Gündem Haberleri

    Elektrolux: Pazarda yüzde 10’a çıkalım, yatırım gündeme gelir

    Hürriyet Haber
    08.05.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

    2006 yılında Türkiye’de büyüme kararı alan Electrolux Grubu, 2007 yılında yüzde 35 büyüdü. Türkiye’deki fırsatlara ve yatırım potansiyeline dikkat çeken Genel Müdür Ziya Öztürk, "Yüzde 10 pazar payına ulaşınca Türkiye’de yatırım yapmak gerekiyor" dedi.

    2007 yılını yüzde 35’lik bir büyümeyle kapatan Electrolux Türkiye’yi dünya pazarlarındaki iki önemli stratejik ülkeden biri ilan etti. Electrolux Türkiye Genel Müdürü Ziya Öztürk, şirketin Türkiye’ye güvenle bakmaya devam ettiğini belirterek, "2008 yılında pazar payımızı yüzde 3’e çıkartacağız. Yüzde 10’luk bir paya sahip olduğumuz taktirde Türkiye’de yatırım fırsatlarını değerlendirmek gerekir" dedi.

    Rusya ve Türkiye önemli

    Electrolux’un, Türkiye’deki 2007 yılı pazar payının yüzde 2.5 olarak gerçekleştiğini söyleyen Ziya Öztürk önümüzdeki döneme ilişkin hedefleri şöyle anlattı: "Electrolux’un stratejik olarak gördüğü iki pazardan biri Türkiye, diğeri ise Rusya. Electrolux, Türkiye’deki fırsatları takip ediyor. Türkiye’de, orta vadede yüzde 10 pazar payı yakalanırsa, yatırım da olacaktır. 2006 yılında alınan karar doğrultusunda Türkiye’deki büyüme öngörülerimize emin adımlarla ilerliyoruz. 2008 yılında ise yüzde 25’lik bir büyüme planlıyoruz."

    İç dinamikler etkiledi

    Ziya Öztürk, 2007 yılında sektörde bir daralma yaşandığını vurgulayarak şu değerlendirmeyi yaptı: "Beyaz eşyada iç satışlar geçen yıl yüzde 6 küçüldü. Türkiye ekonomisi, henüz dünyadaki daralmadan etkilenmedi. Sektördeki küçülme iç dinamiklerden kaynaklanan bir süreçte gerçekleşti. Türkiye, 2008’in ilk çeyreğine bir düşüşle başladı ancak, yılın ikinci yarısında bu düşüş artıya geçecektir. Toplam pazar 2008 yılında, geçen yılki düzeyini koruyacaktır. Bu yıl beyaz eşya sektöründe ankastre ürün grubu ile bulaşık makinesi grubu satışlarında artış olacağı öngörülüyor. Buzdolabı ve çamaşır makinesindeki satışlarda ise bir düşüş bekleniyor."

    Net satış 17.3 milyar dolar

    Electrolux Grubu’nun dünyada 17.3 milyar dolarlık net satış gerçekleştirdiğini ifade eden Öztürk, grupla ilgili şu bilgileri verdi: "Grup için 2007 yılı olumlu geçti. 660 milyon dolar operasyonel gelir ve 150’den fazla ülkede satış gerçekleştirildi. Dünyada her 10 saniyede bir 13 Electrolux ürünü satıldı. Geçen yıl, Türkiye’de 5.1 milyon adet beyaz eşya satıldı."

    Türkiye’de AEG Electrolux’ü yeniden konumlandırıyoruz

    ZİYA Öztürk, 60 ülkede 57 bin çalışanı bulunan Electrolux Grubu çatısı altında AEG Electrolux markalarının yeniden konumlandırıldığını belirterek, şöyle konuştu: "Yeni ürünlerimizle önümüzdeki dönemde fark yaratmak için çalışacağız. Sessiz çalışan çamaşır makinesi, enerji tasarrufu sağlayan buzdolabı gibi yeni serimizi piyasaya sürüyoruz. Türkiye’deki büyüme stratejimizi yeni ürünler katarak bu süreci daha da hızlandıracağız."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı