En ‘özel’ tatil

Burak COŞAN
30.04.2016 - 23:39 | Son Güncelleme:

SELECT markası ile kişiye özel tatil planları yaptıklarını ifade eden Setur Genel Müdür Yardımcısı Murat Tomruk, “Dünyada tatil trendleri değişiyor. İnsanlar artık ‘özel’ tatiller istiyor. Ayrıca bu tatillerin ulaşılabilir de olması gerekiyor. Fiyatlarımız bu yüzden 1000 Euro ile 20 bin Euro arasında” dedi.

GEÇEN yıl turizm sektöründe 50 yılı geride bırakan Setur, yeni markası ‘Select’ ile kişiye özel tatil planlamaya başladı. Kültür turlarından gemi turlarına, yurtdışı turlarından nehir turlarına kadar kişiye özel tatil sunan Setur, dünyada çok bilinmeyen tatil destinasyonlarını da bu sayede tüketiciyle buluşturdu.
Sektörde çok çetin bir rekabet olduğuna vurgu yapan Setur Genel Müdür Yardımcısı Murat Tomruk, ön plana çıkmak için farklılaşmak gerekliliğini söyledi. ‘Select’ markası ile kişiye özel tatil tasarımları planladıklarını ifade eden Tomruk, bu markanın arkasında Setur’un 50 yıllık birikimi olduğunu vurguladı. Setur’un kişiye özel tatil organizasyonlarını daha önceden de yaptığının altını çizen Tomruk, “Uçak, otel, transfer ve rehber hizmet veriliyordu. Bu kapsamda 7 bin 200 kişiye hizmet verdik. Ancak dünyadaki trendlere bakıldığında daha bireysel seyahatler ve daha küçük gruplarla tatil yapma isteği ön plana çıkmaya başladı. İnsanlar daha çok seyahat etmeye, daha sık ve kısa süreli tatiller yapmaya başladı” dedi.

KONU ODAKLI TURLAR

Geçmişte seyahat etmek isteyenlerin Paris, Roma ve Londra gibi merkezleri tercih ettiğine dikkat çeken Murat Tomruk, “İnternet ve sosyal medyada artık her şeye rahatlıkla ulaşılabiliyor. İnsanlar gittikleri yerlerin fotoğraflarını çekip paylaşıyor. Örneğin Afrika’daki Victoria şelaleleri çok bilinmezdi. Ancak şimdi çok tercih edilen yerler arasında. Buraların resimleri görülmeye başlayınca, gitme isteği de arttı. Daha sonra Victoria’ya trenle seyahat etme fikri ortaya çıktı. Tatil seçenekleri zenginleşmeye başladı. İnsanların refah seviyesi yükseldikçe, tatil yapma ve farklı şeyler yapma isteği ortaya çıktı” diye konuştu. Bu gelişmeler doğrultusunda Setur’un kendi içindeki ekibi geliştirdiğini ve bir marka yarattığını belirten Tomruk, “Bireysel seyahatin ötesinde küçük gruplara konuya odaklı turlar düzenlemeye başladık. Sanat, gurme, spor gibi konular oluşturuldu” dedi.

HER AYRINTIYI BİLİYORUZ

Bu alanda hizmet eden 12 kişilik bir ekip olduğunu belirten Murat Tomruk, “Çalışan arkadaşlarımız da turizm sektöründe en az 15 yıl tecrübeli isimler. Bizim farkımız bu tecrübe. Bir çok turizm firmasında gidilmek istenen yerin nasıl yazıldığını bilmeyenler çalışıyor. Ancak ekibimizdekiler istenilen yeri biliyor. Daha önce oraya gitmiş kişiler. En iyi mevsimini gün bazında biliyorlar. Örneğin Japonya’daki Sakura Festivali 3 haftalık bir süreçtir. Ancak çiçeklerin en güzel olduğu günleri dahi biliyoruz. Çünkü biz yıllardır bu işi yapıyoruz” dedi. Tatilcilerin isteklerini karşılamak için çaba sarf ettiklerini söyleyen Tomruk, “Örneğin sadece ailenizle Roma tatiline gitmek istiyorsunuz. Kalabalık bir grupla gitmek istemiyorsunuz. Bunun için de ‘kişiye özel tatil’ sunabiliyoruz” diye konuştu.

GELECEK ‘ÖZEL’DE

Turizmin geleceğini ‘özel’ tatilde gördüklerini söyleyen Murat Tomruk, “Çünkü yurtdışı tatili sunan onlarca acente var. Burada farklılaşmak gerekiyor. Standartların dışına çıkılmalı. Biz fark yaratabileceğimiz alan olarak  ‘Select’i görüyoruz. Ayrıca Koç Topluluğu şirketi olarak bütün sistemleri de en üst seviyede kullanıyoruz. Hem insanımıza, hem altyapımıza yatırım yapıyoruz. Örneğin tekneden olta ile balık avcılığını seven bir müşterimiz var. Biz bunu öğreniyoruz. Tatil planı daha kafada oluşmadan, ekibimiz yurtdışında bir tatil fırsatını müşterimizle paylaşabiliyor. İsteklerin bir adım önünde olmalıyız. Örneğin sanatla ilgili turlarımız var.Örneğin Güney Fransa’nın herkes sahillerini bilir. Ancak orası sanatın merkezi konumunda. Birçok müze var. Bunları içine alan turlar düzenliyoruz. Elit bir marka oluşturduk. Ayrıca bu turların fiyatları ulaşılmaz değil. 1000 Euro’ya da turlar olacak, 20 bin Euro’ya da” dedi.

KOŞULSUZ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

BU rekabet ortamında ederinden daha yüksek bir fiyata satış yapmanın mümkün olmadığının altını çizen Murat Tomruk, “Seyahate gidenler internet üzerinden araştırma yapıyor. Bu yüzden 1000 dolarlık bir oteli 1300 dolara satmak gibi bir durum söz konusu olamaz. Bu hemen karşımıza çıkıyor” diye konuştu. Müşteri memnuniyeti yaratmayı çok önemsediklerini söyleyen Tomruk, “Setur’da müşteri memnun değilse, tekrar memnun etmek için her şeyi yapmaya çalışıyoruz. Bizim için önemli olan tekrar eden müşteri. Müşteriyi tutmak, koşulsuz ve eksiksiz müşteri memnuniyetinden geçiyor” ifadelerini kullandı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı