Gündem Haberleri

    En çok aboneyi kaptık, 214 milyon dolar kár ettik

    Hürriyet Haber
    09.09.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Turkcell’in net kárı 2005 yılının ikinci üç aylık döneminde 214 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde Turkcell’in abone sayısı ise 25.6 milyon kişiye yükseldi. Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, ‘Yeni abone kazanmada liderliğimiz sürüyor’ dedi.TURKCELL, yılın 2. çeyreğinde 1 milyar 46.5 milyon dolar gelir, 214 milyon dolar net kár sağlarken, abone sayısını toplam 25.6 milyona yükseltti.Türkcell’den yapılan açıklamada, şirketin bu dönemdeki finansal ve operasyonel sonuçlarının beklentiler doğrultusunda gerçekleştiğini, abone sayısındaki büyüme devam ederken, yeni abone kazanımında liderliğin korunduğu kaydedildi.25.6 MİLYON ABONE: Bu yılın ikinci çeyreğinde Turkcell’in operasyonel performansındaki pozitif gelişmelerin, finansal sonuçlara da olumlu yansıdığı vurgulanan açıklamada, artan kullanım, abone sayısındaki büyüme ve tarifelerdeki artışa paralel olarak, geçen çeyrekte 898 milyon dolar olan gelirlerin yüzde 17 artarak 1 milyar 46.5 milyon dolara ulaştığı bildirildi. Açıklamada, geçen çeyrekte 128 milyon dolar olarak gerçekleşen net karın da yılın ikinci çeyreğinde 213.7 milyon dolara çıktığı, abone sayısının ise önceki çeyrek döneme göre yüzde 5.3 artarak 5.2 milyonu faturalı hat, 20.4 milyonu ön ödemeli hat olmak üzere 25.6 milyona ulaştığı kaydedildi.İYİ GİDİŞ SÜRÜYOR: Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, 2005 yılı 2. çeyreğinde pozitif makro ekonomik koşulların sürmesi, mevsimselliğin olumlu etkileri, müşteri odaklı yaklaşımlar ve yapılan kampanyalarla gerek operasyonel gerekse finansal performanstaki artışın devam ettiğini belirtti. Akpınar, her yıl sektördeki 2. çeyrek büyümesinin güçlü olduğuna işaret ederek, ‘Bu seneki büyüme, artan satış ve pazarlama faaliyetlerinden dolayı beklenenin üzerinde olmuştur’ dedi. PAZARDA LİDERİZ: Yüksek gerçekleşen abone alımları sayesinde yeni abone kazanımında pazardaki liderliklerini sürdürdüklerine işaret eden Akpınar, global makro-ekonomik gelişmeler, 3 Ekim AB müzakereleri ve IMF’nin Türkiye ziyareti gibi gelişmelerin önümüzdeki günlerde ekonomik ortamda değişkenlik yaratabileceğini, son zamanlarda iç talepteki büyümenin yavaşlamasının etkileri olacağını ve yönetim olarak bu gelişmelerle ilgili gerekli adımları atmayı planladıklarını kaydetti.DIŞ İŞTİRAKLER: Muzaffer Akpınar, uluslararası alandaki faaliyetlere değinirken, Ukrayna’da Turkcell’in dolaylı iştiraki olan Astelit’in kısa sürede memnuniyet verici gelişmeler kaydettiğini ve bölgedeki abone sayılarının bugün itibariyle 1 milyonu geçtiğini bildirdi. Turkcell’in İran pazarına olan ilgisinin sürdüğünü belirten Akpınar, şu anda konsorsiyumun yapısı ve ortaklar arası anlaşmaların şartlarının sonlandırılmaya çalışıldığını, İran Telekom Bakanlığı’nın Turkcell’e 21 Kasım 2005’e kadar İrancell projesinin sonuçlandırılması ile ilgili süre tanıdığını hatırlattı.Ara bağlantı ücretinde uzlaşma sürece bitmedi TURKCELL, referans ara bağlantı ücretlerine ilişkin Telsim’in müracaatı üzerine Telekomünikasyon Kurumu nezdinde başlayan uzlaştırma sürecinin tamamlanmadığını ve her iki şirket arasında uygulanacak çağrı sonlandırma ücretlerinin ne olacağına da henüz karar verilmediğini bildirdi. Turkcell’den Borsa’ya gönderilen açıklamada, 29 Ağustos 2005 tarihinde, Telsim’in, Telekomünikasyon Kurumu tarafından belirlenen referans ara bağlantı ücretlerinin Turkcell tarafından uygulanmadığı iddiası ile 1 Ağustos 2005 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde, Telekomünikasyon Kurumu tarafından üst sınır olarak onaylanan ücretten daha yüksek ara bağlantı ücreti tahakkukunun durdurulması yönünde ihtiyati tedbir kararı verilmesi ve ana para, faiz ve gecikme cezası toplamı olan 26.1 milyon YTL’nin şirketten tahsili talebiyle bir dava açıldığının duyurulduğu anımsatıldı. Aynı açıklamada belirtildiği gibi şirketin Telsim’e uyguladığı çağrı sonlandırma ücretlerinin, Telsim ile imzalanan ve halen yürürlükte olan sözleşmede öngörüldüğü belirtilen açıklamada, ’Telsim’in müracaatı üzerine Telekomünikasyon Kurumu nezdinde başlayan uzlaştırma süreci henüz tamamlanmamış ve her iki şirket arasında uygulanacak çağrı sonlandırma ücretlerinin ne olacağına henüz karar verilmemiştir. Yürümekte olan bu süreç tamamlanmadan Telsim tarafından açılan davada şirketimiz, gerekli hukuki girişimlerde bulunacaktır’ denildi.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı