ATO araştırmasının sonucuna göre, bazı bankaların mevduat, kredi kartı veya kredi müşterilerine
haber vermeden çeşitli dallarda sigorta poliçesi düzenleyerek, bedelini müşteri hesabından tahsil ettikleri belirlendi. ATO Başkanı Sinan Aygün, can ve mal güvencesi sağlaması gereken sigorta şirketlerinin bazılarının yanlış uygulamalarıyla tüketicilerin sigortasını attırır hale getirdiğini söyledi.
Sözleşmeyi okuyunVatandaşların habersiz sigorta yapılması veya sigorta poliçesinin yinelenmesi sorunuyla sıkça karşılaştığını ve kendisine de konuyla ilgili şikayetler geldiğini kaydeden Aygün, tüketicilere “Bankalarla imzaladığınız sözleşmeleri ayrıntılı olarak okuyun. Hesap hareketlerinizi ve kredi kartı ekstrelerinizi sık sık kontrol edin” dedi. Banka müşterilerinin potansiyel sigorta müşterisi olarak görüldüğünün altını çizen Aygün, Hazine Müsteşarlığı’nın genelgesine rağmen, bazı bankaların güven zedeleyici bu uygulamayı sürdürdüğünü kaydetti. Aygün, vatandaşların bilmeden sahip oldukları poliçeleri iptal ettirmek için bankalara başvuru yollarının açık olduğunu da ifade etti.