Elinizi çabuk tutun

Hürriyet Haber
16.02.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

LPG sorunuyla ilgilili yaptığımız haberler ses getirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı nihayet LPG sorununa el attı. Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, yapılan denetimler sonucunda LPG’li bazı araçların, uygun bir şekilde dönüşümlerinin yapılmadığını belirlendiğini, bu yüzden LPG sorunuyla ilgili olarak ilgili kurum ve kuruluşlarla halkın can ve mal emniyeti açısından alınması gereken ilave tedbirlerin oluşturulması için çalışmalar yapıldığını açıkladı.LPG’li araçları masaya yatıran Otoyaşam haftalardır bu soruna dikkat çekiyor ve sorunun çözümüne yönelik yapılması gerekenleri yazıyor. Otoyaşam olarak, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun’dan LPG’li araçlar birbiri ardına ‘bomba’ gibi patlamadan, daha fazla can ve mal kaybı olmadan, sorunları tartışmayı bırakıp, biran önce icraat yapmasını bekliyoruz. Çünkü alınacak önlemler ve yapılması gerekenler belli.Elinizi çabuk tutun LPG tehdidini yok edinHürriyet-Otoyaşam Gazetesi’nin LPG sorunuyla ilgilili yaptığı haberler ses getirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı nihayet LPG sorununa el attı. Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, yapılan denetimler sonucunda LPG’li bazı araçların, uygun bir şekilde dönüşümlerinin yapılmadığını belirlendiğini, bu yüzden LPG sorunuyla ilgili olarak ilgili kurum ve kuruluşlarla halkın can ve mal emniyeti açısından alınması gereken ilave tedbirlerin oluşturulması için çalışmalar yapıldığını açıkladı.LPG’li araçları masaya yatıran Otoyaşam haftalardır bu soruna dikkat çekiyor ve sorunun çözümüne yönelik yapılması gerekenleri yazıyor. Otoyaşam olarak, Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun’dan LPG’li araçlar birbiri ardına ‘bomba’ gibi patlamadan, daha fazla can ve mal kaybı olmadan, sorunları tartışmayı bırakıp, biran önce icraat yapmasını bekliyoruz. Çünkü alınacak önlemler ve yapılması gerekenler belli... Makine Mühendisleri Odası’nın LPG sorununu ortadan kaldıracak önerileri şöyle:Araçların LPG’ye dönüşümünü yapan firmaların Otomotiv Ana Bilim Dalı bulunan üniversitelerden ‘Uygunluk Raporu’ alması gerekmektedir.Araçların LPG’ye dönüşümünü yapan firmaların Sanayi Bakanlığı veya yetkilendirdiği kurumdan (şu anda TSE) ‘İmalat Yeterlilik Belgesi’ alması gerekmektedir.LPG’ye dönüşüm yapacak yerin TSE standartlarına uygun olduğuna dair TSE’den ‘Hizmet Yeterlilik Belgesi’ alınması gerekmektedir.Araçların LPG’ye dönüşümünün ‘ECE-R 67’ uluslararası veya ‘TSE Standardı’na uygun yapılması gerekmektedir.Yurda kaçak sokulan veya yerli kaçak üretim LPG KİT’lerinin araçlara montajının yapılmaması gerekmektedir.Dönüşümü yapılan aracın tankının üzerine dönüşümü yapan firmanın adı, adresi ve dönüşüm tarihini belirten alüminyum folyo etiket, sökülemeyecek şekilde yapıştırılmalıdır.Dönüşüm yapacak firmanın bir makina mühendisi istihdam etmesi; Makina Mühendisleri Odası’ndan ‘SMM (Serbest Mühendislik Müşavirlik) Belgesi’ alması; istihdam edilen makina mühendisinin Makina Mühendisleri Odası’ndan ‘Araçların LPG’ye Dönüşümü İçin Mühendis Yetki Belgesi’ alması gerekmektedir.Dönüşüm yapılan aracın dönüşüm işleminin sona ermesinin ardından firmada çalışan yetkili mühendis tarafından araç kontrol edilecek, eğer dönüşüm standartlara uygun ise hazırlanan diğer evraklar (Montaj Tespit Raporu, Mühendis Yetki Belgesi, İmalat Yeterlilik Belgesi ve fatura) araç sahibine verilecek ve Gaz Sızdırmazlık Raporu’nu alması için Makina Mühendisleri Odası’na gönderilecektir.Makina Mühendisleri Odası’ndan Gaz Sızdırmazlık Raporu alındıktan sonra araç sahibi bütün belgeleriyle Karayolları Araç Muayene İstasyonuna gidip aracın ilk fenni muayenesini yaptırmalıdır. Karayolları Araç Muayene İstasyonlarında yapılan ilk fenni muayenede standartlara uygun dönüşümü yapılmış ve Gaz Sızdırmazlık Raporu bulunan araçların bu işlemlerinin araç ruhsatına işletilmesi için Trafik Tescil Bürosuna yönlendirilmesi gerekmektedir.Trafik Tescil Bürosunda araçlarının LPG’ye dönüşüm işlemlerini ruhsatlarına işleten özel araçlar daha sonra 2 yılda bir, ticari araçlar ise yılda bir kez Karayolları Araç Muayene İstasyonlarında muayenelerini tam olarak yaptırmalıdırlar.LPG’li araçlarda alınması gereken güvenlik önlemleriAracın dolum ağzı kesinlikle aracın sağ arka çamurluğunda ve dışarıda olmalıdır.LPG li araçlar kesinlikle kapalı alanlara park edilmemelidir.LPG’li araçların ön ve arka camlarına LPG stickerları mutlaka yapıştırılmalıdır. (Stickerlar, Gaz Sızdırmazlık Raporu verilen araçlara MMO tarafından verilmektedir.) Araca takılan tankın ekonomik ömrü imal edildiği yıldan itibaren 10 yıldır. Bu süre sonunda araca takılan LPG tankları mutlaka değiştirilmelidir.Nerede ne kadar LPG’li araç varADANA 25.000 (Niğde, Hatay dahil)ANKARA 110.000(Çankırı, Kırıkkale dahil)ANTALYA 30.000(Isparta, Burdur dahil)BURSA 60.000(Balıkesir, Çanakkale, Yalova dahil) DENİZLİ 24.000(Muğla, Aydın, Uşak dahil)DİYARBAKIR 235.500(Adıyaman, Batman, Elazığ, Malatya, Mardin, Şanlıurfa, Van, Ağrı, Bingöl, Hakkari, Muş, Şırnak, Tunceli, Bitlis dahil)EDİRNE 10.500(Tekirdağ, Kırklareli dahil)ESKİŞEHİR 25.000(Afyon, Bilecik, Kütahya dahil)GAZİANTEP 7.000(Kahramanmaraş dahil)İSTANBUL 188.000İZMİR 64.000(Manisa dahil)KAYSERİ 58.000(Sivas, Kırşehir, Nevşehir, Yozgat, Erzincan dahil)KOCAELİ 35.000(Bolu, Sakarya dahil)KONYA 50.000(Aksaray, Karaman dahil)MERSİN 7.000SAMSUN 37.000(Amasya, Çorum, Ordu, Sinop, Tokat dahil)TRABZON 16.000(Erzurum, Giresun, Rize, Artvin dahil)ZONGULDAK 18.000(Bartın, Karabük, Kastamonu dahil) TOPLAM 1.000.000
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı