Gündem Haberleri

GÜNDEM

    En çok rapor alan batıdaki çocuklar

    Hürriyet Haber
    19 Eylül 2012 - 00:00Son Güncelleme : 19 Eylül 2012 - 00:38

    Başbakan Tayyip Erdoğan, 4+4+4 eğitim sistemiyle 66 aylık çocuğunu okula göndermek istemeyen veli oranın yüzde 4 olduğunu açıklarken, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) velilere kasım sonuna kadar süre verdi.

    66 ay ve üzeri çocuğuna rapor almayarak okula göndermeyi tercih eden birçok veli çocuğunu yakından takip edecek. Çocuğunun ilkokula uyum sağlayamadığını gözlemleyen veliler, kasım sonuna kadar rapor alarak çocuğunu okula göndermekten vazgeçebilecek ya da anasınıfına verebilecek.  Raporlar, Sağlık Bakanlığı’na bağlı devlet hastaneleri ve eğitim ve araştırma hastaneleri ile üniversite hastanelerindeki çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı ile çocuk psikiyatri uzmanlarından alınabilecek. Bu yıl ilk kez zorunlu hale gelen liselerdeki öğrenciler de izleniyor. MEB, bu yıl liselere 200 bin fazla öğrenci bekliyor. Lise öğrencilerinin devamsızlığı 2 haftayı geçtiğinde, velilerine ulaşılarak, bunun nedeni sorulacak. Veli çocuğunu okula göndermiyorsa da günlük 15 TL para cezası kesilecek. Esra KAYA / ANKARA

    Kasım sonuna kadar rapor alınabilecek

    Bakanlık yetkilileri, 66 aydan büyük çocuklarını okula göndermek istemeyenlerin çoğunun Batı illeri ve Büyükşehirlerden olduğunu açıkladı. Yetkililer, İstanbul, Ankara, İzmir gibi Batı illeri ile Marmara Bölgesi’nde tüm rapor alanlara göre oranının yüzde 90’lara ulaştı. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgesindeki aileler ise 66 aydan daha küçük çocuklarını bile okula gönderdiler. Bütün istatistiklerin Kasım ayı sonunda netleşeceğini belirten yetkililer, 81 İl Milli Eğitim Müdürü’nden gelecek sonuçlara göre açıklama yapacaklarını bildirdiler.

    4+4+4’le Fatih Projesi unutulmadı

    Fatih Projesi ilk olarak geçen yıl 17 ilde 52 okulda başlatıldı. Yeni eğitim öğretim yılının başlamasıyla bu projenin yavaşladığı yönündeki görüşlere Milli Eğitim Bakanlığı tepki gösterdi. Bakanlık, bu öğretim yılında meslek liseleri hariç 3.652 lisede akıllı tahtaların kurulumunun hızlandığını açıklayarak, bu okullardaki 9’uncu sınıflarda okuyan tüm öğrenci ve öğretmenlere tablet bilgisayarların verileceğini, 9 ve 10’uncu sınıflarda e-içeriklerin ve z-kitapların ve diğer eğitim materyallerinin hazırlandığını vurguladı.
    Müsteşar M.Emin Zararsız, proje ile ilgili 4 üniversitenin inceleme, araştırma ve değerlendirme yaparak hazırladığı raporu Bakanlığa sunduğunu açıkladı.
    Eylül ayı sonuna kadar Vestel’in ihale çerçevesinde 85 bin akıllı tahta ve yazıcı doküman kameraların dağıtımı tamamlanacak. Ders kitabı ve öğretmen kılavuzlarını güncelleme çalışmaları sürerken, e-içerikler için teknik, pedagojik, görsel, işitsel ve genel standartlarla z-kitap içinde kullanılacak e-içeriklere ait inceleme ve hazırlama kriterleri belirlendi.
    Bu arada bu konuda öğretmenlere eğitim için 81 ilde uzaktan eğitim kurulum çalışmaları 29 Ekim’e kadar tamamlanacak.
    Yeni tabletler 2. dönemde
    Pilot okullardaki öğretmenler ile 5 ve 9’uncu sınıf öğrencileri için 13 bini aşkın tablet bilgisayarın dağıtımının ardından her ilde 3 okulda dağıtılmak üzere 49.000 adet tablet bilgisayar önümüzdeki şubat ayında öğrencilere verilecek.

    YENİ SİSTEMLE İLGİLİ NE DÜŞÜNÜYORLAR?

    Kuran-ı Kerim ve Hz. Peygamberin Hayatı’nı
    seçmeyen okullar zorlanır
    Cem Gülan
    (Türkiye Özel Okullar
    Birliği Başkanı)
    Her şeye rağmen çocukların yaş gruplarına göre farklı binalarda olması yararlı. Bu reform ile birlikte müfredattan fazlalıkların atılması haftalık ders saatlerinin çocukların yaşına göre artarak gitmesi, haftalık ders saatleri içindeki ders gruplarının saatlerinin gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarılması olumlu. Ancak, Kuran-ı Kerim ve Hazreti Peygamberin Hayatı derslerini seçmeyen öğrenciler ve bu derslerin açılmadığı okullar hep gözaltında oldukları izlenimini yaşayacaklar. Taşımalı eğitim yapan okullarda sorunlar yaşanabilir. Yeni birinci sınıf müfredatı anaokulu okuyan ve 69 ay ve üzeri çocuklara çok sıkıcı gelebilir. İkili öğrenim yapılacak okullarda giriş ve çıkış saatleri sorun olabilir. Yabancı dil derslerinin küçük sınıflara doğru indirilmesi dil öğreniminde fayda sağlayacak.

    İkili eğitimi okullar kaldıramaz
    Veli Demir (Eğitim-İş Genel Başkanı)

    Milli Eğitim Bakanlığı, okulların fiziki yapılarında ve müfredat programlarında hiçbir hazırlık yapmadan uygulamayı başlatmıştır. Okulların fiziki koşulları; merdivenleri, tuvaletleri, sıra ve masaları, tahtaları 5 yaş çocuğu için uygun değildir. Çocuklarımızın küçük dünyaları, renkli ve eğlenceli anaokulu yerine yoğun müfredatlı, kalabalık sınıflara mahkûm edilmektedirler. Mesleki yönlendirme yaşı erken. 9 yaşında, iyiyi kötüyü, doğruyu, yanlışı ayırma gücüne sahip olmayan, dolayısıyla tercih seçeneği olamayacak çocuklar, ailesinin etkisinde kalarak, belirli bir mesleği yapmaya yani imam ve hatip olmaya zorlanacaktır.
    İkili eğitim yapan okullar bu ders yükünü kaldıramayacak, sabahçı çocuklar çok erken saatlerde derse başlayacak, öğlenci çocuklar ise çok geç saatlerde çıkacaktır. Her dersin 40 dakika olduğu ve iki ders arasında en az 10 dk. teneffüs süresi olduğu, beslenme teneffüsünün 20 dakikadan az olamayacağı, sabahçı grubun okulu boşaltması, öğlenci grubun girmesi için 20 dk. süre gerektiği de dikkate aldığında birinci dersin güneş doğmadan 05.40’ta başlaması gerekecek. Öğlenciler ise 19.20’ye, yani güneş battıktan sonraya, kadar ders görmek zorunda kalacaktır.

    Siyasiler kararlılığını sürdürürse proje başarıyla uygulanır
    Ahmet Özer (Eğitim-Bir Sen Genel Sekreteri)

    Ülkemizde alt yapı ve derslik açığı nedeniyle yeni sistemin kurgulandığı şekliyle uygulanması zaman alabilir. Siyasi irade kararlılığını sürdürür, merkezi yönetim bütçesine paralel eğitime kaynak aktarmayı özendirecek projeler geliştirirse kısa sürede amaçlanan hedefe ulaşılabilir.
    Eğitime başlama yaşında gelişmiş dünya ile paralel hale geldik. İlkokula başlamada okula uyum sürecine daha fazla vakit tanıma ve amaca uygun müfredatı güncelliyoruz. 8 yıllık kesintisiz eğitimin aksine uyum ve gelişim çağındaki öğrencileri ayrıştırarak ilk ve ortaokul şeklinde ayrı mekânlarda eğitim yapılacak. İkinci dörtlük kısımda seçimlik dersler ile öğrenciye kabiliyetini ortaya koyma fırsatı tanıma ve mesleki yönlendirme amaçlanıyor. Seçmeli din eğitimi seçeneği ile toplumsal talebe karşılık veriliyor. Zorunlu lise ile eğitimli toplum hedefine uygun geleceğe dönük yatırım yapılıyor. Açık lise ile zorunlu nedenlerle örgün eğitime devam edemeyecek olanların okullaşmadan kopması engelleniyor.

    EĞİTİMDEKİ YENİLİKLER
    Nuran Çakmakçı

    Kürtçe ilk kez müfredata girdi

    MİLLİ Eğitim Bakanlığı bu yıl ilk kez ortaokul 5,6,7 ve 8. sınıflar ve 9’uncu sınıflarda (lise) seçmeli ders olarak okutulacak Kürtçe dersinin müfredatını da hazırladı. Müfredat Kürtçe’nin Kurmançi ve Zazaca lehçeleri temeli alınarak hazırlandı. Hazırlanan müfredata göre ders Kürtçe işlenecek. Bu dersi alan öğrencilere Kürtçe’de temel iletişim becerilerine ek olarak bu dildeki yeterliliklerini daha üst düzeye ulaştırmak için gereken temel verilecek. Dersler dil bilgisi temelli değil, dinleme, okuma, konuşma ve yazmaya dayalı olacak. Öğretmenler konuları kendileri belirleyecek, ancak milli eğitimin temel amaçları dışına çıkmayacak. Yaşayan Diller ve Lehçeler başlığı altında yapılacak seçmeli dersler arasında yer alan Kürtçe haftada 2 saat okutulacak. Bu kapsamda da öğretilecek diğer diller arasındaki Kafkas Dilleri’nin Kuzeybatı veya Abhaz-Adige grubuna ait Abhazca ve Adigece’nin ders programı da dinleme, konuşma, yazma ve okuma şeklinde işlenecek.

    Hz. Muhammed’in hayatı dersi

    Hz. Muhammed’in doğumundan vefatına kadar tüm hayatını genel hatları ile tanımayı sağlayacak bu ders dışında Kuran-ı Kerim dersi de bu yıl seçmeli dersler arasında yerini alacak. Bu derste orijinal metinden tekniklerine uygun okumayı öğrenme ve bazı sureleri ezbere okuyabilme hedefleniyor. Kuran-ı Kerim’in özelliklerini, temel konuları, kavramları ve içeriği hakkında genel bilgiler aktarılacak.
    Temel Dini Bilgiler Dersi ayrı ayrı dersler halinde İslam, Hıristiyanlık ve Yahudilik ile ilgili temel bilgileri içeriyor. Ayrı seçimlik dersler şeklinde seçilecek bu ders farklı dinlere ait inanç, ibadet ve ahlak ilkelerini kapsıyor. Derste öğrencinin, merak ettiği bir dinle ilgili aklında bulunan soru ve sorunlara yanıt bulması desteklenecek. Ayrıca okuma becerileri, yazarlık ve yazma becerileri dersleri de seçmeli dersler arasında yerini alacak. Matematik uygulama dersi, bilim uygulamaları dersi, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi, görsel sanatlar dersi, müzik, spor ve fiziki etkinlikler, drama, zeka oyunları derslerini isteyen öğrenciler seçecek.

    İmam hatip ortaokulları

    TÜRKİYE genelinde 697 bağımsız imam hatip ortaokulu açıldı. Bu okullara 100 bine yakın öğrenci kayıt yaptırdı. İlkokul 4’üncü sınıfı bitirip 5’inci sınıfa geçecek olan 1 milyon 250 bin öğrenciden yüzde 91’i normal ortaokulları, yüzde 9’u ise imam hatip ortaokullarını seçti. İstanbul’da 85 imam hatip ortaokulunda 20 bine yakın öğrenci eğitim görecek.

    Bitti

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı