Yaşarbank adı 51 milyara yerleşti

Güncelleme Tarihi:

Yaşarbank adı 51 milyara yerleşti
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 1997 00:00

Haberin Devamı

Yaşar Holding'in bankası Tütünbank'ın adını Yaşarbank olarak değiştirmesi, 51 milyar liraya mal oldu. Bankanın Genel Müdürü Nadir Topçuoğlu, ‘‘İsim değişikliği ile birlikte banka yeni bir ivme kazandı'' dedi.

Cumhuriyet'in ilk özel bankası olan ve 73 yıl önce kurulan Tütünbank'ın ismi, 1996 yılının Ocak ayından itibaren Yaşarbank olarak değiştirildi. Bu isim değişikliğinin bankaya maliyeti 51 milyar lira oldu. Bu para banka şubelerinin yazılarının Tütünbank'tan Yaşarbank'a çevrilmesi, basılı evrakın tekrar Yaşarbank adıyla basılması, mühür-kaşe gibi hukuki olarak değişmesi gereken bir takım araç, gereç ve malzemeler için harcandı.

Yaşarbank Genel Müdürü Nadir Topçuoğlu, 1980'lerden itibaren Yaşar Holding'in sahip olduğu Tütünbank'ın bu özelliğinin müşteriler tarafından bilinmediğini belirterek, Tütünbank isminin, tek başına Yaşar Holding'le bütünleşmeyi sağlayamadığını söyledi.

TOPLULUĞUN GÜCÜ

Topçuoğlu, bayilerin bile Tütünbank'la Yaşar Holding arasındaki ilişkiyi bilmediğini vurgulayarak, bunu isim değişikliğinin bir nedeni olarak gösterdi. Bu değişiklik ile birlikte, inşaat, kimya, gıda, boya, içecek, turizm ve finans konularında faaliyet gösteren Yaşar Holding, diğer şirketleri ile banka arasında doğan bağdan istifade edecek. Bankanın tanıtımında ve güvenilirliğinde Yaşar Topluluğu'nun gücünü de bankaya katacak. Şu anda 79 şubesi bulunan Banka bu yılın sonuna kadar şube sayısını 83'e çıkartacak. Topçuoğlu, 100 şubenin yeterli bir ölçek ekonomisi sağlayacağını belirterek, Yaşarbank'ın bu sayıya çok yaklaştığını söyledi.

ÇEHRESİ DE DEĞİŞTİ

1996 yılının Ocak ayında Genel Müdürlük görevine getirilen Topçuoğlu, bankada isimle birlikte bir takım yapısal değişiklikler yapıldığına dikkat çekerek şunları söyledi:

‘‘O dönemde bankada bir yönetim değişikliği oldu. Genel Müdürlük görevine ben getirildim. Bankacılık sektöründen tecrübeli isimlerle mevcut kadroyu destekledik. Bütün bankacıların ortak problemi olan vadesiz mevduat azalışının önüne geçmeye çalıştık ve oldukça da başarılı olduk. Bankanın geçtiğimiz aylardaki vadesiz mevduat artışı sektörün vadesiz mevduat artışının üzerinde oldu. Bunu da bankada müşteri takibi ve ilişkisine önem vererek, yeni müşteri kazandırmaya önem vererek gerçekleştirdik. Ayrıca şubelerimiz için bir performans sistemi geliştirdik. Şubelerimizin başarısını ölçecek 16 kriter tespit ettik. Bu performans değerlendirmesini yılda değil, üç ayda bir yapıyoruz. Ayrıca bankamız, şirketleri kendi çeklerini takip etmekten de kurtarıyor.''

Bankada kredi anlayışında da bir takım değişiklikler yaptıklarını belirten Topçuoğlu, ‘‘Benim, aynı ve ilişkili müşterilere verilen kredilerde problem çıkacağı gibi bir yargım var. Riski müşteri sayısına göre yaymaya çalışıyoruz. Büyük krediye girmiyoruz'' dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!