Emeklilik şirketleri altın fonu kuracak yastık altını çekecek

Hürriyet Haber
02 Temmuz 2012 - 00:00Son Güncelleme : 02 Temmuz 2012 - 09:25

Yeni bireysel emeklilik yasası ile emeklilik şirketleri altın fonu kurabilecek, katılımcılar da altına yatırım yapabilecek. Sektör temsilcileri, yastık altındaki altınları sisteme çekerek, hem kayıt altına alacaklarını hem de getiri sunacaklarını söyledi.

EMEKLİLİK şirketleri, yastık altındaki altınları, tasarruf amacıyla kullanılması için bireysel emeklilik sistemine çekmeye hazırlanıyor. Meclis’ten geçen yeni Bireysel Emeklilik Yasası ile emeklilik şirketlerinin, başta kıymetli madenler olmak üzere kira sertifikası gibi değişik yatırım fonları kurmalarının da önü açıldı. Böylece emeklilik şirketi, artık altın fonu kurabilecek, sisteme giren katılımcılar da bu sayede altına yatırım yapabilecek.

Finans Emeklilik Genel Müdürü Ajlan Sözütek, yapılan değişiklik ile tasarruflarını doğrudan kıymetli madenlerde veya alternatif yatırım araçlarında değerlendirmek isteyen katılımcıların, artık bu tür yatırımlar yapabileceklerini belirterek, “Bu fonları kurabilmemiz için SPK yönetmeliğinde düzenlemeler yapılması gerekiyor” dedi.

Yapı Kredi Emeklilik Genel Müdürü Taylan Türkölmez, bugüne kadar bazı fonları kurma hakkına sahip olamadıklarını belirterek, yeni kanunla artık altın fonu kurabileceklerini söyledi. Aynı zamanda kira sertifikalarına yatırım yapan fonlar da kurulacağına dikkat çeken Türkölmez, “Bizler artık sadece altına yatırım yapabilen fonlar kurabileceğiz, katılımcılar da katkı paylarının tamamını altına yatırım yapabilecekler” dedi.

Emeklilik fonları beklentiyi karşılayacak

EMEKLİLİK Gözetim Merkezi Başkanı ve Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Mehmet Bostan, şunları söyledi: “SPK’nın düzenlemeleri ile birlikte emeklilik şirketleri de getirisi yüksek fonlar kurabilecek. Burada amaç, emeklilik fonlarındaki yatırım enstrümanlarının toplumun genelenin beklentilerini karşılaması. Yeni düzenlemelerle fonların getirileri de artacak.”

Sisteme giren altına yatırım yapabilecek

YAPI Kredi Emeklilik Genel Müdürü Taylan Türkölmez, birçok emeklilik şirketinin altın fonu kurmak için başvuracağını belirterek, şunları söyledi: “Yeni kanunla birlikte artık altın fonu kurabileceğiz. Amacımız yastık altındaki altınları kayda almak, üstüne getiri sunmak. Vatandaş isterse yine altına yatırım yapabilir ama son 5 yıldır yukarı giden bir trend izlese de altının ne olacağı belli olmaz. O nedenle tamamen altın fonunu tercih etmek yerine sepet oluşturmak daha doğru.”

Altın, yatırımcı için güvenli liman

FİNANS Emeklilik Genel Müdürü Ajlan Sözütek, altın fonu kurulmasının sisteme girecek katılımcılara sağlayacağı avantajlar hakkında şunları söyledi: “Finansal piyasalarda dalgalanmaların söz konusu olduğu dönemlerde altının, yatırımcı için güvenli bir liman olduğunu görmekteyiz. Bu kriter de bazı yatırımcılar için bu fonun tercih edilme nedeni olacak. Buna ilaveten, altına yatırım yapan kişinin getiriye bakış açısı ve beklentisinin uzun vadeli olacağı da öngörülmekte. Bu da bireysel emeklilik sisteminin gelişiminde önemli rol oynayacak.”

Aksigorta’dan 9.1 milyon TL net kâr

AKSİGORTA, 2012’nin ilk çeyreğinde net karını yüzde 249 artırarak, 9,1 milyon TL’ye çıkardı. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, 2012 yılının ilk çeyreğinde sektörün yüzde 14,8 prim artışı gösterirken, Aksigorta’nın yüzde 16 artışla sektörün üzerinde büyüme kaydettiğini belirterek, “Geçen yılın aynı döneminde 319 milyon TL prim üretirken, bu yılın ilk çeyreğinde prim üretimimiz 370 Milyon TL’ye yükseldi. Net kârımız da yüzde 249 oranında arttırarak 9,1 milyon TL’ye çıktı” dedi. Uğur Gülen, kasko ve trafik branşlarındaki fiyat rekabeti nedeniyle sektörün bu branşlarda 2011 yılında toplam 515 milyon TL zarar ettiğini kaydetti. Gülen, sözlerini şöyle sürdürdü: “Aksigorta olarak, oto sigortalarında risklerin doğru fiyatlandırılmasına ve hasar yönetimine ilişkin yeni bir politika benimsedik. Bu politikamız kârlılık sinyallerini de beraberinde getirdi. Banka kanalına özel geliştirdiğimiz ürünlerimiz ile birlikte,  mevcut ürünlerimizi de banka müşterisine sunarak bu kanalda iki yılda ortalama yüzde 31’lik bir büyüme yakaladık. ”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı