Ergün: Yerli otoda en büyük teşvik artan gelir düzeyi ile otomobil sahibi olma arzusu

Turan YILMAZ/ANKARA
23.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 22.01.2011 - 22:36

Yerli otomobil üretimi için ‘Artık zamanı’ diyen Sanayi Bakanı Nihat Ergün, bu konuda en büyük teşvikin, Türkiye’deki “genç nüfus ve otomobil sahibi olma arzusu” olduğunu vurguladı.

SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın otomotiv sektörüne yaptığı yerli üretim çağrısı için, “En büyük teşvik genç nüfusumuz ve çok yüksek otomobil sahibi olma arzumuz” dedi. Ergün, 510 bini otomobil olmak üzere motorlu araçlarda bugün 800 bin olan iç pazarın önümüzdeki 5 yılda 1 milyona çıkacağına dikkat çekerek, “1 milyonluk pazarda ilk etapta 100-150 bin pay alan bile hayatını sürdürebilir” dedi. Ergün’ün değerlendirmeleri şöyle:

Türkiye’deki genç nüfusa, satın alma gücünün arttığına dikkat çeken Ergün, şunları dile getirdi: “İnsanlar orta gelir düzeyine doğru transfer oluyor ve ilk yapmak istedikleri şey de bir otomobil sahibi olmak. Otomobil sahibi olma arzusu Türkiye’de çok yüksek. Dünyada bin kişiye 140 otomobil düşerken bizde oran 130. Bu, Almanya’da 600, Bulgaristan’da 300. Onun için çok büyük bir potansiyel var Türk iç pazarında. 1 milyonluk bir iç pazardan ilk etapta 100-150 binlik pay alan otomobil fabrikası hayatını sürdürebilir. Türkiye, markalaşma konusunda da dünyadaki bir çok ülkeden daha avantajlı konumda. Böyle bir otomobille uluslararası pazarlara açılabilme şansı da yüksek.”

Yerli oto kâr vaat ediyor

Ergün, işletmeler açısından ise olayı şöyle değerlendirdi: “Kârlılık da vaat edecek durumda. Çünkü, bugün iç pazar 510 bin otomobile, toplam motorlu araçlar da 800 bine ulaştı. Bugün 1 milyon 200 bine ulaşan Türkiye’de üretilen otomobil sayısı yakın gelecekte 2 milyona çıkacak. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de satılacak sadece otomobil sayısı 1 milyona ulaşacak. Aslında bu tablo başlı başına bir teşviktir. Ama en büyük teşvik Türkiye’deki genç nüfus, yükselen satın alma gücü, otomobil sahibi olma arzusu ve önümüzdeki 5 yıl içinde 1 milyon rakamına ulaşacak iç pazar rakamıdır. Bütün bunları düşündüğümüzde gerçekleştirmesi hiç de zor olmayan bir proje ve işadamlarımız bunu elbette yapacaklar. İster tek başına, ister bir araya gelip, ister yerli-yabancı sermaye ortaklığıyla yapsınlar hiç önemli değil. Ama Türkiye’de toplumun bu beklentisine cevap vermeleri gerekir.

Toplumda artık Türkiye’nin kendi markasına ait bir otomobil kullanmak yönünde bir beklenti oluştuğunu dile getiren Nihat Ergün, şunları söyledi: “Toplum artık Türkiye’nin kendi markasıyla, tasarımıyla, modeliyle bir otomobil yapmasını bekliyor.”

Daha Türkiye’de üretilip de geri çağrılan otomobil olmadı

TÜRKİYE’de yerli otomobil üretiminin hem teknolojik, hem yan sanayi, hem de yetişmiş insan gücü açısından son derece mümkün olduğunu düşüncesini aktaran Nihat Ergün, şunları söyledi: “Zaten bir çok marka burada yapılıyor. En kusursuz otomobiller de Türkiye’de üretiliyor. Daha Türkiye’de üretilip de geri çağrılmış bir otomobil bile yok. Onun için artık ülkemizin A’dan Z’ye bir otomobili yapmasının önünde herhangi bir engel yok. Türkiye bu imkan ve kabiliyete de, finansman gücüne de sahip. Çünkü bugün tek başına milyar dolarlık yatırım yapabilen müteşebbislerimiz var.”
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı