VW: Yatırımdan vazgeçmedik doğru zamanını bekliyoruz

Güncelleme Tarihi:

VW: Yatırımdan vazgeçmedik doğru zamanını bekliyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2008 00:00

Alman otomotiv devi Volkswagen’in 70 ülkeden sorumlu Ticari Araç Bölge Direktörü Volkmar Steinhorst, Türkiye’ye yatırımın her zaman gündemlerinde olduğunu belirterek, "Biz Türkiye’ye yatırım yapmaktan hiç bir zaman vazgeçmedik. Üretim için önemli araştırmalar yaptık ve hala gündemimizde tutuyoruz. Üretim için doğru zamanı bekliyoruz ancak, bu kriz ortamında yatırım için doğru zamanı nasıl tespit ederiz bilemiyorum." dedi.

Steinhorst, Tofaş’ın 3 marka için Bursa’da ürettiği Minicargo’ya karşı Caddy’den daha küçük bir ticari araç üretmeyi de planladıklarını belirterek, Türkiye’nin bu modelin üretimi için aday ülkelerden biri olduğunu belirtti.

VW’den kriz çıkarması

Volkswagen’in tüm dünyada sadece Türkiye’ye özel olarak ürettiği Transporter Sportline’nin tanıtımı için İstanbul’da düzenlenen toplantıya VW’nin üst yönetimi adeta çıkartma yaptı. VW’nin Ticari Araçlardan sorumlu Uluslararası Satış Direktörü Dr. Jens Effenberger’in yanısıra, 70 ülkeden sorumlu Bölge Direktörü Volkmar Steinhorst ve birçok üst düzey yönetici toplantıda hazır bulundu. Toplantıda, uzun bir süredir Doğuş Otomotiv’in de ısrarlarıyla Türkiye’de yatırım olanaklarını araştıran Volkswagen Grubu’nun üretim planlarının halen yürürlükte olduğu anlaşıldı. Toplantı öncesi sorularımızı yanıtlayan Volkmar Steinhorst, ticari araç üretimi için Türkiye’de halen araştırmalar yaptıklarını belirterek, "Türkiye bizim ticari araçta en büyük üç pazarımızdan biri. Dolayısıyla burası bizim için çok önemli bir ülke. Türkiye her zaman alternatif üretim alanları arasında bizim ajandamızda bulunuyor. Ticari araç üretimindeki tecrübesi, Türkiye’ye adaylar arasında ön plana taşıyan önemli bir unsur. Ancak, bu kriz ortamında yatırım için doğru zamanı nasıl tespit ederiz bilmiyorum."

Minicargo’ya karşı yeni model

Tofaş tarafından Bursa’da Fiat ve PSA (Peugeot-Citroen) için üretilen Minicargo’ya karşı model geliştirmeyi planladıklarını da belirten Steinhorst şöyle konuştu: "Aracın başarısı ortada. Bu başarı araçtan çok fiyatından kaynaklanıyor. Ama bizim de böyle bir araca kayıtsız kalmamız mümkün değil. Caddy’nin ufağını üretmek için biz de harekete geçtik. Ama bir zamanlama veremem. Bu segmentte, aracın özellikleri kadar satış fiyatı da önemli. Sıfırdan yaratacağınız böyle bir araca oldukça yüklü yatırım yapmanız gerekir. Bunların hepsi planlanıyor. Kararı bugün alsak, en az dört yıl sonra aracı satmaya başlayabiliriz. Böyle bir karar alınırsa, üretimi için Türkiye de gündeme gelecektir." VW’nin Ticari Araçlardan sorumlu Uluslararası Satış Direktörü Dr. Jens Effenberger de, Türkiye’de tüketicilerin VW markasını çok beğendiklerini belirterek, "VW imaj olarak birinci sırada. Biz burada en büyük distribütörlerimizden Doğuş Otomotiv’e destek vermek için geldik " dedi.

Continental: Türkiye Avrupa’daki hedefimize ulaşmamızda kilit ülke

AVRUPA’
nın en büyük otomotiv yan sanayi firması ve lastik üreticisi Continental, Türkiye distribütörü Otomotiv Lastikleri Tevzi A.Ş.’yi (Oltaş) satın almasının ardından ’Continental Türkiye’ olarak faaliyetlerine başladı. Continental Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Jacques Humblet, Continental ve Koç grubu arasındaki satın alma sürecinin 2005 yılında başladığına işaret ederek, "Oltaş’ın yüzde 89.66 hissesinin satın alımı 28 Ağustos 2008 tarihinde tamamlandı. 70 milyon nüfusu ve güçlü ekonomik büyüme beklentileriyle Türkiye, dünyadaki en önemli kilit pazarlardan biri. Continental’in bu önemli kararı almasında, markayı global anlamda büyütmek ve Türkiye’nin kamyon lastiklerinde Avrupa’nın en iyi pazarlarından biri olması rol oynadı" diye konuştu. Continental Ticari Araç Lastikleri Avrupa Satış Müdürü Guy Libens ise Avrupa’daki kamyon lastik pazarından aldıkları payı yüzde 18’den yüzde 20’ye çıkarmak istediklerini belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!