"Yalçın Bayer" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Yalçın Bayer" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Yalçın Bayer

Ergene’yi kurtaracağız

TRAKYA’da şimdiye kadar olmayan iki şey gerçekleşti:

- Üç lider Erdoğan (Çorlu, Lüleburgaz, Edirne),  Kılıçdaroğlu (Kırklareli, Lüleburgaz) ve Bahçeli (Saray, Çorlu, Tekirdağ ve Malkara) ayrı saatlerde Trakya kentlerinde konuştu.
- Başbakan’ın mitinglerinde görülmemiş boyutlarda güvenlik önlemleri alındı. Mitingleri izleyenler didik didik arandı. Trakya halkı ilk kez böyle bir önlemle karşılaştı.
Çorlu’da kentin ortasındaki Omurtak Caddesi kapatılmış, sahne yol üzerine yerleştirilmiş, böylece Atatürk Meydanı’nın boşluğu ile derinlik kazanılmıştı.
Dükkan ve pasajlar polis tarafından tutulmuştu. Hatta dükkanların sahip ve çalışanları dışarı çıkartılarak koruma setinden geçirilip öyle içeri alınıyorlardı. Meydana bakan apartmanlar daireler bir gece öncesinden güvenlik açısından taranmıştı.
Erdoğan, İstanbul’la ilgili ‘iki şehir’ projesini açıklaması nedeniyle Çorlu’ya iki saat geç geldi... Çorluların, Erdoğan’dan beklentileri vardı: Çorlu il yapılacak mı? Çorlu havalimanına hızlı tren veya metro getirilecek mi? 750 bin nüfusu geçen illerin büyükşehir yapılacağı vaadi karşısında Çorlu ne olacak? (Göçlerden ötürü nüfusu 300 bine yaklaşırken, Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli’nin neredeyse toplamına yaklaşmıştı. Çerkezköy’de de nüfus patlaması yaşanıyor göçlerle...)
Başbakan ‘ortalama’ bir konuşma yaptı, daha çok ‘cepsel’ konuları gündeme getirdi.
Çorluların beklentilerine dönük bir sözü olmadı.
ERGENE’YE KOLEKTÖR
Sadece Ergene Nehri için önemli bir beklentiyi açıkladı.
“Ergene Nehri üzerinde hiçbir CHP’li belediyenin arıtması yok. Arıtma olmayınca atıklarını Ergene’ye veriyorlar. Ergene’nin atıklarını kolektörle toplayıp arıtacağız.”
Üniversitelerin o kadar çabalarına karşın Ergene’ye şimdiye kadar bir müdahale yapılamamıştı. Geçen hafta Çevre ve Orman Bakanı Prof. Veysel Eroğlu’nu Çerkezköy’e göndermişti. Eroğlu ‘Ergene Eylem Planı’ ‘Şafak Harekatı’ projesine start vermiş, “Başbakan’ın talimatından sonra artık Ergene ile yatıp kalkıyorum. Sanıyorum bu kolektör için 1 milyar TL (650 milyon dolar) harcama yapacağız. 2015 yılında bitireceğiz.”
Erdoğan’ın, Trakyalıları tedirgin eden şu sözleri dikkat çekiciydi:
“Çorlu’da, Tekirdağ’da oy patlaması bekliyorum.”
Bu iddia CHP ve MHP’lileri tedirgin etmiş olmalı.
Bu arada Tekirdağ’ın ANAP’lı Belediye Başkanı Hüseyin Uzanlar AKP’ye geçti.
Tekirdağ’da AKP’nin 1. sıradaki adayı Ziyaettin Akbulut’un bir seçim vaadi dikkati çekti. “Islah OSB’ler kurulacak. Tekirdağ merkez ve Çorlu’da lojistik üsler yapılacak. Tekirdağ Merkez’de serbest bölge açılması sağlanacak. Çorlu Havaalanı’na pist ilavesi yapılıp, İstanbul Atatürk Havaalanı’na raylı sistemle bağlanacak.”
Ancak bu vaatler üzerinde Başbakan’ın bir ifadesi olmadı.

Hititlerin ayak izleri

HİTİT uygarlığının merkezi konumundaki Çorum’da hazırlanan projeyle Hitit Yolları günışığına çıkarılarak tarih, doğa ve kültür tutkunlarının hizmetine sunuluyor. Çorum Valisi Nurullah Çakır’ın başlattığı proje kapsamında, fotoğrafçı ve araştırmacı Ersin Demirel’in yaptığı çalışmayla uluslararası standartlarda işaretlenen Hitit Yolu, 13 Mayıs’ta düzenlenen şenlikle açılıyor.
Üç gün sürecek olan şenlikte; yürüyüş, bisiklet turları ve yamaç paraşütü etkinliklerinin yanı sıra, Hitit mutfağı ve müziğinden örnekler sunulacak.
Hitit Yolu hakkındaki ayrıntılar, www.hitityolu.com adresinden öğrenilebilecek. Tarih, doğa ve kültür mirasına gösterdiği özenle bilinen Çorum Valisi Nurullah Çakır, Kastamonu ve Karabük’te valilik yaptığı dönemlerde geliştirdiği projelerle de dikkat çekmişti. Kastamonu İstiklal Yolu ve Karabük Yenice Ormanları Yürüyüş Rotaları’nın yaşama geçirilmesine de öncülük eden Çakır, bir süre İstanbul Topkapı Sarayı Müzesi’nde müdürlük görevinde bulunmuştu.
Yusuf YAVUZ

Çıldırtan proje

SÜVEYŞ kanalı, Afrika’nın güneyi, Ümit Burnu’nu dolaşarak fazladan, 16 bin 670 km ya da 8 bin 104 deniz mili bir mesafeyi, Panama Kanalı ise bundan daha fazla, 18 bin 471 km
ya da 10 bin deniz milini kat etmemek için yapılmıştır.  Bu mesafeleri kıyaslama açısından, bir örnekleme yaparsak, İstanbul ve Çanakkale arasındaki deniz mesafesi sadece 320 km, 160 deniz milidir. Üstelik İstanbul Boğazı’nın yeni açılacağı düşünülen kanala uzaklığı da topu-topu 60 km ile 30 deniz mili mesafede bulunuyor! Olayı mevki ve mesafe olarak rakamlarla incelediğinizde, bu projenin hakikaten rakamları da çıldırtan bir proje olduğunu daha iyi gözlemleyebiliyorsunuz ve kendi kendinize şu soruyu sormaktan geri duramıyorsunuz.  Orta yerde bedava ve doğal bir boğaz varken, neden ticari gemiler, burnunun dibindeki suni bir kanala üstelik de para ödeyerek geçsinler?
Kazım ÇİLOĞLU

Biliyor musunuz

TGC Gazeteciler Sosyal Dayanışma Vakfı Başkanı, tecrübeli gazeteci Selami Turgut Genç’in 1964’ten beri hiç aralıksız çıkardığı, 2003 yılında Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ödülünü kazanan Şoför ve Trafik Dergisi’nin 48. yaşını kutladığını...

X