Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

En değerli varlığımız otomobillerde güvende mi

Çocuk oto güvenlik koltuğu firması Maxi-Cosi’nin Türkiye distribütörü Grup Baby, çocuk koltuğu kullanımıyla ilgili bir araştırma yapmış.

1000 çocuklu aileyle yapılan bu araştırma, ailelerin en değerli varlığımız çocukların otomobil içinde güvenli yolculuk etmesi ve korunması konusunu önemsemediklerini ortaya koyuyor.

Araştırmaya göre çocuklu ailelerin yüzde 96’sı oto güvenlik koltuğunun gerekliliğine inanıyor, fakat bunların ancak yüzde 50’si koltuk kullanmış veya hala kullanıyor. Bu ailelelerin yüzde 46’sı çocuk koltuğu kullanmıyor. Ne yazık ki yüzde 4’lik bir kesim ise çocukların can güvenliği için koltuk kullanımının gerekli olduğuna inanmıyor.

Bu sonuçlara bakarak, çocuk koltuğunun Türkiye’de emniyet kemeri gibi yasal zorunluluk hale getirilmesi gerektiğini söylemek yanlış olmaz. Çünkü, Türkiye’de araç içinde bulunan çocukların çoğunun doğru şekilde yolculuk etmemesi, kucakta taşınması, oto güvenlik koltuğu kullanılmaması veya doğru yerde oturtulmaması gibi nedenlerle, kazaya bağlı ölümlerde çocukların yüzde 46’sı yaşamını yitiriyor.

ÇOCUKLARIN YÜZDE 46’SI

10 yaşından küçük çocukların arka koltukta oturması gerektiği dışında, Türkiye’de bu konu ile ilgili henüz hiçbir kanuni yaptırım bulunmuyor. Bu nedenle araç içinde bulunan çocukların yüzde 80’i korunmuyor, doğru şekilde yolculuk etmiyor ve kazaya bağlı ölümlerde 0-9 yaş arasındaki çocukların yüzde 46’sı yaşamını yitiriyor. Gelişmiş ülkelerde ise, bu oran belirli yasal yaptırımlarla yüzde 3’e kadar düşürülmüş durumda.

Maxi-Cosi’nin yaptığı bu araştırma, gelişmiş ülkelerde çocukların doğumdan itibaren oto güvenlik koltuklarında seyahat etmesi konusundaki yasal zorunluluğun, Türkiye’de uygulanmasının ne kadar gerekli olduğunu ortaya koyuyor. Bu konuda bir ışık yaktığı için Maxi-Cosi’ye teşekkürler.

Otoyaşam yoluna tek başına devam ediyor

Otoyaşam 2003 yılının Kasım ayında Türkiye’nin ilk ve tek otomobil gazetesi olarak yola çıktı. Ancak, bunu diğer gazetelerin ekleri izledi. Akşam ve Sabah Gazetesi’nin ekleri bu uzun soluklu yolculuğa fazla dayanamadı ve kapandılar. Milliyet Gazetesi’nin otomotiv eki ise aylık olarak yoluna devam ediyor.

Türkiye’nin ilk ve tek haftalık otomobil gazetesi Otoyaşam, bu yolculuğa tek başına devam ediyor. Otomobilin keyifli dünyasını okuyucularıyla paylaşıyor.
X