Yatırım yolunu Türkler yaptı

Güncelleme Tarihi:

Yatırım yolunu Türkler yaptı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2017 23:44

Budapeşte’den Adriyatik Denizi’ne inen otoyolun Saraybosna’daki 20 kilometrelik kısmını 355 milyon Euro’luk yatırımla tamamlayan Cengiz İnşaat, Hırvatistan ve Slovenya’da da otoyol inşa etmeyi hedefliyor. Cengiz İnşaat Yurtdışı Projeler Direktörü Utku Gök, “Saraybosna’da yapılan yatırımı zamanından 3 ay önce 2014’te teslim ettik. Bu yolun yapımının ardından Bosna Hersek’e 6.6 milyar dolarlık yatırım geldi” dedi.

Haberin Devamı

AVRUPA Birliği’nin İpek Yolu olarak adlandırılan ve Avrupa’nın kuzeyini güneyine bağlayan Budapeşte’den Adriyatik Denizine inen otoyolun 20 kilometrelik kısmına Türk inşaat firmasının imzası atıldı. Yaklaşık 100 kilometrelik otoyolun 20 kilometresini 355 milyon Euro’luk yatırımla tamamlayan ve 2014’te teslim eden Cengiz İnşaat, Avrupa’da yeni yolların yapımı için de ihalelere girmeye hazırlanıyor. Balkanlarda yeni yatırımların da olabileceğini söyleyen şirket yetkilileri, Hırvatistan ve Slovenya’da yapılacak otoyollar için ihaleye girebileceklerini, bu yüzden Bosna’da kullandıkları makineleri geri götürmediklerini belirtti.

HAFİF SANAYİ
Cengiz İnşaat’ın davetlisi olarak gittiğimiz Bosna Hersek’in başkenti Saraybosna’da açıklamalarda bulunan Cengiz İnşaat Yurtdışı Projeler Direktörü Utku Gök, “Yatırımı söz verilen zamandan 3 ay önce tamamladık. Avrupa’nın kuzeyi ve güneyini birbirine bağlarken doğu ve batı koridorunu da tamamlayan C-5 otoyolunun hem ekonomik hem de stratejik önemi var. Yaptığımız 20 kilometrelik yolun 5 kilometresi de tünellerden oluşuyor. Avrupa’nın en uzun tünellerinden birini inşa ettik” dedi.

Cengiz İnşaat olarak yaptıkları otoyol ile Bosna Hersek’in gelişmesi ve kalkınması için 6.6 milyar dolarlık yatırımın gelmesine de katkı sağladıklarını dile getiren Utku Gök, “Yatırım yapılan sektörler bankacılık, tarım, orta ve hafif ölçekli sanayi alanlarını kapsıyor Bu yatırımların çoğunluğu ise Alman ve Avusturyalı firmalardan yani Avrupalılardan geldi. Türk firmaların yatırımı çok az” diye konuştu.

70 KİLOMETRE 20 YILDA
Otoyolda uzaktan sürekli görüntülü kontrol sistemleri bulunuyor. Otoyol ve tünellerde Avrupa’daki standartları uyguladık. Avrupa’da akıllı otoyol teknolojisini uygulayan ilk Türk firmayız. Otoyolun 70 kilometresini 20 yılda yapmışlar. Geri kalan 20 kilometresini ise sadece 2 yılda tamamladık. İhaleyi diğer firmaların kazanması halinde 5 yıldan önce bitiremezlerdi. Otoyolun ihalelerinin 3 ayrı etaptan oluştuğunu ve 3’ü için de ayrı ihalelere çıkıldığını dile getiren Gök, şunları söyledi :“Cengiz İnşaat olarak Bulgaristan’da yaptığımız otoyol projesi incelendikten sonra yeterlilik belgesi alan tek Türk firma olarak ihaleye katıldık. Bu ihalede Avrupa’nın dev firmalarıyla yarıştık. Üç ihaleyi de biz kazandık. 369 milyon Euro tutarındaki işi, bütçesinin altında 355 milyon Euro’ya bitirdik.”

İŞİ HIZLI BİTİNCE KONTROLE GELDİLER
İŞİ hızlı bitirmiş olmalarının finansmanı sağlayan Avrupa Yatırım Bankası’nı da şaşırttığını ifade eden Utku Gök, “Çok hızlı bir başlangıç yaptık. Yolu yapıp hak ediş istiyoruz, para geliyor. Sonra tekrar işi bitirip hak edişimizi istemeye devam ettik. Ancak gelip kontrol etmek zorunda kaldılar. Çok şaşırdılar. ‘Bu kadar hızlı devam eden bir işle karşılaşmadık’ dediler. Daha sonra Avrupalılar bizim çalışma hızımıza alıştılar ve hak edişlerimizi göndermeye devam ettiler” dedi. Otoyolun inşaatı süresince 1.800 kişinin istihdam edildiğini belirten Gök, çalışanların yarısının Türk, diğer yarısının ise Boşnaklardan oluştuğunu anlattı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!