En büyük müşteri

Emre ÖZPEYNİRCİ
29.12.2014 - 01:40 | Son Güncelleme: 29.12.2014 - 00:56

Anadolu Grubu Başkanı Tuncay Özilhan’ın kiralamada ‘liderlik’ istediği Çelik Motor, 30 bin adetlik aracı aşan bir operasyonu yöneterek, 3 yıl içinde hem uzun dönemli hem de günlük kiralamada liderliğe koşuyor. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “2015’te sattığımızdan daha fazla otomobil alacağız. En büyük müşteri oluyoruz” dedi.

BÜNYESİNDE, Kia, Çelik Motor Filo, Garenta ve ikinciyeni.com markalarını barındıran Çelik Motor, yılda 30 bin otomobili aşan bir operasyonu yönetmeye başladı. Filo kiralamada 20 bin adetlik bir hedefe koşan, Kia ile yılda 13-14 bin adedi bulan istikrarlı bir grafik çizen Çelik Motor, 90 milyon TL yatırımla 8 ay önce kurduğu günlük kiralama şirketi Garenta ile ise kısa sürede pazar ikincisi oldu. Anadolu Grubu’nun bünyesindeki Çelik Motor, 2014 yılında 1 milyar TL’lik ciroya koşarken, bu ciroyu 2015 yılında yüzde 40 artırmayı hedefliyor. Hem uzun dönem kiralamada hem de yüzde 100 Türk sermayeli günlük kiralama şirketi olan Garenta ile hedeflerinin 3 yıl içinde liderlik olduğunun altını çizen Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Türkiye’de sattığımızdan daha çok otomobil alan bir yapıya dönüyoruz. Bu yıl Kia ile 13 bin adet araç satmışız ama baktığımızda kiralama için 15 farklı markadan yaklaşık 12 bin adet 45 farklı model almışız. 2015 yılında ise 14 bin 500 adet Kia satmayı buna karşın kiralama için 15 bin adetlik otomobil alımını öngörüyoruz” dedi.

En büyük müşteri

SEÇİME KADAR DURAĞAN

Bora Koçak, 2014’te otomotiv pazarının yılı yüzde 15’lik daralmayla kapatacağını belirterek, “Biz ise KIA olarak yaklaşık 13 bin adetlik bir satışla kapatarak daralan pazarda yüzde 2’lik pazar payımızı koruyor olacağız” dedi. Koçak, 2015 yılına ilişkin değerlendirmesinde ise şunları söyledi: “2015 yılında yapılacak olan genel seçimlerin doğal sonucu olarak seçimlere kadar durağan bir ekonomik dönemin olacağını öngörüyoruz. Seçimlerin sonucu, sektörün geleceği için daha belirleyici olacak Seçimlerin getireceği etki dışında 2015 yılındaki gelişmelerin 2014 yılındakilerle paralel olacaktır. Dolayısıyla, 2015 yılı için otomotiv sektörü büyüklüğünün yaklaşık olarak 2014 yılı kapanışı ile paralel olacağını öngörüyoruz. Kia olarak önümüzdeki yıl hedefimiz ise, bu sene ile paralel olacağını düşündüğümüz 2015 pazarında yüzde 2’lik pazar payımızı koruyor olmak.”

2017’DE LİDERLİK

Çelik Motor olarak Türkiye’de hem uzun hem kısa dönem kiralamanın gelişmesi için çaba gösterdiklerini belirten Koçak, 2014 yılında hem Çelik Motor Kiralama hem de yeni doğan günlük kiralama şirketleri Garenta için 20 milyon lirayı aşan reklam ve pazarlama harcaması yaptıklarını, bu sayede pazarı da büyüttüklerini kaydetti. “Çelik Motor Filo olarak, filo kiralama sektöründeki en genç firmalardan biri olmamıza rağmen her geçen yıl araç parkımızı önemli ölçüde artırıyoruz” diye konuşan Koçak şunları söyledi: “Çok kısa bir süre içinde sektörün önemli oyuncularından biri haline gelen Çelik Motor Filo markamız ile 2014 yılsonunda, 18 bin adet araç parkı ile kapatıyoruz. 2015 yılında ise hedefimiz 20 bin adede ulaşmak. Kısa bir önce yenilenen logomuzla sürekli değişen dünyaya paralel kalarak, dinamik ve esnek çözümler üretme stratejimiz ve sektöre kattığımız pek çok ilk ile en geç 2017 yılında sektör lideri olmayı hedefliyoruz.”

8 ayda ikincilik hedef liderlik

YÜZDE 100 Türk sermayeli günlük kiralama şirketi Garenta hakkında da önemli gelişmelerin olduğunu kaydeden Bora Koçak, “Garenta sadece 8 ay gibi kısa bir sürede pazarda ikinciliğe yerleşerek, liderlik konusundaki iddiasını ortaya koydu. Yüksek sezonda 3 bin 500 aracın üzerine çıkarak, yıl ortalamasında yaklaşık 2 bin 500’lük bir araç parkına ulaştık ve kısa sürede pazarın önemli oyuncularından biri olduk. Önümüzdeki yıl öngörümüz ise yıl ortalamasında 4 bin adetlik araç parkına ulaşacağımızın yönünde. 3 yıl içerisinde sektörde lider olup, yurtdışına açılmayı hedefliyoruz.”

PAZARIN YÜZDE 15’İ KİRALAMA

TÜRKİYE’de kiralama sektörünün Avrupa ülkesine kıyasla hâla küçük olduğunu belirten Koçak, “Bugün toplam otomobil pazarının yaklaşık yüzde 15’inin kiralama sektörünü oluşturduğunu söyleyebiliriz. Batı Avrupa pazarlarında bu oranın yüzde 50’nin üzerinde olduğunu düşünürsek, Türkiye kiralama pazarı için daha kat edecek çok yol var ” yorumunu yapıyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı