Emekliler artık ‘Alo’ deyip çözüm buluyor

Hürriyet Haber
20.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Emekli Sandığı'nın devreye soktuğu ‘‘Alo Emekli Sandığı’’ servisi emeklilerden ilgi gördü. Artık Türkiye'nin her köşesinden binlerce emekli Ankara'ya gelmeden, ‘0312-414 54 34’ü arayıp, sorularına rahatlıkla yanıt alabiliyor.

Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü'nce başlatılan ‘Alo Emekli Sandığı’ servisi, büyük ilgi gördü. Emekliler, dilekçelerini bir kez verdikten sonra, dosyalarına bilgisayar ortamına güncelleştirilerek kaydedilen her bilgiyi tek bir telefonla öğrenebilme olanağına kavuştu.

Türkiye'nin dört bir yanındaki milyonlarca emekli, Ankara'ya gelmeden ve dilekçe yazışmasına gerek kalmadan 0312- 414 54 34 numaralı telefonu arayarak, işlemleriyle ilgili istedikleri bilgiye ulaşabiliyor.

Emekli Sandığı yetkilileri, Hürriyet'e, Kasım ayında deneme amacıyla başlatılan servisin büyük ilgi gördüğünü belirterek, bu telefonun 24 saat boyunca açık olduğunu söylediler.

Alo Emekli Sandığı'nı arayan emekliler, istedikleri bilgiyi öğrendikten sonra, numara vermeleri halinde bu bilgiler kendilerine fakslanabiliyor.

SEKİZ GÜNDE

Yetkililer, bu hizmetin, zaman, emek ve para tasarrufu sağladığını vurgulayarak, emeklilik işlemlerinin standart olarak sekiz günde sonuçlanır hale geldiğini açıkladı. Emeklilik işlemleri sekiz günü aşan dosya sayısının genel toplam içinde yüzde 1'i bile bulmadığı belirtildi. Yetkililer, emeklinin dilekçeyle başvurduğu ilk evrak bilgilerinin, bilgisayara girildiğini belirterek, şunları söyledi:

‘‘Önemli olan ilk bilgilerin girilmesi. Ondan sonra yapılan bütün işlemler, sonuçlandıkça, bilgisayar ortamında emeklinin dosyasına işleniyor. Emekliler, işlemlerinin hangi aşamada olduğunu, bağlanan aylığın miktarını veya yapılan bir memur zammının, emekli aylıklarına nasıl yansıdığını hemen öğrenebiliyor. En çok merak edilen de bu zaten.'

AYDA 20 BİN EVRAK

‘Alo Emekli Sandığı' servisi hizmete açılmadan önce, Genel Müdürlüğe, ayda ortalama 20 bin evrak geldiğini belirten yetkililer, bu servisle birlikte evrak sayısının 10 bine düşeceğinin tahmin edildiğini belirtti. Her yıl yaklaşık 70 bin memurun emekli olduğu Türkiye'de, Alo Emekli Sandığı servisinin, bürokrasi, kırtasiye ve ulaşım masraflarından büyük ölçüde tasarruf sağlaması ve hizmetin kalitesini yükseltmesi bekleniyor.

Yetkililer, hizmetin tanıtımını yapmaya yeni başladıklarını belirterek, kullanımın yaygınlaşması amacıyla emekli aylığı veren bankalara, broşür ve afiş gönderildiğini kaydetti.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı