Erkan Çelebi: Sonunda telefonlar hacizden kurtuldu

Erkan ÇELEBİ
Haberin Devamı

ARTIK, borç yüzünden ev ve işyerlerindeki telefonlara haciz konulamayacak ve telefonlardaki haciz kaldırılmadığı taktirde, bu telefonlarla ilgili sözleşmeler tek taraflı fesh edebilecek. Sözleşmesi fesh edilen telefonların numaraları da yeni abonelere verilecek.

BORÇ yüzünden telefonların haczedilmesiyle bir türlü başa çıkamayan Türk Telekom, çareyi Yasa'yı değiştirtmekte buldu. Yasa'da yapılan değişiklik sonucunda artık, borç yüzünden evlerdeki telefonlara haciz konulamayacak. Ayrıca, telefonlardaki haciz, kaldırılmadığı taktirde Türk Telekom, bu telefonlarla ilgili sözleşmeleri tek taraflı olarak fesh edebilecek. Sözleşmesi fesh edilen telefonların numaraları da yeni abonelere verilecek.

Bu nedenle, telefonu daha önce haczedilen ve bu haczi henüz kaldırtmayan abonelerin mutlaka Türk Telekom'la temasa geçip, sözleşmenin fesh edilip, edilmediğini öğrenmesi gerekiyor.

YASA DEĞİŞTİ

Ulaştırma Bakanlığı'nın hazırladığı ve haciz yüzünden ev ve işyerlerindeki telefonların devre dışı kalmasını önlemeyi de içeren yeni Telgraf ve Telefon Kanunu, geçtiğimiz şubat ayından itibaren uygulamaya girdi. Bunun sonucunda, Yasa'ya eklenen bir maddeyle, ‘‘Telekonünikasyon hizmetleri ile ilgili olarak abone veya kullanıcılara tahsis edilen numara ve hatın yanı sıra mülkiyet ve kullanım hakları haczedilemez’’ deniliyor.

Ayrıca, aynı Yasa'nın geçici 8'nci maddesinde de ‘‘Bu kanunun yürürlüğe girmesinden önce haczedilip, henüz satışı yapılmayan telefon ve diğer her türlü telekomünikasyon hizmetleri için aboneye bırakılan mülkiyet hakları üzerindeki hacizler, ilgililerce kaldırılmadığı takdirde sözleşmeleri fesh edilerek, yeni abonelere tahsis edilir’’ hükmü bulunuyor. Ayrıca, sözleşmeler feshedilirken de abonenin Türk Telekom'a borcu olup olmadığına, telefonun konuşmaya açık olup olmadığına da bakılmıyor. Bunlara ait devre ve numara sırada bekleyen istek sahiplerine hemen tahsis ediliyor.

ARTIK PARA ETMİYOR

Türk Telekom da, Kanun'da yapılan bu değişikliği anında uygulamaya koydu. Mart ayından itibaren üzerinde haciz bulunan tüm telefonların sözleşmesini iptal etti. Türk Telekom'un bu uygulamasından haberi olmayan aboneler de şimdi, yeni abonelere devredilen hacizli telefonlarının şokunu yaşıyor.

Arkadaşımız Zeliha Aslan, hacizdeki telefonlarıyla ilgili sözleşmeleri fesh edilen abonelerin başvurusu üzerine Türk Telekom yetkilileriyle görüştü. Yeni uygulamadan oldukça memnun olan Türk Telekom yetkilileri, ‘‘En ufak bir borçlu alacaklı sorununda ilk haczedilen telefon oluyordu. Haciz kararı alındığı takdirde de Türk Telekom olarak hatla ilgili hiçbir işlem yapamıyorduk. O hat, haciz kararı kaldırılıncaya kadar ölü bir yatırım olarak kalıyordu. Çünkü, daha önce yaşanan hat sıkıntısı yüzünden yeni abone uzun süre beklemek zorunda olduğu için, bu telefonların ikinci elde iyi bir pazarı vardı. Bunun sonucunda da, alacaklılar, telefonları başkalarına satarak iyi bir gelir elde edebiliyordu. Ancak, o dönemler geride kaldı. Artık, telefonlara haciz konulmasını gerektiren nedenler ortadan kalktı. Telefon hattı almanın sadece 12 milyon 500 bin liralık bir masrafı var. Biz bile abone borcunu ödemediği taktirde telefonların haczine gitmiyoruz. Belli bir süre içinde borcunu ödemezse sözleşmeyi feshediyoruz’’ dedi.

Derinin kokanı makbulmüş!

OKUYUCULARIMIZDAN Müjgan Şahin, Toscana'nın sezon sonu indiriminden deri kaban aldı. Ancak Şahin, aşırı koku yaptığı için kabanı giyemedi. Kış mevsiminde kabanı giymek isteyen Şahin, kötü kokunun hala geçmediğini görünce Toscana'dan kabanın değiştirilmesini talep ettiyse de sonuç alamadı.

Konuyla ilgili olarak Toscana Deri yetkililerinden Ozan Demirli ile görüştük. Demirli ‘‘Deriyi taklitlerinden ayıran en büyük özelliği kendine has olan doğal kokusudur. Onun dışındaki tüm özellikleri rahatça taklit edilebilir. Uzun zaman içerisinde kullanılmayan deri nemsiz bir ortamda muhafaza edilmeli ve diğer eşyaların belli dönemlerde havalandırıldığı gibi deri eşyalarda havalandırılmalıdır. Ayrıca günlük yaşamımıza giren derinin mevcut hale gelene kadar birçok kimyevi işlemlerden geçip uzun zaman dinlendirildikten sonra en son aşamada kokusu ve diğer deriye has kalıcı özellikleri asgari seviyeye indirilir’’ dedi.

Elektrikler kesildi çocuk bezi su koyverdi

PROCTER & Gamble'nin çocuk bezleri üretilen fabrikasında elektrikler kesilince bazı bezler hatalı üretildi. Ancak firma bu bezleri yeterli kalite kontrolden geçirmeyip piyasaya verince, müşterilerine sorun yaşattı. Bunlardan biri de Uğur Baysal.

Okuyucularımızdan Uğur Baysal, 21 aylık kızı için Procter & Gamble'ın piyasaya çıkardığı Prima Maxi çocuk bezi aldı. Baysal, bezlerin eskisine oranla iyi emmediğini farkedince yeni bir paket bez daha aldı. Her iki paketteki bezlere reklamlardaki gibi ayrı ayrı ‘‘su tutma’’ deneyini uyguladı. Deneyin sonucunda, satın alınan ilk bezlerin su tutmadığını gördü. Bezleri incelenmesi için Procter and Gamble'a gönderen Uğur Baysal, hiçbir sonuç alamadı.

Konuyla ilgili olarak Procter and Gamble Tüketici Hizmetleri Müdürü İbrahim Akça'yla görüştük. İbrahim Akça, ‘‘Uğur Baysal'ın satın aldığı paketteki bezler üretim hatalı çıktı. Hata, imalat aşamasından kaynaklanıyor. Zaman zaman bu tür problemlerin yaşanması doğaldır. Bundan sonraki üretimlerde de böyle aksaklıkların meydana gelmemesi için firmamız, fabrikada gerekli tedbirleri alıyor. Çok nadir olan bu tür bir şikayetin incelenmesi uzun sürdüğü için tüketicimize daha kısa sürede cevap veremedik. Eksperlerimiz hatanın, 48 saatlik bir süre içinde aralıklı olarak meydana gelen elektrik kesintilerinden kaynaklanan ‘‘AGM’’ (emici jel) kusurundan ileri gelebileceğini düşünüyor. Total kalite bütünlüğü anlayışımız çerçevesinde, bu tür bir sorunla karşılaşmamak için her türlü önlemi aldık’’ dedi.

Tur saatleri değişince iki gün kaybettiler

Okuyucularımızdan Füsun Eyel ve üç arkadaşı, Kurban bayramında 5 günlük Paris turuna katılmak için Asya Tur'la anlaştı. Bir buçuk ay önceden rezervasyon yaptıran Eyel, ücreti peşin ödedi. Turun başlamasından dört gün önce Asya Tur, Füsun Eyel’i arayarak tur saatlerinin değiştiğini söyledi. Tura katılacaklar, sabah saatlerinde Paris'te olup dört gün sonra gece Türkiye'ye döneceklerdi. Ancak Asya Tur'un yaptığı saat değişikliği, iki günün harcanmasına neden oldu. Konuyla ilgili olarak Asya Tur Halkla İlişkiler Müdürü Elgin Kökdemir'le görüştük. Kökdemir ‘‘ Broşürümüzde yer alan programlar bir yıl önceden basılıyor. Müşterilerimize program hakkında fikir vermek amacı ile düzenlenmiş olan kataloglarımızda da belirtildiği gibi ‘mucbir sebepler'e dayalı şekilde programda değişiklik yapma hakkına sahip bulunuyoruz. Geçtiğimiz Kurban Bayramı'nda yaşanan yoğunluk nedeni ile THY'den kaynaklanan uçuş bilgileri doğrultusunda müşterilerimize hizmet verdik. Sonuç olarak müşterimizin itirazı, imzalamış olduğu kayıt formu ve seyahat sözleşmesini iyi incelememiş olmasından kaynaklanıyor’’dedi.

Yazarın Tüm Yazıları