Ekonomik dönüşüm muazzam ‘global marka’nın zamanı

Hürriyet Haber
17.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Uluslararası marka ve kurumsal kimlik danışmanlık şirketi Saffron Brand Consultants’ın kurucu Başkanı Wally Olins, “Atatürk müthiş bir vizyoner olarak bugünkü modern Türkiye’nin temelini atmıştı. Türkiye son yıllardaki başarısını daha fazla avantaja çevirmek için kendini yeniden markalaştırmalı. Türkiye 2008’den beri dünyayı sarsan ekonomik çalkantılara çok iyi dayandı. Ne kadar sağlam bir ülke olduğunu kanıtladı. Son 10 yıldaki ekonomik dönüşümü muazzam. Bunu daha iyi anlatmak için yeni bir mesaja ihtiyacı var” dedi.

Her alanda üretim

Markalaşma konusunda 6 kitabı bulunan ve bu alanda Oxford Üniversitesi dahil birçok üniversitede ders veren Olins, 18 Ocak’ta gerçekleşecek ‘Brand is you Marka Türkiye’ konferansındaki konuşması öncesinde görüşlerini şöyle aktardı: “Türkiye Ortadoğu’ya en yakın hemen her alanda üretim yapılan bir sanayi ülkesi. Üretim kalitesiyle gelişmiş batı ülkeleriyle yarışıyor. Rekabette güçlü. Turizm açısından çok önemli bir destinasyon merkezi. Avrupa’nın büyüme motoru olabilecek bir ülke.”

‘Türk Malı’ ürünlerin çok kaliteli olmasına rağmen Avrupa’da daha ucuza satıldığını kaydeden Olins şöyle devam etti: “Neden çünkü markası yok. Avrupa’daki hemen her evde Türkiye’de üretilmiş bir buzdolabı, çamaşır makinesi ya da bir televizyon var. Ama global bir Türk markası henüz yok. Global marka yaratmak için artık en doğru zaman geldi. Avrupa’dakiler kendi dertlerine düşmüş durumdalar. Bu süreç bir fırsat olabilir. Türkiye ile ilgili ilk akla gelen, hızlı büyümesi, ekonomik performansı. Bundan 5 yıl sonra bambaşka bir Türkiye göreceğiz. Bunun için devletin ve özel sektörün markalaşma için gereken tüm doğru adımları şart.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı