Gündem Haberleri

GÜNDEM

    En düşük teklifi yapana bile versek bu işten kárımız var

    Hürriyet Haber
    28 Eylül 2005 - 00:00Son Güncelleme : 28 Eylül 2005 - 00:01

    ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, Galataport ihalesinde ‘Hokus pokus, ihale bitti’ havası oluşturulduğunu, ihalenin yöntemleri izlenmeden sonuçlandırılamayacağını söyledi. Yıldırım, ‘Bizim bakacağımız zaman gelecek, sabırsızlanmaya lüzum yok’ dedi. Galataport projesinin 1991 yılından bu yana gündemde olduğunu, bugün ortaya çıkmadığını, geçmiş dönemde 2 kez ihale edildiğini belirten Yıldırım, birinde hiç teklif gelmediğini, diğerinde ise geçici teminatın yatırılmadığını, bu nedenle ihalenin gerçekleştirilemediğini ifade etti.AYDA 2.5 MİLYON DOLAR: Verilen teklifin 2.5 milyon dolar aylık sabit ödemeyi içerdiğini vurgulayan Yıldırım, daha sonra koalisyon hükümeti döneminde Başbakan Bülent Ecevit’in bazı bakanlardan bu projeyle ilgili çalışma yapmasını istediğini, bakanların da proje hazırlanması için 1993 yılından bu yana Özelleştirme İdaresi Başkanlığı bünyesinde bulunan Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nü görevlendirdiğini belirtti. Tabanlıoğlu adlı firmanın proje ihalesini kazanarak hazırlık yaptığını, bu projeye göre ihalelere çıkıldığını kaydeden Yıldırım, ’Kafadan yapılan bir şey yok. Geçmiş yönetimler zamanında başlayan bir çalışmanın devamıdır bugün gelinen sonuç’ dedi. O projede 49 yılda kurumun elde edeceği gelirin 253 milyon dolar olacağını öngördüğünü ifade eden Yıldırım, buna göre ihaleye çıkıldığını belirtti.İLANLAR VERİLDİ: ‘Bu bir özelleştirme değildir, bu uzun süreli yatırım karşılığı kiralama projesidir’ diyen Yıldırım, ihalede yatırım ve kira miktarının yarıştırıldığını belirterek şöyle konuştu: ‘Ben daha bir şeye bakmadım, sabırsızlanmaya lüzum yok. O arkadaşlar da ihale karanlık diyorlar. İhale karanlık nasıl olur? 6 tane gazetede, Resmi Gazete’de yayınlanan, 3 yıldır projesi bitmiş ihalenin şeffaf olmamasının kriteri nasıl belirleniyor ben onu anlamadım.’YPK’YA GİDECEK: Galataport ihalesinin YPK’ya gideceğini, daha sonra karar verileceğini belirten Yıldırım, ‘YPK kararından sonra geçerlilik kazanır. Önümüze gelen bütün kararları titizlikle inceleriz. Anlamadığımız varsa sorarız, açıklama isteriz ve ondan sonra onaylarız’ dedi. ‘Bu kadar ucuza liman verilir mi’ eleştirilerine de yanıt veren Yıldırım, şunları söyledi: ‘Galataport’un şu anki gelirleri ne kadar? Yılda 5 milyon dolar. Yani 4 milyon Euro. 49 yılda 196 milyon Euro yapar. Bu adamların en düşüğü kaç teklif etmiş, 1 milyar 40 milyon Euro. Ne oldu, böyle mi dursun, öbürüne mi verelim? En az parayı verene versek bile, bu ülke kar ediyor. Bu kadar söylüyorum. Bırakın fazla vereni... İptal ettin, aynı parayı bulamazsak kim verecek bunun hesabını? O zaman bütün ihaleleri o mantıkla iptal edip yenilememiz lazım.’Yabancı sermaye getirenle elbette görüşme yaparızBİNALİ Yıldırım, kamu idarecilerinin ‘gizli görüşme’ diye bir şeylerinin olmayacağını kaydeden Yıldırım, şunları söyledi: ‘Gayet tabii görüşeceğiz, dünyanın gelişmiş ülkelerinde başbakanlar, bakanlar ülkesi adına iş takibi yapıyor. Türkiye’deki bir ihale için bir başka ülkeden bakan arayarak ‘Buraya şu firma teklif verdi, biz bu firmayı iyi biliriz, takdirlerinize’ diyor. Bu gayet doğal. Aynı şeyi biz de yapıyoruz. Bir firmanın dışarıda iş alması için uğraşmayalım mı? Kalkıp Tahran’a gitmedik mi TAV oradaki işi alsın diye... Bunları yapmazsak yalnız kalır, oturur sızlanırız. Bu ülkeye muhakkak kaynak girmesi lazım. Bu konular gereksiz polemiklerdir.’Topbaş:İstanbul Modern kalmalıBüyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Modern’in Anıtlar Kurulu’ndan onaylanan planlara göre yıkılmasının öngörüldüğünü belirterek, ‘İstanbul Modern için atılan adım başta geçici idi. Yurtiçi ve yurtdışındaki ciddi etkileşim sebebiyle Sayın Başbakan bunun yerinde kalmasının doğru olduğunu söyledi. Şu anki fonksiyonu bölgeye artı değer kattığından alan firma bu konunu burada kalmasını isteyecektir’ dedi. Galataport’un bölgeye olumsuz etkileyeceğini düşünmediğini belirten Topbaş, şunları söyledi: ‘Halkın sahille temas edeceği turizm ağırlıklı bir proje. Galataport doğru, geç kalmış bir adımdır.’
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı