YalçındaÄŸ: Reklam sektörü 2003'te yüzde 30 büyür

Güncelleme Tarihi:

Yalçındağ: Reklam sektörü 2003te yüzde 30 büyür
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2002 00:00

Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, Reuters'a yaptığı açıklamada 2003'te ekonomik ve siyasi istikrarın sürmesi halinde reklam sektöründeki büyümenin yüzde 30'a ulaÅŸabileceÄŸini söyledi.ULUSLARARASI Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, 2003'te ekonomik ve siyasi istikrarın sürmesi halinde reklam sektöründeki büyümenin yüzde 30'a ulaÅŸabileceÄŸini kaydetti. Mehmet Ali YalçındaÄŸ, Reuters'a yaptığı açıklamada, son aylarda sanayi üretimi, kapasite kullanımı ve ihracat artışı gibi temel göstergelerde yaÅŸanan istikrarlı düzelmenin reel sektörün krizden çıkış yolunda vites büyütme zamanının geldiÄŸine iÅŸaret olduÄŸuna dikkat çekerek şöyle konuÅŸtu:‘‘Peki ekonomide vites nasıl büyüyecek, kriz öncesindeki yatırım-istihdam-üretim düzeyi/hevesi nasıl yakalanacak hatta aşılacak? Bu sorunun yanıtını rakamlarda deÄŸil insan doÄŸasında aramak zorunludur... Bugün baÅŸta ABD olmak üzere refah ekonomilerinde ‘tüketici güven endeksi' piyasalara yön veren öncü göstergedir... Çünkü tüketicinin bugününe ama daha da önemlisi yarınına güveninin artması ekonomide vitesi büyütür. Yarına güven sadece ve sadece bugünkü parametrelere deÄŸil geleceÄŸe dönük olumlu öngörülere baÄŸlıdır. ÖrneÄŸin 11 Eylül saldırısı ile yerle bir olan ABD Tüketici Güven Endeksi takip eden Afganistan Savaşı'ndaki kesin zaferle yeniden toparlanabildi.’’Mehmet Ali YalçındaÄŸ, yaptığı açıklamada ÅŸu deÄŸerlendirmelere yer verdi:Türk ekonomisindeki iyileÅŸmenin; mali piyasalardaki aÅŸağı/yukarı hareketlerdeki dalga boyunun küçülmesi, üreticilerin krizde eriyen stoklarını yenilemesine baÄŸlı olduÄŸu iktisatçılar tarafından genel kabul gören tespittir.Yatırımcı-üretici ve satış kanalının paylaÅŸtığı aÅŸikár olan bu iyimser havanın tüketiciye de yansıyacağı zaman bize sorarsanız yaklaşıyor... Çünkü tüketici artık geleceÄŸe bakarken üç eksende önünü görebiliyor: 1: Siyasi istikrar: onbeÅŸ yıl aradan sonra ilk kez tek parti iktidarına dönüldü2: Kur ve faizde istikrarlı düşüş: Ãœreticiye ve tüketici kredisi açan kuruluÅŸlara daha uzun vadeli/cazip fırsatlar sunabilme imkanı saÄŸladı, paradan para kazanma iÅŸtahını azalttı.3: Enflasyon ve büyüme dengesi: Türkiye 2003 için çok makul büyüme (yüzde 5 veya biraz üstü) ve enflasyon hedefleri (yüzde 20 veya 25) koydu. Bu hedeflerin tüketiciye mesajı açıktır: Ä°ÅŸi güvencesi sürecek ama parası pul olmayacaktır.Yükselen tüketici talebinin yönlendirilmesinde belki de tek pusula vardır: Reklam. Sektörün yakın geçmiÅŸi ekonomik büyüme dönemlerinde reklamın payına iliÅŸkin saÄŸlam parametreler sunuyor aslında. Veriler büyümede her bir puanlık artışın reklam bütçelerinde 5-6 puanlık artışa karşılık geldiÄŸini gösteriyor. Dolayısıyla yüzde 5’lik ekonomik büyüme öngörülen 2003 yılında reklam harcamalarında yüzde 30'a varan artış beklemek hayalcilik veya aşırı iyimserlik sayılmamalıdır.Zaten sektörel büyüme tahminleri de bu genel denklemi destekler niteliktedir: Otomotiv sektörü büyüme hedefi yüzde 45'e yakındır. Ä°letiÅŸim pazarı (yeni ve iddialı iki yeni oyuncu, Aria ve Aycell'le) yüzde 20'lik büyüme hedefi koydu. Elektronik eÅŸya, finans, mobilya gibi sektörlerde büyüme hedefleri hep yüzde 10'un üzerine çekildi. Son olarak diyebilirim ki, 2002 yılı başında Reuters'a yaptığımız açıklamada yer alan ‘‘Reklam sektörü yüzde 30 büyüyecek’’ tahmininde haklı çıktık. Bu güvenle reklam sektörünün gelecek yıl da en az 2002'deki kadar büyüyeceÄŸini söyleyebiliyoruz.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!