ANKARA HABERLERİ

Enerji için 'makarna ve erişte yiyin' tavsiyesi

Emrah KARAKÜTÜK/CHA
15 Ağustos 2014 - 01:20Son Güncelleme : 14 Ağustos 2014 - 11:19

Turgut Özal Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gülgün Ersoy, sporculara ligler öncesi beslenme noktasında önemli uyarılarda bulundu. Doğru beslenmenin üst düzey performans sergilemek için gerekli olduğunu ifade eden Ersoy, bu konuda yapılan hataların başarılı bir sporcuya zarar verebileceğine dikkat çekti.

Emrah KARAKÜTÜK/CHA

Ersoy, performansın artırılması ve optimal beslenmenin sürdürülebilmesi için yeterli miktarda enerji almanın yolunun, makarna, erişte, patates, tahıllar, kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar ve yeterli protein alımı ile sağlanabileceğini belirtti.

KAZANAN SPORCU FORMÜLÜ

Prof. Gülgün Ersoy, yaşam boyu iyi beslenme alışkanlıklarının, iyi antrenman programı ile birleştirilip, üzerine iyi genler eklendiğinde, kazanan bir sporcu elde edileceğine ifade etti. “Sporcuların beslenmesi spor dalına özgü olmalı ve bireyselleştirilmelidir” diyen Ersoy, sporcuya özel beslenme stratejilerinin; antrenman, performans ve toparlanma amacıyla antrenman programlarına uygulanması gerektiğini kaydetti. Prof. Dr. Ersoy, performansın artırılması ve optimal beslenmenin sürdürülebilmesi için yeterli miktarda enerji almanın yolunun, makarna, erişte, patates, tahıllar, kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar ve yeterli protein alımı ile sağlanabileceğini açıkladı.

SPORCULARA REÇETE

Prof. Dr. Ersoy, sporcular için beslenme reçetesi sundu. İşte hayati öneriler:
- Sporcular üst düzey performansa, antrenman ve doğru beslenme ile ulaşır.
- Sporcular için en önemli beslenme stratejisi, vücut karbonhidrat depolarını artırmak amacıyla yeterli karbonhidrat tüketmektir.
- Antrenmanlar sporcuların protein gereksinimini artırabilir.
- Yeterli ve dengeli bir diyet tüketen sporcunun beslenme destek ürünü kullanmasına gerek olmasa da, bazı koşullarda uzman danışmanlığında kullanılması gerekebilir.
- Su, sporcular için önemli bir besin öğesidir. Yetersiz alım; vücuttan su kaybına, kas krampları ve bitkinliğe neden olabilir.
- Sporcular kaybettikleri her yarım kilo için yaklaşık 2 su bardağı su ve/veya sıvı tüketmeli, idrarları çok açık renk sarı oluncaya dek su ve sıvı alımını sürdürmelidir.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA ve İHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Enerji için 'makarna ve erişte yiyin' tavsiyesi haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    24 Ağustos 2017, Perşembe
    • İmsak
      04:13
    • Guneş
      06:01
    • Öğle
      13:02
    • İkindi
      16:46
    • Akşam
      19:41
    • Yatsı
      21:15
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı