Elektrikte tüketici memnuniyeti için "haberdar edin" önerisi

AA
20 Mayıs 2017 - 11:07Son Güncelleme : 20 Mayıs 2017 - 11:07

İTÜ İşletme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Uray: "Elektrikte serbest tüketici uygulamasıyla şirketlerin tüketici memnuniyetini artırmaları için aboneleri çok iyi bir şekilde bilgilendirmesi gerekiyor. Tüketici memnuniyeti için 'haberdarlık' en önemli şartlardan birisi. Tüketici eğer haberdar olmazsa tutum geliştiremez, tutum geliştiremezse niyet oluşturamaz"  açıklamasında bulundu.

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İşletme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nimet Uray, "Elektrikte serbest tüketici uygulamasıyla şirketlerin tüketici memnuniyetini artırmaları için aboneleri çok iyi bir şekilde bilgilendirmesi gerekiyor. Tüketici memnuniyeti için 'haberdarlık' en önemli şartlardan birisi." dedi.

Uray, AA muhabirine yaptığı açıklamada, firmaların hedeflerine ulaşabilmesinin en önemli yollarından birinin tüketici memnuniyeti olduğunu, müşterisine değer veren şirketlerin rekabet ortamında daha fazla başarı gösterebildiğini söyledi.  

Bu durumun özellikle liberalleşen pazarlarda yoğun bir şekilde görüldüğünü vurgulayan Uray, şöyle konuştu:  

"Memnun olan müşteri firmaya bir takım katkılar sağlıyor, daha sadık oluyor, daha pozitif bir tutum geliştiriyor ve bir süreklilik ortaya çıkıyor. Dolayısıyla, şirketler rekabetin yoğun olduğu ortamlarda müşterisini elinde tutmuş oluyor. Yeni müşteri kazanmanın maliyeti mevcut müşteriyi korumanın maliyetine kıyasla daha yüksek. Bu sebeple firmaların performansının da çeşitli araştırmalar ve çalışmalarla ölçülebilir, ama önemli olan bu araştırmaların aksiyon ve stratejilere yansıması. Enerjide bu araştırmaların ve tüketici memnuniyetinin son dönemde gündemde olmasının sebeplerinden birisi liberalleşmenin geç yaşanmış olması, ama bu açığın da en kısa sürede kapatılacağını düşünüyorum."  

Türkiye'de tüketicilerin yenilikleri çok kısa sürede benimsediğine dikkati çeken Uray, "Elektrikte serbest tüketici uygulamasıyla şirketlerin tüketici memnuniyetini artırmaları için aboneleri çok iyi bir şekilde bilgilendirmesi gerekiyor. Tüketici memnuniyeti için 'haberdarlık' en önemli şartlardan birisi. Tedarikçi şirketlerin farklı vesilelerle tüketiciye dokunması lazım. Tüketici memnuniyeti için 'haberdarlık' en önemli şartlardan birisi çünkü çok fazla düzenleme yapılıyor, değişiklikler oluyor. Bunlardan tüketicinin haberdar edilmesi gerekiyor. Tüketici eğer haberdar olmazsa tutum geliştiremez, tutum geliştiremezse niyet oluşturamaz." değerlendirmesinde bulundu.

Şirketlerin tüketicilerle iyi bir iletişim kurarak memnuniyeti arttırabileceğini dile getiren Uray, bundan sonraki süreçte tedarikçilerin daha aktif olması gerektiğini kaydetti.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) serbest tüketici limitini yıl başında 2 bin 400 kilovatsaate düşürmesinin ardından, serbest tüketici sayısı geçen ay sonu itibarıyla 3 milyon 897 bin 991 oldu.  

Aylık faturası 82 lira ve üzerinde olan tüketicilerin tedarik şirketini seçme hakkı bulunuyor. Uygulamayla, tedarik şirketleri daha fazla müşteri kazanabilmek için çeşitli indirimler ve kolaylıklar uyguluyor. 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı