Gündem Haberleri

GÜNDEM

    En çok balon Fazilet'te

    Hürriyet Haber
    08.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Siyasi partiler ve adayları, 18 Nisan'da yapılacak genel seçimlerde farklı propaganda yöntemlerine bir yenisi daha eklediler: Üretici şirket tarafından ‘‘Zeplin’’ adı verilen reklam balonları..

    Farklı ölçü ve biçimlerde ABD'de üretilen bu reklam balonları, siparişten bir hafta sonra teslim ediliyor. Türkiye'ye geldikten sonra helyum gazıyla dolduruluyor. Siparişi veren partinin, adayın ya da firmanın logosu, fotoğrafı özel bir teknikle yapıştırılıyor.

    Bu zeplinler, birçok üstün özelliğe sahip: Havacılık sanayiinde kullanılan, özel ‘‘urethane’’ kaplı PVC ile her türlü hava koşuluna dayanıklı olarak üretiliyor. Ana gövde ve kuyruklar istenilen renkte boyandığı gibi, flama ve bayraklar asılabiliyor. Gece karanlığında farkedilmesi için de helyum gazıyla birlikte halojen de veriliyor, böylece gece pırıl pırıl parlıyor. Sabit bir noktadan 60 metrelik halatlar gökyüzüne bırakılıyor. Balon, beş gün havada duruyor, tekrar doldurularak bu süre istenildiği kadar uzatılıyor. Altı kilometre uzaklıktan görülebiliyor. Saatte 50 kilometre gücündeki rüzgara dayanabiliyor.

    İthalatçı firma Rena Tanıtım Hizmetleri ve pazarlama çalışmasını yürüten Time Art, satış ve kira yoluyla zeplin balonlarını firma ve kişilere sürekli teknik servisle birlikte sunuyor. Satış ve kiralama yoluyla kullanılan balonlar üç ayrı boyutta. Boy 4.5, en 1.6 metre; boy 6, en 2.3 metre, boy 7.6, en 3 metre.

    Zeplinin kerameti

    ABD'de Seven-Eleven mağazaları için yapılan araştırma sonuçlarına göre, mağazaya gelen müşterilerin yüzde 55'i, balonu 6 kilometreden farketmiş. Bu müşterilerden yüzde 73'ü, balonun üzerinde ne yazdığını hatırlamış. Yüzde 47'si ise balon ve balonun üzerindeki yazıdan yakınlarına sözetmiş. Günde ortalama 796 müşterisi olan bu mağaza, balonun gökyüzünde kaldığı sürede bu sayıyı 921'e çıkarmış.

    Türkiye'de ise seçim dönemi olduğundan balonlara en çok siyasi partiler ve adaylar ilgi gösterdi. Partiler içinde en çok siparişi Fazilet Partisi verdi. Kadıköy Belediye Başkan adayı Nusret Bayraktar dört, Pendik adayı Erol Kaya üç, Samandra Belediye Başkanı adayı Abdullah Bayrak iki, Tuzla adayı İdris Güllüce üç, Kağıthane Fazilet İlçe Başkanlığı beş adet balon siparişi verdi. DSP Bağcılar Belediye Başkan adayı Oğuz Biberoğlu iki, DSP Şişli Belediye Başkan adayı Mustafa Sarıgül dört, DSP Beykoz Belediye Başkan adayı Seyit Usta iki, DYP Beyoğlu Belediye Başkan adayı Mevlüt Akarçeşme iki, ANAP Sarıyer Belediye Başkan adayı Sedat Özsoy iki, CHP Fatih adayı Çetin Soysal dört, Şişli adayı Mehmet Emin Sungur dört, CHP Kocaeli Belediye Başkan adayı Sefa Sirmen de çok sayıda balon almak için görüşmelerini sürdürüyor.

    Çeşitli firmalar da balonla reklam yöntemini benimsiyor. Castrol, 100. kuruluş yıldönümü nedeniyle satın aldığı dev balonu, bugün Çırağan Sarayı'na asacak.

    ÖZDEMİR’E KOÇ ZEPLİNİ

    Koç Holding tarafından 4 milyon dolara satın alınan Vehbi Koç Zeplini'ni ANAP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Ali Talip Özdemir bir aylığına kiralıyor. Dünyanın en büyük üçüncü zeplini olan bu zeplin, Türkiye semalarında ilk kez 75'inci yıl dolayısıyla dolaşmıştı. Koç Grubu zeplini reklam amacıyla kiralayacağını açıklamıştı. İlk kiracılar grubun kendi şirketleri oldu. Yeni logosunu tanıtmak isteyen Aygaz, bir aylık kira bedeli için 300 bin dolar, logosunun hazırlanması için de 60 bin dolar ödemişti. Daha sonra zeplini Koç Gıda Grubu kiralamıştı.

    Etiketler: son dakika
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı