En büyük bedel Denizbank olurdu

A.A
04 Mayıs 2011 - 14:12Son Güncelleme : 04 Mayıs 2011 - 14:26

Dexia Üst Yöneticisi Pierre Mariani, kriz döneminde ödeyebileceği en büyük bedelin Denizbank'ı kaybetmek olduğunu söyledi.

Dexia Üst Yöneticisi (CEO) Pierre Mariani, 2014 yılına gelindiğinde Denizbank'ın Dexia içindeki toplam karın yüzde 27'sini temsil etmesini, 2014 sonuna kadar 850 şubeye ulaşmayı ve makro ekonomik durumla ilgili öngörülerin az çok gerçekleşmesi durumunda da yaklaşık 1,2 milyar lira vergi öncesi kara ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.

Denizbank Yönetim Kurulu Başkanı Dirk Bruneel'in emekli olması nedeniyle boşalan bu göreve, bankanın genel kurulunda yapılan seçimle Mariani getirildi.

Mariani, bu görev dolayısıyla geldiği İstanbul'da gazetecilerle bir araya geldi. Toplantıda yaptığı konuşmada, Denizbank'ın Yönetim Kurulu Başkanı olarak bu sabah yemin ederken çok gururlandığını dile getiren Mariani, Denizbank'ın Dexia için çok kilit bir unsur olduğunu her zaman akılda tutarak hareket ettiklerini söyledi.

Şu anda Avrupa bankaları üzerinde stres testi yapıldığını, bunun sonuçlarının birkaç ay içinde açıklanacağını belirten Mariani, “Buradan alnımızın akıyla çıkacağımıza eminim” dedi.

Dexia'nın perakende bankacılık alanında çok iyi performans gösterdiğini, Türkiye'de sadece perakende bankacılık değil bütün iş kollarında çok iyi gittiklerini ifade eden Mariani, zor ekonomik ortama karşın toplam karda yüzde 18'lik artış sağladıklarını vurguladı.

“YILDA YAKLAŞIK 80 ŞUBE”

Türkiye'nin müşteri kazanımı ve aktif büyümesi açısından Dexia'nın geneline göre daha iyi performans gösterdiğini dile getiren Mariani, şöyle devam etti:

“Türkiye'de geçen yıl 425 bin yeni müşteri kazanılmış. Günde yaklaşık bin müşteriye denk geliyor. 2 yıl içinde müşteri tabanımızı yaklaşık 1 milyon müşteri daha artırdığımızı görüyoruz. Geçen yıl 50 yeni şube açtık, mevduatı yüzde 34, kredileri yüzde 28 büyüttük. Sağlam bir müşteri tabanı, bankanın istikbali için en önemli teminat durumunda... Şube ağımızı çok önemli bir hızda büyütüyoruz, bu hızda da devam edeceğiz. 2014 yılına gelindiğinde Denizbank, Dexia içindeki toplam karın yüzde 27'sini temsil edecek. 2011 sonuçlarına baktığınızda Denizbank, buraya çok yaklaşmış durumda. Hedefimiz, Denizbank'ta şubeleşmeye daha fazla yatırım yapmak ve özkaynak anlamında da destekleyeme devam etmek. 2014 sonuna kadar 850 şubeye ulaşmak istiyoruz. Bu, yılda yaklaşık 80 şube, haftada 2 şube açmak anlamına geliyor. Zaten bu yıl başından itibaren de bu çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam ediyor.”

Türkiye'de özellikle perakende bankacılığın ülke GSYH içindeki yeri dikkate alındığında gidilecek çok daha fazla parkur olduğunu kaydeden Mariani, tarım sektörünü de önemli gelişme alanı olarak gördüklerini, dolayısıyla Türkiye'de bu konudaki sağlam pozisyonu korumaya devam edeceklerini söyledi.

2014 yılına gelindiğinde bankanın 2 milyonu yeni kazanılan olmak üzere yaklaşık 6 milyon müşterisi olmasını öngördüklerini anlatan Mariani, 2010'da yüzde 5 şube olan pazar payını 2014'te yüzde 7'ye, mevduatın toplam bilançodaki payını da yaklaşık yüzde 70'e çıkarmayı hedeflediklerini, büyük şehirlere ve kırsal alanlara özel önem vereceklerini bildirdi.

Pierre Mariani, Denizbank'ın 2014 finansal sonuçlarına da değindiği konuşmasını şöyle sürdürdü:

“2014 yılında, makro ekonomik durumla ilgili öngörülerimizin az çok gerçekleşmesi durumunda yaklaşık 1,2 milyar lira vergi öncesi kara ulaşmayı öngörüyoruz. Çok hırslı bir hedef var. Ancak bunu gerçekleştirebilecek çok güçlü bir yönetim yapısı da var. Bu hedefler, aslında bizim Türk ekonomisine olan sağlam inancımız olmadan başarılamaz. Son birkaç yılda Türk ekonomisinin genel durumuna, kamu maliyesi, ekonomik büyüme gibi alanlara baktığımızda gerçekten çok iyi giden bir performans var. Diğer yandan birkaç aydır da aşırı ısınan bir ekonomi var. Buna karşılık alınan tedbirler var. Bir yandan da bu ülkenin AB ile entegrasyon sürecinde olduğunu dikkate almamız gerekiyor. Genel olarak temel ekonomik bileşenler anlamında Türkiye çok önemli potansiyele sahip...”

“'SATIYOR MUSUNUZ?' DİYE SORANLARA TÜRKÇE 'YOK' DİYORUM”

Bir çok yatırım bankasının kendilerine “Denizbank'ı satmayı düşünür müsünüz?” diye sorduğunu anlatan Mariani, “Ben Türkçe cevap veriyorum. Kısaca 'yok' diyorum ve konuyu hemen kapatıyorum. Ayrıca Avrupa Komisyonu ile Dexia olarak yeniden yapılandırma planlarını müzakere ederken, yine Denizbank'ı satma konusu gündeme geldiğinde ben kesin bir dille konuyu kapattım ve böyle bir konuyu konuşmayı reddettim” diye konuştu.

Avrupa Komisyonu ile müzakerelerde Denizbank'ın Dexia bünyesinden koparılmaması için aylarca mücadele ettiğini ifade eden Mariani, “Bu süreç aslında çok karmaşıktı. Kriz döneminde devlet garantisi almak zorunda kaldık ve bunun bedelini ödedik. Burada ödeyebileceğimiz en büyük bedel Denizbank'ı kaybetmekti. Bunda da direndik ve Denizbank'ı satmadık” şeklinde konuştu.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı