışıyla da, pazarlamasıyla da, tasarımıyla da ilgileniyor. Yerli ve yabancı tasarımcıların çalıştığı 8 kiÅŸilik tasarım ekibini koordine ediyor hatta az da olsa kendisi de bir ÅŸeyler tasarlıyor. ‘İşimizde kumaÅŸ seçimi çok önemli. BaÅŸka markalarla aynı kumaşı kullanmak istemediÄŸimiz için kendimize özel kumaÅŸlar ürettiriyoruz’ diyor. Tüm kumaÅŸların Ä°talyan olduÄŸunu ekliyor. Sarar Kadın markasının ortaya çıkmasında kocaları, kardeÅŸleri ya da babaları için Sarar’dan alışveriÅŸ yapan kadınların baskısı büyük rol oynamış. Yıllardır ‘Neden biz de Sarar marka bir ÅŸeyler giyemiyoruz?’ diye söylenir dururlarmış. Gözde Sarar kalıcı bir dünya markası olmak için hem kadın, hem erkek hatta çocuk için üretim yapmak gerektiÄŸini söylüyor. SARAR KADIN MAÄžAZALARI AÇILACAKGözde Sarar yarattığı markanın çaÄŸdaÅŸ kadınlar için olduÄŸunu söylüyor: ‘Özellikle son on senedir Türkiye’de kadınlar çok ön planda. Daha çok çalışıyor, daha çok üretiyorlar, iÅŸ dünyasında en az erkekler kadar söz sahibiler. Ä°ÅŸte biz bu öne çıkan kadınlar için üretim yapıyoruz.’ Markanın koleksiyonunda çalışan kadınların iÅŸ kıyafetlerinin yanı sıra, akÅŸam abiyeleri ve hafta sonu giysileri de bulunuyor. Koleksiyon gün içinde birkaç kez kıyafet deÄŸiÅŸtirmeye imkan tanıyor. ÖrneÄŸin iÅŸ için giydiÄŸiniz takım elbisenizi ufak bir dokunuÅŸla şık bir kokteyl kıyafetine dönüştürebiliyorsunuz. Ceketinizi çıkarıp, omzunuza minik yaka kürkü almanız yeterli. Sarar Kadın’ı, Sarar’ın Türkiye’deki 41 satış noktasında bulmak mümkün. Fakat yakında Sarar Kadın ile Sarar Erkek maÄŸazaları birbirinden ayrılacak. Yeni yılda Sarar Kadın’ın ilk maÄŸazaları Cevahir AlışveriÅŸ Merkezi ve Kanyon’da açılacak. MatruÅŸka desenli ipek etekler göze çarpıyor ama takım elbiseler de çok fazla 400 parçalık Sarar Kadın Sonbahar Kış Koleksiyonu’nun ana teması aristokrasi. Nihat Odabaşı’nın çektiÄŸi moda fotoÄŸraflarındaki kadın soylu bir imaja sahip. Gözde Sarar koleksiyonu hazırlarken Fransızların ‘savoir faire’ (en iyi ÅŸekilde uygulamasını bilmek) deyiminden yola çıktıklarını söylüyor. ‘Biz aslında takım elbiseciyiz. Esas iÅŸimiz takım elbise yapmak. Kadın koleksiyonunda da takım elbise çeÅŸidi çok fazla.’ Gözde Sarar bu kış pantolonda yüksek belin geri döndüğünü söylüyor. Ama koleksiyonda düşük bel pantolonlar da var. MatruÅŸka deseni öne çıkan bir özellik. Rusların iç içe geçen bebeklerini ipek gömlek ve eteklerde kullanmışlar. Gece koleksiyonunda ise krep, kadife ve jarse uçuÅŸ uçuÅŸ elbiseler var. Aksesuvar koleksiyonunun tamamı ithal. Ayakkabılar ve kemerler Ä°talya’dan geliyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!