En başarılı markanız Atatürk ve İstanbul

Meltem KARA
22.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Her yıl dünyanın farklı merkezlerinde gerçekleşen ve bu yıl Saffron Brand Consultant’ın katkılarıyla ilk kez Türkiye’de de düzenlenen ‘Brand is You Konferansı’ bir markanın nasıl oluştuğu, markaların nasıl başarılı ve başarısız olduğunu masaya yatırdı.

Vakko ev sahipliğinde gerçekleşen konferansta konuşan Saffron Brand Consultants CEO’su Jacob Benbunan, Türkiye’nin markalarını nasıl daha güçlü bir konuma getireceğini anlattı. Jacob Benbunan, “Türkiye, bir çok başarılı markanın evi olabilir. Türkiye’den 10 tane başarılı marka ismi istendiğinde sayılabilir, bunu 3’e indirdiğimizde yine isimler sayılır. Ancak uluslararası alanda başarılı, adını duyurmuş tek marka söyleyin dediğimizde, bir sessizlik olur” dedi. Türkiye’deki markaların içeride başarılara imza attığını ancak, yurtdışına açıldıklarında aynı başarıyı sergileyemediklerini belirterek, şunları söyledi: “Türk firmalarında yurtdışına çıkma, ufuklara açılma düzeyinde biraz özgüven eksikliği var. Kendilerine inançlarının zayıf olduğunu düşünüyorum. Deniz aşırı gitmeleri gerekiyor. Büyük cesaretle, gözlerini karartıp dışarı çıkabilirler. Şu anda Türkiye’nin uluslararası alanda adını duyurmuş markası olmasa da iyi haber var. O da, var olan markaların yurtdışında iyi bir şekilde gelişebilecekleri.”
İstanbul’un gölgesinde
Türkiye’nin resmi olarak bir BRIC ülkesi olmadığını ancak olması gerektiğini ifade eden Benbunan, “Economist dergisi Türkiye’yi Avrupa’nın Çin’i olarak tanımladı. Eğer bu terim bugün yeniden bulunsaydı eminim ki Türkiye’de mutlaka BRIC listesine girerdi. R’yi T ile mi değiştirirdik? Büyük ihtimalle öyle olurdu” dedi. Benbunan, Türkiye’yi marka olarak değerlendirdiğinde İstanbul’un gölgesinde yaşayan bir marka olduğunu söyledi. Benbunan, Türkiye’den çıkan en önemli uluslararası markaların ise Mustafa Kemal Atatürk ve İstanbul olduğunu dile getirdi.

Markanın miadı dolar yeniden inşa edin

TÜRKİYE’DE Vakko, Efes, THY’nin önemli markalar olduğunu ve saygı gördüğünü dile getiren Jacob Benbunan, Vestel, Digiturk, Koska ve Koton gibi markalardan da söz ederken, “Koton, çok çok ilginç. Daha sonra ne olacak, daha fazla koleksiyon mu olacak” dedi. Bu sorunun üzerine salonda bulunan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz da bunun anlamını sordu. Benbunan şu yanıtı verdi: “Tekstilde bir çok imalatçı var. Bunlardan Koton’la ilgili gözünüze çarpan bir şey var: başarısı, yaygınlığı. Ancak sizi çok uzun yıllar götürecek bir formül olamaz. Bunun da miadı dolar ve kendinizi yeniden inşa etmeniz gerekir. O yüzden Koton bana ilginç geldi.”

Şirketler sınır koyuyor

KOTON Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz,  markalaşma konusunda şirketlerin sınırının bulunmadığını, ancak şirketlerin kenlerine kafalarında sınır koyduğunu anlattı. Avivasa CEO’su Meral Eredenk ise, “Markanın samimiyet içermesi gerektiğini düşünüyorum. Bizim sektörümüz reklamın ve marka yaratılmasının başta kolay olmadığını düşündüğümüz bir sektör. Bireysel emeklilik çok yeni bir konsept. Hayat sigortası ise daha talihsiz bir iş” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı