Yapay zeka çağında işinize yarayacak pazarlama taktikleri

Güncelleme Tarihi:

Yapay zeka çağında işinize yarayacak pazarlama taktikleri
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2018 10:52

Geleceği şekillendirecek yapay zeka beraberinde yenilikçi pazarlama taktiklerini de getiriyor. İşte onlardan bazıları...

Haberin Devamı

Yapay zekanın el atmadığı sektör artık yok denecek kadar az. Teknolojik gelişmeler ve yazılımlardan teorik ve pratik olarak etkilenen alanlardan biri de rekabetin yoğun olarak yaşandığı dolayısıyla hızlı olmanın çok önemli olduğu pazarlama sektörü. Yeni gelişmeleri anında uygulamak durumunda kalan bu sektörde, yapay zeka online ve mobil pazarlama imkanları ile devrede.

Artificial Intelligence yani yapay zeka hakkındaki en büyük komplo teorilerinden biri de gelecekte insan gücüne ihtiyaç kalmayacağı ve her şeyin robotlar ve yazılımlar tarafından yapılacağıydı. Günümüzde yaşanan hızlı gelişmeler de bunu doğrular nitelikte. Peki, yapay zekanın pazarlama alanında sağladığı kolaylıklar ve yenilikler neler?

Konuşan Arayüzler

Bu alandaki gelişmelere aslında alıştık. Siri, Alexa gibi uygulamalar ve mobil uygulamalar ile internet sitelerinde bizleri yönlendiren chatbotlar bulunuyor. Üzerinde çalışılan bu arayüzler, tüketicilerin davranışlarını analiz ederek onlar için en uygun olan ürün hakkında tavsiyelerde ve yönlendirmelerde bulunabiliyor. Bunun yanında şirket sahiplerine tüketici yönelimlerini detaylı bir şekilde raporlandıracak. Böylece pazarlamada hedef kitleye yönelik ürün tanıtımı ve üretimi daha etkili ve hızlı olabilir.

Haberin Devamı

Müşteri Hizmetlerinde Yapay Zeka Kullanımı

Yapay zeka kullanımı şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında da kullanılabiliyor. Ürünler hakkında bilgi almak, iade şartları, kullanımla ilgili problemler ve buna benzer pek çok konuda hazırlanan yazılımlar sayesinde tüketiciler, müşteri hizmetlerini aradıklarında dakikalarca beklemek durumunda kalmıyor. Ayrıca ürün tanıtımında da telefon üzerinden bu programlar kullanılabiliyor.

Hedef Kitleye Özel Reklamlar

Sosyal medya kanalları ile birleştiğinde yapay zeka, çok geniş bir alanda ürün pazarlamanıza katkı sağlıyor. Londra'da deneyi yapılan bir yazılım, tüketicilerin önündeki ekrana çıkan ürünlerin, artan veya azalan ilgi durumuna göre farklı konseptler ile tanıtılmasını başardı. Bu sayede billboardlar veya görsel alanlardaki reklamlar daha hareketli olabiliyor.

Haberin Devamı

Müşteri ile Direkt İletişim

Airpr, Trendkite, Appier, Invoca gibi yazılımlar ile artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanarak tüketicinizin bütün bilişsel ve davranışsal hareketlerini izleyebiliyorsunuz. Özellikle şirketinizin mobil uygulamalarında bu yazılımları kullanabilir ve kullanıcı davranışınıza göre direkt iletişim halinde olabilirsiniz. Yani makineler, tüketici psikolojisini başarılı bir şekilde analiz edebiliyor.

BAKMADAN GEÇME!