En iyi pazarlama tekniklerini büyük peygamberler kullandı

Yeliz ÖZ
10.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

10’uncu Pazarlama Zirvesi’ne katılmak üzere Türkiye’ye gelen ‘Din Psikolojisi’ doktoru ve Synovate’ın İnovasyon Direktörü Jan Hofmeyr, “Bazı dini liderler dünyanın en iyi pazarlamacılarıdır. Hz. İsa, Hz. Muhammed, Hz. Musa gibi büyük dinlerin peygamberlerine bakarsanız en iyi pazarlama stratejilerini kullanmışlardır” dedi.

LÜTFİ Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda “Yeniden başlat, yeniden düşün ve yeniden yarat” temasıyla bugün başlayacak 10’uncu Pazarlama Zirvesi’nde konuşacak Dr. Jan Hofmeyr, din ve pazarlama ilişkisini anlattı. 2005’ten beri Synovate’ın Uluslararası Marka ve İletişim Araştırmaları İnovasyon Direktörü olan Jan Hofmeyr, tarihteki en iyi sosyal stratejistlerin dini liderler olduğunu vurguladı.
En iyi stratejileri
Bazı dini liderlerin dünyanın en iyi pazarlamacıları olduğuna dikkat çeken Jan Hofmeyr sözlerini şöyle sürdürdü: “Özellikle Amerika’da başarılı olmak ve dini organizasyonlar arasında çok güçlü bir ilişki var. Bazen insanlar bana ‘Bu fikir nereden geliyor’ diye soruyorlar. Eğer gerçekten dinin bazı bölümlerine bakarsanız, örneğin Hz. İsa, Hz. Musa, Hz. Muhammed gibi büyük dinlerin peygamberlerine bakarsanız en iyi pazarlama stratejilerini kullanmışlardır. Bunlar tarihdeki en iyi sosyal stratejilerdir. Onlar toplumları, kültürleri, insanları çok iyi anlamışlardır. Mesajın nasıl önem kazanacağını görmüşlerdir. Bana göre pazarlama ve din arasındaki ilişki çok açık.”
Jan Hofmeyr, bireylerdeki en büyük duygusal zayıflığın suçluluk duygusu olduğuna dikkat çekerek, “Eğer muhafazakar İslam’ı dinlerseniz suçluluk duygusu yaratır. Bu Hristiyanlıkta da aynıdır” dedi. Duygusal zayıflık ve duygusallığın pazarlamada çok etkili araçlar olduğunu belirten Jan Hofmeyr, “Duygusal boşluklar bulunur ve yeni bir ürün varsa ortada bu duygusal boşluklara hitap edilerek pazarlanır. Pazarlamacılar ‘Bu ürünle birlikte başarıyı hissetmeliyim’ derler” diye konuştu.
Yatırım kazandırır
Jan Hofmeyr, kriz dönemlerinde şirketlerin pazarlama bütçelerini kısarak satışa yönelmesini eleştirdi. “Bütün araştırmalar pazarlama bütçesini kısmanın markayı değersizleştirdiğini gösteriyor” diyen Dr. Hofmeyr, “Kriz döneminde iki kural çok önemli. Birincisi şirketler satış aktivitelerini artırmak zorunda. İkinci kural şu, şirketler markalarını desteklemeye ve mimarisine yatırım yapmak zorunda.  Markasına yatırım yapan kazanacak” dedi.

Teknoloji guruları yanıldı kâğıtlar önümüzde duruyor

BİREYLERİN yeniliklerle tanışmasının eskiyi yok etmediğini aksine eski ve yeniyi harmanladığına dikkat çeken Dr. Jan Hofmeyr, “Temel dil insanoğlunun aynı kaldığıdır. Facebook, Twitter, Linkedın gibi sosyal medya araçları düşük getirisi olan pazarlama araçları. Tüm bunlar iletişim için yeni kanallar açıyor. Fakat bireyler bilgiye ulaşırken eski yolları da aktif olarak kullanıyor” dedi. Hofmeyr, bilgisayar yaygınlaşmaya başladığında teknoloji gurularının ‘Artık kağıt önemini kaybedecek’ dediğini vurguladı.

Din psikolojisi doktorası yaptı

DR. Jan Homeyr, Cape Town üniversitesi’nden din psikolojisi doktorası ile 1979’da mezun oldu. 1985’te geliştirdiği din değiştirme teorisini, “The Conversion Model” adı ile pazarlama araştırması modeline dönüştürdü. Hofmeyr, 2005’te Uluslararası Marka Direktörü olarak Synovate’e katıldı. Synovate bünyesinde, marka değeri ve iletişimin etkisinin ölçümlenmesi konusunun kökten değişimine destek verdi. Bu dönemde “Brand Value Creator TM” modelini geliştirdi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı